2021-11-25, 11:18
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Betällde tillskott från Bulk.com/se, Stod att det skickades från "Ottendorf-Okrilla, Germany" med DHL, finns ingen info om det kom från någon annanstans innan dess.

Det står så här från Postnord.

From
Importpaket

Service type
Import-UPU

bland annat. Kommer Tull och moms vänta mig också? Skit företag som inte skriver på hemsidan vart de skickar ifrån/utgår ifrån. Sista gången från dem oavsett då recensionerna var inte nådiga.
Citera
2021-11-25, 11:37
Avstängd
Tyskland är EU, inga avgifter tillkommer. Såvida det inte är något olagligt.
Citera
2021-11-25, 11:41
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tyskland är EU, inga avgifter tillkommer. Såvida det inte är något olagligt.

klassas alla paket utanför Sverige importpaket oavsett? vet inte riktigt vad som menas med Import-UPU
Citera
2021-11-25, 11:47
Medlem
Beställt från bulk.com/se flera gånger och har inte åkt på varken tullavgifter eller moms.
Citera
2021-11-25, 11:48
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain-Ragnar
klassas alla paket utanför Sverige importpaket oavsett? vet inte riktigt vad som menas med Import-UPU

Det betyder i princip bara att paketet kommer från tyska postverket och därför kommer att hanteras av Postnord i Sverige. UPU är ett regelverk som hanterar postförsändelser mellan olika länder där de statliga postverken hanterar post och brev.
Citera
2021-11-25, 11:48
Medlem
gamlingen66s avatar
Vad betyder import Upu?

Postnord är den enda aktören i Sverige som lyder under den konvention som bland annat reglerar import och export av postförsändelser, UPU-konventionen. Det innebär att om något skickas med posten i ett annat land är det Postnord som transporterar varan i Sverige.
Citera
2021-11-25, 11:53
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suddet
Beställt från bulk.com/se flera gånger och har inte åkt på varken tullavgifter eller moms.

Okej får hoppas på att det inte blir något, Lite offtopic kanske men har du varit nöjd med varorna du fått? Testat tillskott därifrån? recenssionerna i efterhand var inte nådiga på trustpilot, blir intressant att see hur varorna är.

Hade det varit något frakt innan DHL tog emot det borde jag fått veta antar jag? Tänkte så det inte skickades från USA/UK.
Citera
2021-11-25, 11:57
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det betyder i princip bara att paketet kommer från tyska postverket och därför kommer att hanteras av Postnord i Sverige. UPU är ett regelverk som hanterar postförsändelser mellan olika länder där de statliga postverken hanterar post och brev.

Okej kanske blev lite nojjig i onödan, har inte tänkt på det tidigare. Beställde rätt mkt så hade blivit en liten smäll om moms/tull hade lagts på. Så alla paket från utlandet som de tar emot betecknas så?
Citera
2021-11-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain-Ragnar
Okej får hoppas på att det inte blir något, Lite offtopic kanske men har du varit nöjd med varorna du fått? Testat tillskott därifrån? recenssionerna i efterhand var inte nådiga på trustpilot, blir intressant att see hur varorna är.

Hade det varit något frakt innan DHL tog emot det borde jag fått veta antar jag? Tänkte så det inte skickades från USA/UK.

Jag har varit nöjd, jag kör tillskott därifrån men mest i pulverform som kreatin, glutamin, HBCD (kolhydrater) och taurin. Kör även en tablett med matsmältningsenzymer.

Beställde tidigare både någon PWO-mix och EAA men tycker deras smaker inte är dom bästa så håller mig till sånt som inte är smaksatt.

Om jag inte minns helt fel brukar jag få paketet hem till dörren och har alltid nått gränsen för fraktfritt. Det skickas från Tyskland.
Citera
2023-02-12, 18:23
Medlem
mensverkets avatar
Lånar tråden.

Någon som handlat från Bulk på sistone? Recensioner på deras Trustpilot är lite sådär.

Hurdant är deras protein? Sägs vara klumpigt av vissa på Trustpilot.

Tänkte prova deras Beef Protein Isolate men jag blir konfunderad. Det står att deras produkter är 100% tillverkade i Sverige. Jag undrar om det står likadant om man besöker sidan från ett annat land?
Citera
2023-02-12, 18:32
Medlem
Det enda jag kan säga angående Bulk är att om man beställer därifrån så får man göra det i god tid. Kan ta rövlång tid att få skiten därifrån eftersom dom skickar från Tyskland(?)

Brukar dock vara extremt billiga på diverse vitaminer och grejor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in