Citat:
Ursprungligen postat av
chevroletimpala
. Men jag vill inte att det ska vara så, jag vill göra det jag behöver göra för dagen och följa upp mina planer.. vad tusan ska jag göra? Vilka medicin rekommenderar ni?
Jag jobbar nattpass heltid. När jag kommer hem så hinner jag sova mellan kl. 8:30-12:30. Mår som en skadeskjuten skunk när jag vaknar. Men det finns en bra medicin. Hur lockande det än är att sitta och jäsa i fåtöljen och låta dagen gå så vet man att man kommer att deppa ner sig när mörkret faller igen under dagen.
Bara en sak hjälper, att släpa sig ut på en lång promenad varje dag, hur jävligt det än känns,vilket väder det än är.
Varje gång lyfter humöret under den snabba promenaden. Den rutinen är huggen i sten för mig. Om jag så ska örfila mig själv så måste jag ut.
Tar själv stor dos D-Vitamin, detta är dock inget medel som piggar upp (många tycks tro det) .
Brukar tända lägenhetens alla lampor för att ha så ljust som möjligt när solen gått ner för att lura kroppens sömnhormonsystem (Har en extrem stark strålkastare vinklat mot väggen och rummet badar i ljus) Annars skulle jag aldrig överleva årets mörka årstid