2021-11-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Ja, vi började som kk till varandra. Och ja, hon levde då med en annan person, precis som även jag gjorde. Ser inget fel i det mer än att vi båda sårade de vi levde med då.
Ja, han är/var väldigt aktiv i området sex vilket jag också är, så återigen, vad är konstigt med det. Jag var dock aldrig med som aktiv i orgierna. Men fanns i huset.

Nä jag drar mig inte för att berätta om saker som hänt, varför skulle jag göra det. Vill ni att man ska ljuga istället? Vi levde så, om någon har problem med det, ja då är det dennes problem!
Är nu både arg och ledsen över hur ni här inne behandlar folk och även över hur ni behandlar Emil!
Det är ju du som smutskastar Emil.
Tror också på troll
2021-11-24, 16:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Du kan läsa det på väldigt många sidor, eller så är du blind o vill se lägre straff!
Om du vill kan jag googla åt dig och återkomma!

En drömkommentar från min sida: kommenterar inte enskilda fall 😊

Det är lugnt. Du behöver inte googla.

Jag vill se rättvisa straff, psyksjuka ska in på psyket på obestämd tid, icke psyksjuka ska in i fängelse på rättvis tid.

I detta fall här så tycker jag att straffet är för långt. I Fridhemsplansfallet så tycker jag att straffet var för lågt. Mantorp och Gyllensvaan, han skulle ha fått obestämd tid rättspsyk.

Men jag vill inte att rättvisa ska vara godtycklig, och jag vill inte ha några larviga ungdomsrabatter. Är man 18 år, så är man vuxen!

Men det är mina små och obetydliga åsikter, egentligen.
2021-11-24, 16:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Vänt lite nu- Hur vi behandlar Emil?

Det är ingen här som målar upp Emil som en notoriskt otrogen kille med perversa sexmöten i ett hus där 4 barn bor. Det är bara du.

Och eftersom Emil är avrättad och inte kan dementera detta tycker jag du borde logga ut. Och inte sprida skit om en död man.

Du svarar heller inte på några frågor du får.

Och jag har mycket svårt att tro att Emil skulle umgås öppet med en tjej och ta med henne till släkten - om ni var ett par. Du är ett troll, inte värd att svara nåt mer.

Du tillför ingenting som på nåt viss tillför nåt om
Fallet.
Din trovärdighet är noll.

Överdriv inte allt du skriver!

Det bodde inga barn i Es hus i Bålsta. Möjligen var barn där på umgänge någon gång. Både Es barn och Ls barn.

Din "trovärdighet" ligger inte alls i topp, om du nu tror det.
2021-11-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Från https://www.domstol.se/nyheter/2021/02/straffet-for-mord/:
"Mordparagrafen ändrades 2020 och frågan är hur dessa ändringar ska tolkas, framför allt när det gäller förutsättningarna för fängelse på livstid och straffmätning vid tidsbestämda straff. Högsta domstolen konstaterar att utgångspunkten alltjämt är att mord ska föranleda ett tidsbestämt straff. En konsekvens av lagändringen är emellertid att omständigheterna i fortsättningen inte måste i lika hög grad som tidigare tala i skärpande riktning för att de ska motivera ett livstidsstraff."

Så i bästa fall kan L få 16 år istället för 18 men risken finns att hon kan få livstid.
Kan det vara så att försvaret tänker rikta in sig på att försöka få L dömd till rättspsykiatrisk vård?

Troligtvis är det så. Brölhäxan vill ju ha vård och komma ut snabbare.
Men döms hon till vård kommer hon nog aldrig komma ut igen.
2021-11-24, 16:52
Medlem
Hej.

Jag har verkligen inte målat upp Emil som någon notorisk otrogen kille. Vad jag sagt och vad jag vet så var han, liksom jag otrogen mot våra respektive partners. Jag mer än honom kan jag säga eftersom han bröt tidigare än vad jag gjorde.
Perversa sexmöten? Som info är det inget perverst, och dessutom vanligare än många tycks veta.

Jag är definitivt inget troll, utan återigen, jag berättar vad jag vet, vad jag sett, vad jag varit med om tillsammans med Emil.
Många här inne tycks ha glömt att Emil är/var en självständig person med eget liv!
2021-11-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Var när och Hur har hon uttryckt detta?

Från att hon fick veta att E var död.
2021-11-24, 17:16
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Vänt lite nu- Hur vi behandlar Emil?

Det är ingen här som målar upp Emil som en notoriskt otrogen kille med perversa sexmöten i ett hus där 4 barn bor. Det är bara du.

Och eftersom Emil är avrättad och inte kan dementera detta tycker jag du borde logga ut. Och inte sprida skit om en död man.

Du svarar heller inte på några frågor du får.

Och jag har mycket svårt att tro att Emil skulle umgås öppet med en tjej och ta med henne till släkten - om ni var ett par. Du är ett troll, inte värd att svara nåt mer.

Du tillför ingenting som på nåt viss tillför nåt om
Fallet.
Din trovärdighet är noll.

Aha, så om någon är död så ska sanningen inte komma ut? Dvs om det är sant?

Du är väl den sista att prata om trovärdighet. Bara scrolla tillbaks.

Och vad vet du samt andra vad Emil sysslat med? Ni bodde ju inte med honom. Ni gick ju inte runt och höll honom i handen?

Ni spionerade väl för tusan inte på vad Emil gjorde? Eller?
2021-11-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Från att hon fick veta att E var död.

Så har jag aldrig uppfattat det hela. Snarare rätt iskall.
2021-11-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Så har jag aldrig uppfattat det hela. Snarare rätt iskall.

Hon säger det upprepade gånger, läs alla rapporter får du se.
2021-11-24, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Från https://www.domstol.se/nyheter/2021/02/straffet-for-mord/:
"Mordparagrafen ändrades 2020 och frågan är hur dessa ändringar ska tolkas, framför allt när det gäller förutsättningarna för fängelse på livstid och straffmätning vid tidsbestämda straff. Högsta domstolen konstaterar att utgångspunkten alltjämt är att mord ska föranleda ett tidsbestämt straff. En konsekvens av lagändringen är emellertid att omständigheterna i fortsättningen inte måste i lika hög grad som tidigare tala i skärpande riktning för att de ska motivera ett livstidsstraff."

Så i bästa fall kan L få 16 år istället för 18 men risken finns att hon kan få livstid.
Kan det vara så att försvaret tänker rikta in sig på att försöka få L dömd till rättspsykiatrisk vård?
Det är försvarets linje. Vad annat kan hon göra? Det är en avrättning. Det blir inte bättre när L öppnar munnen och käftar emot. Det är sinnessjukt att begära att skadestånden ska sänkas, de hade inte begärt någonting mer än en obligatorisk struntsumma, hon erkänner vållande alternativt dråp. Men försvarsadvokaten anser att L med sina funktionshinder och psykiska ohälsa, där hon är hjälpsökande(!) Hon förstår inte resultatet av rpu, då L uppenbart mår så dålig och har gjort över tid..
2021-11-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon säger det upprepade gånger, läs alla rapporter får du se.
Jag har läst varenda rad.
2021-11-24, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Tänk om du kunde ta lärdom av dina egna råd.
Vad menar du mer exakt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in