2021-11-24, 22:56
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Antingen har polisen stenkoll på vilka som ligger bakom det här och håller på att samla bevisning i form av avlyssningar, tekniska spår och dylikt. Finns ingen mening att plocka in dom på förhör för ingen pratar ändå. Bättre att vänta tills att man har all information som går att få.

Eller så kommer det här att bli ännu ett olöst mord att addera till statistiken.
Detta mordet kommer bli löst. Kanske tar ett år men garanterat får polisen in en mobil som speglas med wicker eller annan HDA.

För övrigt seriöst lyssna på Leo K. Är det för han var en del av kartellen? Kul att han är ute men skulle snarare se SVTs program om Essa. Modo storebror. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/efter-30-ar-som-kriminell-fick-han-nog
Senast redigerad av Pandalina4 2021-11-24 kl. 23:08.
Citera
2021-11-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Jag kollade nyss på debattprogrammet på SVT som släpptes igår kväll, o vill ha hjälp med att analysera en grej. Ska länka den nedanför också, men kolla 03.20 när kinesen (som har många kontakter inom den undre världen) blev tillfrågad vad han tyckte om einars död. Sättet han svarar på och sen direkt börjar stamma o sluddra tyder på att han sa något som han verkligen inte borde ha sagt. Han svarade att ”det är synd att en sån kille som älskar hiphop dör för att han praktiserar den genren av musik” och det stämmer isåfall jävligt bra överrens med P. Low spåret och att han blivit mördad för att han lekte ball, inte pga hämnd för haval eller nåt sånt. Vore ju inte konstigt då det också är anledningen till varför han blev kidnappad från första början liksom.
Kan tänka mig att det inte var en lek att hänga med Nisse, även för en hård gangsterrappare. Han var ju "något" spontan och hade energi så det räckte. Han har nog ställt till det för folk, omedvetet, pga sitt sätt. Minns att han pratade oavbrutet 😄 men ond var han inte, inte när han var yngre iallafall. Har nog blivit en del situationer att reda ut för "polarna" men dom levde gott på hans pengar.
Citera
2021-11-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Facetime
Spontant tänkte man - "facetime - vad korkat!". Fast om det, som ryktet säger, fanns en pott med pengar på E:s huvud, som kanske många var ute efter. Och beställarna inser att nyheten och ev bild från platsen och film kan komma att spridas på några minuter... Då BO är känd och platsen rätt central.
Det kanske var krav med facetime för att bevisa att mördarna var de som gjort det, för att få inkassera pengarna?

T ex om en av skyttarna har en ny (om man kan skaffa den anonymt?) eller stulen iphone som inte kan kopplas till honom själv, facetimar en annan burner telefon som beställaren svarar i. Använder handskar och sen bara kastar... den.

Skulle det kunna funka?
Spelas själva själva videosamtalet in och sparas från facetime?

Fattar att själva uppkopplingen - vilket nr man ringde och när - garanterat sparas, men om de är anonyma...

Det är väl helt hjärndött att använda iPhone när en vanlig burnerphone kostar under 1000-lappen. Sen skall du regga konton och skit på iTunes..... nä, det är nog polisen eller media som kallar alla videosamtal för "facetime" för att de har sådana telefoner själva. Jävla boomers.
Citera
2021-11-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Är det som du skriver så är det väl inte mindre chans det skulle kunna vara så som att det skulle kunna vara något annat. Dock tror jag personligen att E var i Sverige av en slump, tror inte han riktigt insåg allvaret i det hela..

Du kan mycket väl ha rätt men tanken har legat bak i huvudet en tid nu så var tvungen att kasta ut frågan här för att se vad andra har för åsikter om skeendet.

Skulle bli mycket förvånad över om mulningen enbart handlar som saker som hänt i närtid, dvs på baren och knivningen. Tror att orsaken/orsakerna ligger längre bak i tiden men kan inte avgöra från exakt när.

Kidnappningen och utebliven betalning (om det stämmer dvs) är nog en stark bidragande faktor till mordet. Det finns vissa som menar på att man inte har något att tjäna på att mula någon som inte har betalat men jag påstår tvärtom, man måste mula offret som inte betalar för att kunna fortsätta med sin verksamhet och på det inte heller tappa anseende.

Är som de flesta andra här inne på spåret att Dumle (ensamt) var den som satte ditt Einar, skulle inte bli förvånad om det visar sig att han tom höll i pistolen även om det rent tekniskt borde vara omöjligt. Snuten måste ju ha tagit prover för krutanalys på både Dumle och Adel för att kunna utesluta dom från utredningen som potentiella förövare.
Citera
2021-11-24, 23:23
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbarn84
Du skriver tidigare ”Hårklyveri. Han slog på en person som blev huggen i halsen antingen av honom eller av hans kompis. Det har ingen betydelse vem som håller i kniven, det är ett brott i samförstånd.”

Nu går du från ”antingen” till 100 %.
Flertalet andra i tråden skriver att N inte var i närheten av själva bråket. Har du en bra källa?
Absolut jag har bra källor annars hade jag inte skrivit, eller hur?
Citera
2021-11-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ja för Dumles del med tanke på hans försök på rapparkarriär (om det nu är seriöst) så ter det ju sig mycket mycket korkat att medverka till att Nisse blev jappt...speciellt med tanke på Nisses förmåga att mer eller mindre spruta ur sig hits och sin frikostighet gällande features så

Men det är ju mycket som pekar åt det hållet onekligen...

Men det kan ju mycket väl vara så att rappandet är ett sido spår och planen var bara att plocka Nisses pott och sedan fortsätta som yrkeskriminell...

Jag skulle ju vilja påstå att Dumle är dummare än en guldfisk om han har goat Einar. Låten är ju inte speciellt bra, men inte värre än många andra i samma genre. Han hade säkert fått en hel del spelningar på spotify/youtube. Nu är ju hela hans blivande rapkarriär fullständigt förstörd. Det är klart, han får väl en del plays ändå - bara för att folk vill se den som påstås ha goat Nisse. Sen fattar jag inte varför man hänger upp sig på att någon MÅSTE ha goat? Det finns massvis av mord de senaste åren som har begåtts utan att nån har goat. Att någon av dem gömt sig i förrådet kan vara helt naturligt - av rädsla för att man inte vågar gå ut.
Citera
2021-11-24, 23:33
Medlem
Frickys avatar
Det var intressant att lyssna på debatten hos SVT där man diskuterade kring vilken påverkan gangsterrapen har i Sverige.

Länk till debatten: https://youtu.be/4yaf4TUHFB4

Man nämner faktiskt artikeln från Expressen där dom lyfte fram Dumlee i en intervju, utan att överhuvudtaget fråga honom om hans brutala våldtäkt.

Leo "Kinesen" Carmona säger själv i debatten att det var fel av Expressen att publicera artikeln.

Patetiskt att Leo sedan skickar detta DM till Dumlee efter att debatten är klar.

Skärmdump: https://anonfiles.com/b2M1eeXfua/Screenshot_2021-11-24-15-30-51-098_com.instagram.android_2_jpg

Leo "Kinesen" Carmona vill gärna framställa sig som tuffing på gatan som varit en äkta f.d. gangster, samtidigt som han inte vågar stå för sin ärliga åsikt om Dumlee.

Här har ni min konversation med Leo "Kinesen" Carmona några dagar innan debatten i SVT, där jag nämner Dumlee.

Skärmdump:
https://anonfiles.com/R5O4e7Xeu4/Screenshot_2021-11-24-23-31-02-817_com.instagram.android_2_jpg

Synd att Leo, eller en f.d. gangster som han gärna vill bli tilltalad som, inte ens vågar stå upp för sina åsikter om Dumlee.
Senast redigerad av Fricky 2021-11-24 kl. 23:37.
Citera
2021-11-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Nu är denna artikel låst, men han tog upp ett par exempel gällande Einar -
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/8QXWlW/gangvaldet-skapades-av-hogerns-politik

Det mesta hade att göra med att inte tillhöra någon ort & att fronta med texter om våld osv. Han menar på att spelar man så hård via texter osv så kommer det att bita dig i arslet tillslut. Att inte tillhöra någonstans innebär i princip döden. Han nämnde även kidnappningen om jag minns rätt.

Carmona snackar en massa skit. Han har inte varit ute på gatan sen i början av 2000-talet, för han har suttit inburad. Ger mig fan på att han kommer medverka i vänsterpartiets valkampanj. Mediakåt jävel som inte kan hålla truten när andra pratar.

Nåväl. Så här sa han i AB. Kan kanske ligga nåt i just detta.

Citat:
– De vill leva upp till en image för det är det som säljer. Såhär: en rappare tillhör en ort. Har han inte sin ort bakom sig, då får han ingen cred – om han ska köra hardcore gangstarap. Problemet är att om orten hamnar i konflikt, då landar det på honom som måste reppa orten, han är ansiktet utåt. Einár, han hade inte en ort. Söderförorten gav honom kärlek, men han vände ryggen åt dem så han blev herrelös. Einár älskade hiphop, han var en stor talang, men runt honom fanns bara industrigamar som lät honom löpa amok och för att bevisa att han var gata tog han sina texter till en hårdare nivå. ”Sjuan och åttan, bror, jag var shotta” – hur kunde de låta honom säga så? En riktig gangster skulle aldrig säga det! Och sen fortsatte andra rappare på samma bana, för det sålde, men de kunde inte leva upp till sina texter så de blev tvungna att visa att de var gata genom att göra vad de rappade om.
Citera
2021-11-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det var intressant att lyssna på debatten hos SVT där man diskuterade kring vilken påverkan gangsterrapen har i Sverige.

Länk till debatten: https://youtu.be/4yaf4TUHFB4

Man nämner faktiskt artikeln från Expressen där dom lyfte fram Dumlee i en intervju, utan att överhuvudtaget fråga honom om hans brutala våldtäkt.

Leo "Kinesen" Carmona säger själv i debatten att det var fel av Expressen att publicera artikeln.

Patetiskt att Leo sedan skickar detta DM till Dumlee.

Skärmdump: https://anonfiles.com/b2M1eeXfua/Screenshot_2021-11-24-15-30-51-098_com.instagram.android_2_jpg

Leo "Kinesen" Carmona vill gärna framställa sig som tuffing på gatan som varit en äkta f.d. gangster, samtidigt som han inte vågar stå för sin ärliga åsikt om Dumlee.

Här har ni min konversation med Leo "Kinesen" Carmona några dagar innan debatten i SVT där jag nämner Dumlee.

Skärmdump:
https://anonfiles.com/R5O4e7Xeu4/Screenshot_2021-11-24-23-31-02-817_com.instagram.android_2_jpg

Synd att Leo, eller en f.d. gangster som han gärna vill bli tilltalad som, inte ens vågar stå upp för sina åsikter om Dumlee.

Klockrent Fricky!
Tack för detta

Kul ändå att alla, vare sig det är framför ögonen på honom eller bakom ryggen, ser Dumlee för vad han är; En smutsig hund
Citera
2021-11-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Carmona snackar en massa skit. Han har inte varit ute på gatan sen i början av 2000-talet, för han har suttit inburad. Ger mig fan på att han kommer medverka i vänsterpartiets valkampanj. Mediakåt jävel som inte kan hålla truten när andra pratar.

Nåväl. Så här sa han i AB. Kan kanske ligga nåt i just detta.

Grymt, tack för citatet!

Mediakåt är han garanterat. Ville bara visa på vad han sa någon vecka sedan, i jämförelse med vad han sa nu under debatten. Här kom du med leveransen, så det blev ju skitbra
Citera
2021-11-24, 23:46
Medlem
Citat:
Jag skulle ju vilja påstå att Dumle är dummare än en guldfisk om han har goat Einar. Låten är ju inte speciellt bra, men inte värre än många andra i samma genre. Han hade säkert fått en hel del spelningar på spotify/youtube. Nu är ju hela hans blivande rapkarriär fullständigt förstörd. Det är klart, han får väl en del plays ändå - bara för att folk vill se den som påstås ha goat Nisse. Sen fattar jag inte varför man hänger upp sig på att någon MÅSTE ha goat? Det finns massvis av mord de senaste åren som har begåtts utan att nån har goat. Att någon av dem gömt sig i förrådet kan vara helt naturligt - av rädsla för att man inte vågar gå ut.

Självklart är det en möjlighet att ingen goat, men jag tror dock att oddsen för det är högre jämfört med låga odds på att någon faktiskt har gjort det.
Citera
2021-11-24, 23:48
Medlem
Citat:
Det är väl helt hjärndött att använda iPhone när en vanlig burnerphone kostar under 1000-lappen. Sen skall du regga konton och skit på iTunes..... nä, det är nog polisen eller media som kallar alla videosamtal för "facetime" för att de har sådana telefoner själva. Jävla boomers.

Just det, använder android så glömde itunesskiten. Ja de kanske använt någon videosamtalsapp bara. Men vad säger ni om resten- anonym lur och handskar och sen kasta...?
Tänker de kanske ville undvika att fler claimar mordet för att få pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in