2021-11-24, 17:29
Medlem
fishANDchipss avatar
Jag vet inte om man ska vara glad eller inte.

Jag tror att MP kan hålla huvudet ovanför vattenytan och hålla sig kvar i riksdagen efter nästa val genom att sitta i opposition, MSM kommer ge dom all hjälp dom behöver och man ska aldrig underskatta propagandan dom kör med.

Det hade nog varit bättre om MP fuckade upp Sverige i 10 månader till för att sedan flyga ut med huvudet före under valkvällen.

Jag väntar med att fira i alla fall.
Citera
2021-11-24, 17:30
Avslutad
Jag hatar att Miljöpartiet är normaliserat
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Småkul om Magdalena meddelar att hon avgår.
Småkul? Störtkul! Hon slår ett rekord omöjligt att slå.. statsminister under några timmar!
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Vi kommer att få en socialdemokratisk minoritetsregering som är beroende av riksdagens majoritet.

V och Mp;s utpressningspolitik är över för den här gången.
Citera
2021-11-24, 17:31
Medlem
Smäll på med ett extra val. Krossa MP och L innan nyår. Det vore ballsy av Magdalena.
Citera
Medlem
NoTruces avatar
Trevligt, naturligtvis, men Maggan lär nog hitta ett sätt att locka dem tillbaka. Hon kan väl inte regera med enbart S i regeringen?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Om Magdalena Andersson har någon moral så borde hon följa Bolund/Stenevis exempel att inte regera med en borglig budget. Varför skulle hon vilja regera med en borgerlig budget om det inte bara vore för att få sitta vid maktens grytor?
Citera
Medlem
fittslems avatar
Maggan håller pressträff här nu https://www.expressen.se/nyheter/mp-kan-lamna-regeringen-om-de-inte-far-igenom-budgeten-/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jag som trodde att MP var ett feministparti och inte ville avsätta Sveriges första kvinnliga statsminister, tji fick man för det.
Det går inte at avsätta något som inte tillträtt.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Jag vet inte om man ska vara glad eller inte.

Jag tror att MP kan hålla huvudet ovanför vattenytan och hålla sig kvar i riksdagen efter nästa val genom att sitta i opposition, MSM kommer ge dom all hjälp dom behöver och man ska aldrig underskatta propagandan dom kör med.

Det hade nog varit bättre om MP fuckade upp Sverige i 10 månader till för att sedan flyga ut med huvudet före under valkvällen.

Jag väntar med att fira i alla fall.

Absolut hade det varit bättre men jag tror inte S kommer att ta in dem i en ny regering.
Citera
Medlem
Jag tror att följande händer:

MP avgår

S vill bilda en ren s-regering med Magda Andersson som statsminister.

Omröstning igen alltså.

SD godkänner S-regeringen och sedan till valet 2022 får vi väljare äntligen rösta igen.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Som råttor lämnar de skeppet.
Ingen el och cement, repet runt halsen börjar kännas.
Som de själva skapat.

Råttorna lämnar alltid skeppet när det börjar blåsa till.

När jag gjorde lumpen så fanns det dödsstraff för desertörer i krigstillstånd.

(V)/MP/F! är experter på att vinna godhestspoäng framför logisk tänkande, det handlar t.ex om att rädda eller lägga miljontals pengar på att ta in ett "krigsbarn" samtidigt som man spottar på pensionärer eller studenter som istället får lida. Man vägrar se realiteten och hur sjukt det än låter lämnar de idag för att göra ett statement, jättetuffa verkligen! Hejdå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in