Citat:
Ursprungligen postat av
univers123
"Tror som sagt ikke vi skal bruke THs advokat som noe pekepinn her på om hvorvidt TH er skyldig eller ikke". Nei, men nå var det snakk om hvor sikkert alibiet hans er, ikke skylds-spørsmålet. Jeg er ikke jus ekspert, så mye mulig at planlegging og leie av folk til å utføre et drap, gir samme straff som å utføre drapet selv. Sikkert mange ting som spiller inn her i forhold til straffutmåling.
Har du noen eksempler på at disse løgnene hans bidrar til å få han til å virke mindre skyldig? For meg virker det bare som han sier en ting en gang og noe annet en annen gang, uten at det fremmer noen form for uskyld.
Alibi henger sammen med skyldspørsmål, så enkelt er det.
Det er nok mye som spiller inn når det gjelder straffeutmåling. Men i hovedsak dreier det seg om drapet er uaktsomt, forsettlig, eller overlagt. Om du f.eks. sender en polakk eller om du bruker en ildsint pitbull, eller om du bruker pistol, går ut på det samme.
TH skriver i sine bøker at han frykter for skilsmisse, og beskriver alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018. Han sier at han frykter de økonomiske og de sosiale konsekvensene ved en skilsmisse.
I politiavhør sier TH at de aldri snakket om skilsmisse.
I NRK-intervjuet sier han at han satte huset på seg selv fordi han var redd for skilsmisse, mens i neste setning ler han og sier at han ikke er redd for å dele. Han sier også i samme intervju at de hadde et godt ekteskap, og at Anne ikke ville skille seg.
Det er jo ikke så vanskelig å se at han lyver for å prøve å skjule sannheten.
Det som står i notatbøkene spriker veldig med det han har forklart i avhør og i det NRK-intervjuet.
Og så har vi notatbøker som er på avveie, som mest sannsynlig har blitt brent.
Så vi kan jo tenke oss hva som sto der.
Og så har vi det med den pistolen. Det ble funnet ammunisjon til en pistol som ikke var der.
Her sier TH at han ikke kjenner til ammunisjonen, og at noen må ha lagt patronene der.
Jeg ser ingen motiv for at noen skal ha lagt patroner der, så her lyver TH om noe. Hvor er pistolen, og hva har den blitt brukt til? 2 andre pistoler ble funnet der. Funksjonsdyktige pistoler.
Det var også 2 til, men som var plombert.