2021-11-24, 23:51
Medlem
Creaturs avatar
Ja, Leo begår först obehagliga brott och sen ska han vara politisk expert. Jag kan dela vissa av hans politiska åsikter, men det känns som om även en vettig åsikt tappar sitt värde när han säger den. Intressant att se att han blev skraj att ha sårat Dumle.
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Han är ju bara en bekräftelsehora som försöker dra ihop ett par extra kronor på sitt tvivelaktiga förflutna. Typiskt SVT och ta in såna lallare. De skulle haft med fler som Victor från Dialogiskt som vet vad de snackar om. Leo är ju som bäst en föredetting i kvadrat.
Citera
2021-11-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Just det, använder android så glömde itunesskiten. Ja de kanske använt någon videosamtalsapp bara. Men vad säger ni om resten- anonym lur och handskar och sen kasta...?
Tänker de kanske ville undvika att fler claimar mordet för att få pengarna?
Man kan bara ge en heads up till beställare om att man tänker köra inom några timmar på plats x. Är väl inga tvivel då.

Men absolut vilken burner lur som helst funkar, det sparas loggar på alla samtal men om ingen kan knytas till telefon är det inget värt.
Citera
2021-11-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Just det, använder android så glömde itunesskiten. Ja de kanske använt någon videosamtalsapp bara. Men vad säger ni om resten- anonym lur och handskar och sen kasta...?
Tänker de kanske ville undvika att fler claimar mordet för att få pengarna?

Jo, så måste man ha gjort - om det nu verkligen är så att just det samtalet ägt rum. "Facetime" -samtalen innan & efter från A eller D (eller t.o.m. Nisses?) telefon gick ju till nån känd gängkriminell. Fast det är ju föga förvånande, skulle de ha facetimat med sina sjuka mormor kanske? Om det nu stämmer - det mesta som AB skrivit är "enligt en källa till AB", och inte direkt info från polis & åklagare. Jag misstror MSM i alla lägen.
Citera
2021-11-24, 23:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det är väl helt hjärndött att använda iPhone när en vanlig burnerphone kostar under 1000-lappen. Sen skall du regga konton och skit på iTunes..... nä, det är nog polisen eller media som kallar alla videosamtal för "facetime" för att de har sådana telefoner själva. Jävla boomers.
Dock sett flera FUP där de inte kan få tillgång på HDA på imessage. Det är data till data loggas inte för operatören. Vilket FaceTime kan vara om mottagaren har iPhone.
Citera
2021-11-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ja, Leo begår först obehagliga brott och sen ska han vara politisk expert. Jag kan dela vissa av hans politiska åsikter, men det känns som om även en vettig åsikt tappar sitt värde när han säger den. Intressant att se att han blev skraj att ha sårat Dumle.

Haha. Ja. Leo har väl inget att sätta emot i dagens läge.

OT:
Citera
2021-11-25, 00:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Haha. Ja. Leo har väl inget att sätta emot i dagens läge.

OT:
Leo har ätit upp sig, nog mätt. Resten är oklart. Söker kanske identitet.
Citera
2021-11-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Dock sett flera FUP där de inte kan få tillgång på HDA på imessage. Det är data till data loggas inte för operatören. Vilket FaceTime kan vara om mottagaren har iPhone.

Jo. Det är ju vad de säger i alla fall. Vad myndigheterna i USA har access till vet vi inte. Sedan finns det väl många appar på android som har samma funktionalitet och t.o.m. krypterar innehållet, så varför man skulle köra apple factime är för mig (f.d. it-tekniker) en gåta.
Citera
2021-11-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Kan tänka mig att det inte var en lek att hänga med Nisse, även för en hård gangsterrappare. Han var ju "något" spontan och hade energi så det räckte. Han har nog ställt till det för folk, omedvetet, pga sitt sätt. Minns att han pratade oavbrutet 😄 men ond var han inte, inte när han var yngre iallafall. Har nog blivit en del situationer att reda ut för "polarna" men dom levde gott på hans pengar.
När han var yngre rånade han massa folk hela tiden gjorde en del skit som vanliga människor inte gör
Citera
2021-11-25, 00:11
Medlem
Det är fan skrämmande va dålig självinsikten är hos honom.

Han fick Sverige att lyssna på han, genom Sebbes käft, men när han nu ska prata själv blir allt bara dumt.

Han är för grund för att stå mot personer som inte gjort annat än att läst och debatterat under sitt liv. Att han verbalt monterat ner Janne och Sebbe genom åren, är inte svårt att förstå. Men dom är knappast representativa när det gäller de högutbildade människor han ställs mot nu.
Den läropengen kan tyvärr bli dyr för honom, när hans ego fullständigt dränerar hans förtroendekapital med hans evigt upprepande om doktriner hit och doktriner dit. Orden låter kanske fint hos de med icke avslutade grundskolestudier, för resten blir de bara tomma ord utan verklighetsförankring.

De bli lite omvänd Nisse över de hela.
När Nisse köpte sina skor i storlek 65 och försökte gå runt med dom, så har Leo tryckt ner sina 65or i några sockerplast storlek 22 och trippar runt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det var intressant att lyssna på debatten hos SVT där man diskuterade kring vilken påverkan gangsterrapen har i Sverige.

Länk till debatten: https://youtu.be/4yaf4TUHFB4

Man nämner faktiskt artikeln från Expressen där dom lyfte fram Dumlee i en intervju, utan att överhuvudtaget fråga honom om hans brutala våldtäkt.

Leo "Kinesen" Carmona säger själv i debatten att det var fel av Expressen att publicera artikeln.

Patetiskt att Leo sedan skickar detta DM till Dumlee efter att debatten är klar.

Skärmdump: https://anonfiles.com/b2M1eeXfua/Screenshot_2021-11-24-15-30-51-098_com.instagram.android_2_jpg

Leo "Kinesen" Carmona vill gärna framställa sig som tuffing på gatan som varit en äkta f.d. gangster, samtidigt som han inte vågar stå för sin ärliga åsikt om Dumlee.

Här har ni min konversation med Leo "Kinesen" Carmona några dagar innan debatten i SVT, där jag nämner Dumlee.

Skärmdump:
https://anonfiles.com/R5O4e7Xeu4/Screenshot_2021-11-24-23-31-02-817_com.instagram.android_2_jpg

Synd att Leo, eller en f.d. gangster som han gärna vill bli tilltalad som, inte ens vågar stå upp för sina åsikter om Dumlee.
Citera
2021-11-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
När han var yngre rånade han massa folk hela tiden gjorde en del skit som vanliga människor inte gör
Jag vet att han gjort en massa skit, men på den tiden vi hade mycket kontakt hade han inte börjat med det, vad jag vet, Har träffat på honom rätt mycket genom åren och jag gillade honom men står självklart inte bakom brotten.
Citera
2021-11-25, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbarn84
Du skriver tidigare ”Hårklyveri. Han slog på en person som blev huggen i halsen antingen av honom eller av hans kompis. Det har ingen betydelse vem som håller i kniven, det är ett brott i samförstånd.”

Nu går du från ”antingen” till 100 %.
Flertalet andra i tråden skriver att N inte var i närheten av själva bråket. Har du en bra källa?

Nej. Nisse har inte haft någon kniv i handen. Den här killen trollar så det sjunger om det och försöker få det till en trådsanning.
Citera
2021-11-25, 01:15
Medlem
Frickys avatar
Det började med att Dumlee slutade följa Adel på Instagram för ca 2 veckor sedan.

Nu har Dumlee avföljt alla på Instagram.
https://instagram.com/dumlee163

Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in