2021-11-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Överdriv inte allt du skriver!

Det bodde inga barn i Es hus i Bålsta. Möjligen var barn där på umgänge någon gång. Både Es barn och Ls barn.

Din "trovärdighet" ligger inte alls i topp, om du nu tror det.

Att du orkar. Du känner ingen av dem ändå är du den som skriker högst här hela tiden.

För din upplysning - det bodde visst barn där.
Det var på slutet när Brölhäxan fick allt att spåra som det bara var på dagtid dem var där.
2021-11-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Från att hon fick veta att E var död.

Hennes ord "nu räcker det, jag orkar inte mer" är hennes standard sätt att uttrycka sig. Det kan hon säga i precis vilken situation som helst om maten inte smakar bra, om barnen skitat ner sig, om hunden måste gå ut, om hon är less eller trött, om en nagel går av eller tvätten är blöt.
Hon använder det uttrycket hela hela tiden.
Hon använde det även i rätten då hon berättar när hon går och hämtar geväret.

Hon hade kunnat valt att lämna huset där och då. Hon valde tyvärr det andra.
2021-11-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Aha, så om någon är död så ska sanningen inte komma ut? Dvs om det är sant?

Du är väl den sista att prata om trovärdighet. Bara scrolla tillbaks.

Och vad vet du samt andra vad Emil sysslat med? Ni bodde ju inte med honom. Ni gick ju inte runt och höll honom i handen?

Ni spionerade väl för tusan inte på vad Emil gjorde? Eller?

Det är ju lögner allt ihop.

Ett barn på 6 år kan skapa ett konto här. Men hen kan inte på 6 mån få till ett.
Tidsramen stämmer inte heller ang påstådda grejer hen skriver.

Och varför skulle Emil förra hösten ta med minst 1 tjej till sin familj, men aldrig sin sk flickvän ?
Jag känner flera vänner till Emil och enligt dem
Har han haft flera KK /dejtat men ingen fast tjej under och efter separationen 2020. ej heller varit otrogen emot barnens yngsta mamma.
Dem har heller ingensomhelst info om några orgier. Och ovan grejer kommer ut fort i en liten ”by” som Bålsta.

Så trovärdigheten är noll
2021-11-24, 18:35
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee

Ett barn på 6 år kan skapa ett konto här. Men hen kan inte på 6 mån få till ett.

Och varför skulle Emil förra hösten ta med minst 1 tjej till sin familj, men aldrig sin sk flickvän ?
Har han haft flera KK /dejtat men ingen fast tjej under och efter separationen 2020. ej heller varit otrogen emot barnens yngsta mamma.
Dem har heller ingensomhelst info om några orgier. Och ovan grejer kommer ut fort i en liten ”by” som Bålsta.

Jag vet inte varför eller hur det har gått till.

Men, då ingen utav oss gått runt och hållt Emil i handen, så vet vi inte allt och han var ju fri att göra som han vill.

Men, vad man än vill säga så var väl inte Emil kanske den mest trogna? Han bedrog ju barnens första mamma med sina barns yngsta mamma.

Sen gick det ju ganska vilt till med kollegorna från förra arbetsplatsen (B) de var inte särskilt oskyldiga. Och kanske har dom ngt att tillägga?

Hade ju varit kanon om ngn utav dom ville träda fram.

Hur som helst var Emil en fri människa och han gjorde det han ville!
2021-11-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Förhören i fupen är arbetsmaterial för åklagaren. Det är endast det som åklagaren framför i sin sakframställan, under rättegången och vad som kommer fram under förhören i tingsrätten, samt slutpläderingarna, där åklagaren, målsägarbiträdet samt försvarsadvokaten framför varför rätten bör döma enligt vad de nu åberopar.
Under förhandlingen, så kan det hänvisas till tidigare förhör i fupen, om det ändrade svar eller motsägelser. Då får rätten kolla i den fupbilaga, för att se själva vad som är sagt tidigare om det skiljer sig från nutid.
Det är bara det som tas upp direkt under förhandling som rätten dömer efter.
Sen kan det åberopas nya vittnen eller någon tilläggsbilaga, i detta fall finns två totalt sekretessmarkerade bilagor.
Jag kan tillägga att Lydia inte såg ångerfull ut.
Hon fick frågan om hon själv ville framföra någonting, säga någonting, men det ville hon inte. Där hade tex ett förlåt kunnat passa? Men jag tror inte hon känner skuld över Emils barn och familj, utan hon är närmst besviken över att hon inte kom undan.

Det är värt att lyssna på förhören, svara gärna mig sen, hur du upplevde hennes olycka?
Tillägg: sakframställan och slutpläderingar, samt mellansnack under förhandlingen, är inte med på ljudfilerna, tyvärr.

Jag har nu lyssnat på förhören. Och ärligt talat så håller L ihop sin version. Jag har även läst igenom de första förhören en gång till. Där säger hon ibland att hon inte minns något i anslutning till själva skottet. Hennes version i början är fram tills hon smäller ihop geväret och sedan menar hon på att hon ska bryta det och skottet går av. Ta man in det så tycker jag att det låter uppenbart att hon har minneslucka om själva sista filmen. Däremot försöker förhörsledaren att hon ska försäga sig vilket är naturligt. Däremot är hon inte klar och tydlig när hon inte minns. Men det vet ju ingen förrens filmen spelas upp. Tycker även att hennes advokats utfrågning om henne får en bättre sammanhang av vad hon minns och inte. Så ärligt talat så kan HR se henne som trovärdig. Och att hon helt enkelt inte minns vid själva skottillfället. Åklagaren verkar snärja in sig själv och tror att hon ska få fram att hon minns något vid när skottet går av. Lyssna på hur hon förklarar att hon har rivit E vid det fysiska bråket. Det kom hon fram till när hon läste obduktionsrapporten. Där blir åklagaren ställd och byter fokus igen.

Nä att lyssna ändrade inte min uppfattning från FUPen. Utan än mer på hur det var. Hon kommer att dömas för mord tror jag. Men om inget annat kommer fram där det blir försvårande omständigheter. Då sänker de straffet till 16års fängelse. Sen om det är rätt eller fel lägger jag ingen personlig vikt vid. Och ärligt talat får det bli som det blir. Det är oerhört tragiskt för alla inblandade. En riktig dålig matchning mellan 2st med psykisk ohälsa och missbruksproblem/självmedicinering.
2021-11-24, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Jag har nu lyssnat på förhören. Och ärligt talat så håller L ihop sin version. Jag har även läst igenom de första förhören en gång till. Där säger hon ibland att hon inte minns något i anslutning till själva skottet. Hennes version i början är fram tills hon smäller ihop geväret och sedan menar hon på att hon ska bryta det och skottet går av. Ta man in det så tycker jag att det låter uppenbart att hon har minneslucka om själva sista filmen. Däremot försöker förhörsledaren att hon ska försäga sig vilket är naturligt. Däremot är hon inte klar och tydlig när hon inte minns. Men det vet ju ingen förrens filmen spelas upp. Tycker även att hennes advokats utfrågning om henne får en bättre sammanhang av vad hon minns och inte. Så ärligt talat så kan HR se henne som trovärdig. Och att hon helt enkelt inte minns vid själva skottillfället. Åklagaren verkar snärja in sig själv och tror att hon ska få fram att hon minns något vid när skottet går av. Lyssna på hur hon förklarar att hon har rivit E vid det fysiska bråket. Det kom hon fram till när hon läste obduktionsrapporten. Där blir åklagaren ställd och byter fokus igen.

Nä att lyssna ändrade inte min uppfattning från FUPen. Utan än mer på hur det var. Hon kommer att dömas för mord tror jag. Men om inget annat kommer fram där det blir försvårande omständigheter. Då sänker de straffet till 16års fängelse. Sen om det är rätt eller fel lägger jag ingen personlig vikt vid. Och ärligt talat får det bli som det blir. Det är oerhört tragiskt för alla inblandade. En riktig dålig matchning mellan 2st med psykisk ohälsa och missbruksproblem/självmedicinering.
Då tycker vi olika, tack för att du lyssnade
2021-11-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hennes ord "nu räcker det, jag orkar inte mer" är hennes standard sätt att uttrycka sig. Det kan hon säga i precis vilken situation som helst om maten inte smakar bra, om barnen skitat ner sig, om hunden måste gå ut, om hon är less eller trött, om en nagel går av eller tvätten är blöt.
Hon använder det uttrycket hela hela tiden.
Hon använde det även i rätten då hon berättar när hon går och hämtar geväret.

Hon hade kunnat valt att lämna huset där och då. Hon valde tyvärr det andra.

Jag menar vad som nämns av poliser och på psyk, de som hanterade henne i nära anslutning till händelsen.
2021-11-24, 22:06
Medlem
Citat:

Så om du inte vet så är det inte trovärdigt? OK. Lev i din värld du.
2021-11-24, 22:42
Medlem
Citat:
Så om du inte vet så är det inte trovärdigt? OK. Lev i din värld du.

Tror mer på Emils vänner och bekanta än nån som plötsligt dyker upp och skriver massa skit om avrättad person precis när dem tyngsta Lydia riddarna blivit avstängda här
2021-11-24, 22:58
Medlem
Citat:
Tror mer på Emils vänner och bekanta än nån som plötsligt dyker upp och skriver massa skit om avrättad person precis när dem tyngsta Lydia riddarna blivit avstängda här

Inlägget delgav en del av Es liv, hans liv bestod precis som andras av olika delar. Största delen var han ute på arbetsplatser och inte i Bålsta. Så är det ju, jobbet tar det största delen av dagen. Hon som skrev hade mycket riktigt haft en arbetsrelation med E, som utvecklades över tid. Det vanligaste sättet att träffas är trots allt jobbet.

För mig är hon trovärdig.
Senast redigerad av Remark 2021-11-24 kl. 23:03.
2021-11-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Nej jag vet fullt ut vad ett vapen kan göra. Men jag vet också hur en del tror om vapen. Jag tror bara hur det kan vara efter hur L resonerar i förhören. Har ju givetvis ingen aning om vad hon faktiskt vet eller tror utan spekulera. Förhörsledaren är ju tom väldigt brydd hur hon pratar om jakt och vapen. Och tar man in i hur hagelgevär funkar i jakt så är det annorlunda än hur det fungerar i närstrid. Men har man inte varit med eller skjutit själv ett djur. Så kan det för många vara svårt att veta konsekvenserna av vad ett vapen kan göra. Titta bara hur rättsväsendet ser på det. Ett skott eller ibland flera skott i benet/benen ses rättsligt som grov misshandel i många fall. Det anser jag är så urbota dumt. Och skulle vilja få det ändrat till mordförsök alltid när ett vapen skjuts mot en person. Vad tror du händer om du går fram med ett hagelgevär och sätter emot ett lår och trycker av vs en pistol med ammunition som inte fläker ut sig vid träff. Hur många har kunskaper om vad som faktiskt händer när man skjuter någon och vad konsekvenserna kan bli. Hade det varit längre avstånd i detta fall eller att hon träffat 5-10cm mer till vänster från där hon träffade E. Hade han haft stora möjligheter att överleva detta dåd. Nu har han haft maximal otur och ytterkanten av hagelsvärmen träffade hjärtat och kroppspulsådern tyvärr. Kan tom med vara att få hagel ändrat riktning på revbenen också. Och att han satt lite vriden mot henne. Nu är det inget att lasta honom för alls. Då man aldrig siktar eller skjuter mot en annan människa. Så mord kommer hon att dömas för. Men kommer inte annat fram i rättegången. Så tror jag att domen fastställs eller sänks till 16år. Sen vad jag tycker är en annan femma om hur lång strafflängden borde vara. Inte lägre straff iallafall. Nu är det som det är tyvärr.
Det först fetade:
Du får ursäkta mig, men jag ställer mig skeptisk.

Det andra fetade:
Ja, det är ju självklart att det skall ses som [grov] misshandel när man skjuter någon i arm eller ben. Det kan ju inte vara rimligt att det skulle kunna rubriceras som mordförsök eftersom det ju inte är ett mordförsök!
Det är ju i kriminella sammanhang inte ovanligt att skott i någons knä har ett mycket bestämt s k signalvärde.

Det tredje fetade:
Jag har det. Har du?

Ditt avslutande resonemang:
Det kan inte hjälpas att på det vis du där skriver, man inte kan få annat intryck än att du antyder att Emil råkade ut för en olycka. Så här resonerar du:
"För om inte Emil hade suttit så där lite på snedden och haft ett revben så där dumt placerat så att ett eller flera hagel genom det där dumma revbenet hade råkat ändra riktning -tja, då hade i princip inget hänt där hemma hos fyrabarnspappan Emil.."

Citat: "Nu är ju det inget att lasta honom för.."
Nej, fattas bara! Jag tycker att du borde fundera lite över hur du uttrycker dig.
2021-11-24, 23:18
Medlem
Citat:
Inlägget delgav en del av Es liv, hans liv bestod precis som andras av olika delar. Största delen var han ute på arbetsplatser och inte i Bålsta. Så är det ju, jobbet tar det största delen av dagen. Hon som skrev hade mycket riktigt haft en arbetsrelation med E, som utvecklades över tid. Det vanligaste sättet att träffas är trots allt jobbet.

För mig är hon trovärdig.

Arbetsrelation ? Vart nånstans står det ? Nu hittas det på saker igen va?

Och saknar fortfarande svar på varför det inte gick att skapa konto här , varför Emil var öppen och offentlig med andra tjejer men inte med henne. Nånsin - och hon påstår sig ha en relation med honom över både yngsta barnens mamma , 2-3 tjejer innan Lida . Hela Lida relationen

Hon kan slå hål på allt Lida påstår om
Hur Emil tvingat henne dit hela tiden , ringt jämt etc , ge motiv till mord och ändå har hon inte trätt fram?
Så nä- lögnare eller hittepå /stalker / Lydiariddare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in