2021-11-24, 18:51
Medlem
Korv-Bajss avatar
Nu har vi provat kvinnlig statsminister också.
(Och det funkade ju tydligen inte.)
Nu är det hög tid för en icke-binär!
Citera
2021-11-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag repeterar nog min fråga. Berätta vilka SD-förslag i den gemensamma budgeten som är odemokratiska? Är det
1) att asylpolitiken ska skärpas ytterligare
2) bensinskatten sänkas
eller 3) pensionärernas ekonomi förbättras?

Den person du svarade "manskahahusvagn" hahaha stolpskott, vad är det som är odemokratiskt i SDs budget? Det är för helvete ett folkvalt parti!!!!!
Citera
2021-11-24, 18:52
Medlem
C tänker släppa fram Magdalena, MP lär rösta ja eller blankt, v röstar ja.. och hon är statsminister igen om ett litet tag.
Citera
Medlem
Det är svårt att förstå miljöpartiets logik.
De lämnar regeringen för att SD har varit med och gjort budgetförslaget som vann riksdagsomröstningen. Det är inte innehållet i budgeten som de framför som invändning utan bara att det är så att SD inte ska få något inflytande alls över svensk politik. MP gav därmed SD ett mycket stort inflytande genom att låta SD spräcka regeringen. Detta måste ses som SD största framgång, rimligen större än att de med hjälp av V störtade Stefans regering. Jimmy får sända över ett tack kort till Märta för hennes insats för partiet.
Citera
Avslutad
Det är talande att sjuklövern är beredda att störta Sverige i ledarlöst kaos p.g.a. beröringsskräcken gentemot hjärnspöket ”vit makt”.
Citera
2021-11-24, 18:53
Medlem
Hade förväntat mig en tårt-bild men icke, stackars MP-flummare… dom är ju t.o.m. sämst i sin paradfråga, miljö-politik, helt utan att förstå det själva.

” Lorentz Tovatt
@LorentzTovatt
·
1h
Nu lämnar vi regeringen! Det finns många skäl till det, men framförallt kommer vi inte sitta och administrera en klimatfientlig budget framförhandlad med ett parti med rötterna i nazism. Där går vår gräns!”
Citera
2021-11-24, 18:54
Medlem
SD vinner valet nästa år! Bye Bye MP ingen kommer sakna er!

Ett parti som vägrat samarbeta med ett annat parti är något man ska hålla sig långt borta ifrån. Det visar på stort brist på respekt mot så många väljare (SD väljare).

RIP Miljöpartiet
Citera
2021-11-24, 18:54
Medlem
Citat:
Jag repeterar nog min fråga. Berätta vilka SD-förslag i den gemensamma budgeten som är odemokratiska? Är det
2) bensinskatten sänkas

Alla tre. Det sista eftersom förbättringarna inte är rättvisa. Alla de som inte har haft chansen att jobba ihop till pension blir utan förbättringar. Till 90% en rent rasistisk åtgärd.Sådant skapar motsättningar och det är det sista vårt land behöver.
Citera
2021-11-24, 18:55
Medlem
Citat:
2) bensinskatten sänkas

Gissar att husvagns-peddot tänker på resurserna riktade till rättsväsendet.
Citera
2021-11-24, 18:56
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Alla tre. Det sista eftersom förbättringarna inte är rättvisa. Alla de som inte har haft chansen att jobba ihop till pension blir utan förbättringar. Till 90% en rent rasistisk åtgärd.Sådant skapar motsättningar och det är det sista vårt land behöver.

Nej det är ingen rasistisk åtgärd ditt pucko. Alla länder har gränser.
Citera
2021-11-24, 18:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Hahahahahaha. jag kommer faktiskt inte på någon bättre kommentar jag är ledsen, men kul är du, och sjuk.
Citera
2021-11-24, 18:57
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Därmed kommer att per Bolund inte vara en klimatminister framöver.

Nej, tack och lov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in