2021-11-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det med att stärka äganderätten är inte en budget-fråga.
Det var för att trycka gult för MA.

Eftersom avtalet inte längre gäller så har C ställt div krav för att trycka gult. Och det är sådant som inte är budget-frågor.
C hade nog kunnat rösta på Regeringens budget. Men det får inte finnas för mycket vänsterinslag i den. Och tyvärr fins det det. Och då säger C nej.
Enkelt.
Det är klart att det är en budgetfråga. Tror du att det förhandlas om flera miljarder utanför budgeten?
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
... och vilka ambassadörsposter skall de få? Deras destruktiva gärningar upphör nog inte idag.

Jag föreslår chargé d’affaires på Antarktis.
Citera
Medlem
Den största katastrofen efter dagens utveckling måste ju vara för L? Alla pratar om detta parti, lr. inte? Så kommer det fortsätta till valet, var så säker! Me like!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hangout
Har inte läst hela tråden, men vad menas med "g" gram, g-kraft, gunde.... elllllerrrr?

Gånger ska det vara
Citera
2021-11-24, 17:27
Medlem
frozens avatar
Det är ju nästan ett år till nästa val så folk kommer att glömma bort tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Rena skämtet att avgå för bensinsänkning med 50 öre per liter. Inte höjer det utsläppen på ett märkbart sätt. Undrar om Mp vet vad bensin kostar för folk som behöver bil?

Mp skiter i både klimat och miljö. De vill driva symbolpolitik och fortsätter idag den inslagna linjen.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Jag som trodde att MP var ett feministparti och inte ville avsätta Sveriges första kvinnliga statsminister, tji fick man för det.
Citera
2021-11-24, 17:28
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Men de har precis gått ut med att de lämnar regeringen

Klantigt av mig att inte läsa länkad artikel. Är dock tveksam till om de ministrar som tillhör MP verkligen kommer avgå.

Sen anser jag att de borde avgå, liksom jag anser att sossarna borde överge maktkåtheten och lämna över till de partier som fått sin budget klubbad.

Kan inte begripa varför man så strikt ska ha regeringsmakten om man inte får driva sin egna politik. Jäkligt kontraproduktivt.

Ni som jublar för att ni ogillar Mp lär ångra er, de har tagit ett stort beslut som kommer gynna dom i framtiden. De visar sina väljare att de inte ställer upp på vad som helst och att de tar sina väljare på allvar.

Centern har nog grävt sin egen grav nu däremot. Jag är vänster så jag är nöjd. De få i min bekantskapskrets som röstat C har sedan tidigare sagt att de känner sig lurade och att V är det enda partiet man kan lita på.

Vänstern kommer få ett rejält uppsving nästa val är mitt tips. Sen att idioter tror att detta gynna SD är bara sorgligt.
Citera
Medlem
Som råttor lämnar de skeppet.
Ingen el och cement, repet runt halsen börjar kännas.
Som de själva skapat.

Råttorna lämnar alltid skeppet när det börjar blåsa till.

När jag gjorde lumpen så fanns det dödsstraff för desertörer i krigstillstånd.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Annie har tigare sagt att hon inte går med på en regering där V har inflytande.
Men vågar man gissa på att dagens nedröstning av budgeten även beror lite på att hon inte gillar Maggan?
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Leder det här till att Sverige kommer bedriva en mer högerextrem politik nu när MP lämnat? Var budgeten så illa? Är det hur mycket pengar som ska gå till korrupta Migrationsverket och integrationsprogram som fick dem att sätta kaffet i halsen??
Citera
2021-11-24, 17:29
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hangout
Har inte läst hela tråden, men vad menas med "g" gram, g-kraft, gunde.... elllllerrrr?

Gånger (killgissning)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in