2021-11-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jag som trodde att MP var ett feministparti och inte ville avsätta Sveriges första kvinnliga statsminister, tji fick man för det.

Ledarna för S/Mp/V/C har blivit en kvinnlig version av Jönsson-ligan. Annie Lööf "har en plan" och skall driva nyliberal politik tillsammans med de andra tre.
Citera
2021-11-24, 17:31
Medlem
Visst är det så att F! inte får partibidrag till nästa val?
Citera
2021-11-24, 17:32
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Hoppas MP lämnar både regeringen, riksdagen, Sverige, Europa, Tellus, Solsystemet och Universum. Det finns säkert ett parallellt universum där Greta är galaktisk gudinna, miljöpartiet det enda partiet, Israel utplånat, judar tillintetgjorda, alla fordon skrotade och återanvända, miljöfokuset allenarådande och klimathysterin totalt.

Du beskrev det bättre än vad jag någonsin hade kunnat!
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det var lite intressant.

Jag hade ju trott att all vänsterpolitik i budgeten var sådant som SD tvingat in.
Men vad du säger så kommer vänsterpolitiken från KD+M.
Är det rätt uppfattat?
Ja. Enligt hen så var SD där som stödparti. Nu får man ta presentationer av politiska program för vad de är (även vid ett samtal ansikte mot ansikte). SD var väl det parti som hade mest invändningar och det är klart att de fått in saker som KD och M får kompromissa om. Tanken är att SD generellt ska stödja budgeten eller i värsta fall inte vara till besvär.

Det är lite intressant för där tar Mp ett mer tydlig ställningstagande. Mp är därmed ett uttalat vänsterparti, som mer officiellt ser länder som Venezuela som föredömen.
Hehe, jag känner ingen från Venezuela som anser att deras regering ens är ett föredöme för efterblivna. Inte ens de som politiskt står på vänstersidan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Klantigt av mig att inte läsa länkad artikel. Är dock tveksam till om de ministrar som tillhör MP verkligen kommer avgå.

Sen anser jag att de borde avgå, liksom jag anser att sossarna borde överge maktkåtheten och lämna över till de partier som fått sin budget klubbad.

Kan inte begripa varför man så strikt ska ha regeringsmakten om man inte får driva sin egna politik. Jäkligt kontraproduktivt.

Ni som jublar för att ni ogillar Mp lär ångra er, de har tagit ett stort beslut som kommer gynna dom i framtiden. De visar sina väljare att de inte ställer upp på vad som helst och att de tar sina väljare på allvar.

Centern har nog grävt sin egen grav nu däremot. Jag är vänster så jag är nöjd. De få i min bekantskapskrets som röstat C har sedan tidigare sagt att de känner sig lurade och att V är det enda partiet man kan lita på.

Vänstern kommer få ett rejält uppsving nästa val är mitt tips. Sen att idioter tror att detta gynna SD är bara sorgligt.

Nej det kommer inte att gynna MP.
Nej, centern har inte grävt sin egna grav. (Folk som röstar på det skit partiet är tillräckligt dumma för att inte ens förstå vad som har hänt.) Det jag menar är om man röstar på C så är man en sån som röstar på C.
Håller med däremot att V gynnas av allt detta och att de kommer bli större inför nästa val.
Detta betyder inget för SD, kommer varken få mer eller mindre pga detta.
Citera
2021-11-24, 17:33
Medlem
Soterns avatar
Med sådana politiker behöver vi inga komiker.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Rena skämtet att avgå för bensinsänkning med 50 öre per liter. Inte höjer det utsläppen på ett märkbart sätt. Undrar om Mp vet vad bensin kostar för folk som behöver bil?
Ja inte är det mycket.

Reality check: Jag behöver bara röra mig något kvarter från där jag bor. Närmaste lokal genomfartsled har nästan köbildning hela dagarna. Biltrafiken här är ju sanslös. Och det är knappt någon som cyklar.

Vidare har reallönerna ökat och bilarnas bensinförbrukning minskat med åren.

(Sedan tycker jag i sig att man skall ta bort nästan all skatt och alla bidrag mm. Men det är en annan fråga).
Citera
Medlem
Oj!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Klantigt av mig att inte läsa länkad artikel. Är dock tveksam till om de ministrar som tillhör MP verkligen kommer avgå.

Sen anser jag att de borde avgå, liksom jag anser att sossarna borde överge maktkåtheten och lämna över till de partier som fått sin budget klubbad.

Kan inte begripa varför man så strikt ska ha regeringsmakten om man inte får driva sin egna politik. Jäkligt kontraproduktivt.

Ni som jublar för att ni ogillar Mp lär ångra er, de har tagit ett stort beslut som kommer gynna dom i framtiden. De visar sina väljare att de inte ställer upp på vad som helst och att de tar sina väljare på allvar.

Centern har nog grävt sin egen grav nu däremot. Jag är vänster så jag är nöjd. De få i min bekantskapskrets som röstat C har sedan tidigare sagt att de känner sig lurade och att V är det enda partiet man kan lita på.

Vänstern kommer få ett rejält uppsving nästa val är mitt tips. Sen att idioter tror att detta gynna SD är bara sorgligt.

Om dina vänner står och väger mellan C och V betyder det bara att dom är sanslöst förvirrade tyvärr.

Det är såklart även en stor fjäder i hatten för SD att få igenom en budget dom varit med och förhandlat om.

Detta med tyst godkännande av både C och L.

Hur skulle det inte vara positivt för SD?
Citera
2021-11-24, 17:34
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Ledarna för S/Mp/V/C har blivit en kvinnlig version av Jönsson-ligan. Annie Lööf "har en plan" och skall driva nyliberal politik tillsammans med de andra tre.

Är Nooshi då Dynamit Harry som sprängde regeringen eller vem är Harry?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Givet hur mycket div tomtar sagt att C bränner broarna så skulle C har bränt samtliga för många år sedan.
Det där är ju bara fria fantasier.

Trovärdigheten för C är väldigt hög. Man håller logiskt och konsekvent fast vid det man för länge sedan sagt.

Omröstningen visar på det diametralt motsatta du fantiserar om.

C visar att man inte accepterar vänsterpolitik.

Man säger nej till både Regeringens vänsterbudget. Och nej till SD+KD+M's vänsterbudget.
Båda dessa innehåller massor av vänster-tomteri.

C vill ha högerpolitik. Inte den Nordkorea-politik som V+SD+S+Mp+KD+M vill ha.
Man måste nog vara centerpartist för att förstå den logiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Leder det här till att Sverige kommer bedriva en mer högerextrem politik nu när MP lämnat? Var budgeten så illa? Är det hur mycket pengar som ska gå till korrupta Migrationsverket och integrationsprogram som fick dem att sätta kaffet i halsen??

Skillnaden mot regeringens förslag var 20 miljarder. Jobbskatteavdrag avdrag, sänkt bensinskatt och ingen familjevecka typ. Samt små ekonomiska försämringar för invandrare på nåt vis jämfört med regeringsförslaget.

Det är plakatpolitik från MP som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in