2021-11-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Hahaha äntligen nån med en hjärna i denna tråden

... å andra sidan krävs det väl inte mycket hjärna för att räkna ut att 99% på insta är skit skrivna av småungar som vill spela allan.
Citera
2021-11-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Jo, det är Al*x C**say, rapparen. Vad är din poäng?

Glömde o förtydliga mig, Ismaila c**say givetvis
Citera
2021-11-24, 14:57
Medlem
Ja, han verkar ha slutat använda sig av namnet Rudeboy_mmg.

Citat:
Ursprungligen postat av sudde87
Nån shonne här inne nämnde något om den här c**say? Nämligen så att jag har en står mig väldigt nära som veterligen vet vem det är, och han har dessutom bott i jordbro hela sin uppväxt.
Senast redigerad av Illincognito 2021-11-24 kl. 15:18.
Citera
2021-11-24, 14:58
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
... å andra sidan krävs det väl inte mycket hjärna för att räkna ut att 99% på insta är skit skrivna av småungar som vill spela allan.
Ja, absolut så men för alldeles för många i denna tråd så är det sanningar som det byggs teorier och lösningar efter men det blir nog lätt så när ingen fakta finns ute än.
Citera
2021-11-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Någon som har lust att rada upp några av namnen som kommuniceras här?
Namn, arbetsort, befattning och roll/icke roll i Einárs mord? Gärna deras riktiga namn med. Några exempel på tidigare brott.

Det kan sen länkas till i trådstarten så man kan kolla upp alla muppar som nämns och se vilka (inte) verkar vara inblandade på något sätt.... Just nu är det bara en röra.

Citat:
Sure. Tar du på dig att sammanställa?

Citat:
Hade gärna gjort det

Är tyvärr alldeles för dåligt insatt i alla Hubbes och Luddes och Nisses och Pawn Dee och Suk Min Dikks för att kunna drömma om att klara av det

Citat:
Nu menade jag mer att någon behöver samla den info som vi postar med de kriterier du skrev från början, och gör ett inlägg som kan användas i trådstarten.

Det kan absolut vara förvirrande. Fast kanske lika bra att inte skapa en databas med personuppgifter här? Särskilt de som inte är offentliga personer och kanske bara är sprinigisar/i utkanten av något gäng eller bara en unge som trollar på Ig.

Ett tips för den som vill orientera sig är att läsa i andra trådar som handlar om grupperingarna och andra fall. T ex om häktade DP-ledaren, Husby Hyenor, Einars kidnappning etc. Och de lite mindre uppmärksammade fallen som inte är översvämmade av allmänhetens spekulationer går snabbare att läsa.
Citera
2021-11-24, 15:16
Medlem
Citat:
Du kan läsa vad vi kom fram till innan och efter detta inlägget:

https://www.flashback.org/sp77937908

Finns bilden på honom utanför kvar någonstans ? Någon skriver att den ska va tagen inne ifrån porten. Jag såg den dagarna efter mordet och den gången reagera jag över en sak och det var blodet eftersom det ser ut som att han ligger med fötterna mot porten och ganska nära dessutom. Jag jobbar som grävmaskinist och har gjort i många år så därför vet jag att man Justerar alltid ytan för asfaltering Med ett fall på en centimeter per meter bort från huset så att dagvatten alltså regn osv rinner bort och ner i dagvatten brunnar istället för riskera att vattnet inte går in huset blodet på bilden har runnit mot fötterna som jag har för mig att det såg ut och det vill säga mot porten och det torde vara helt omöjligt för fall är det och uppför kan det inte rinna. Så han måste ha blivit flyttad om det stämmer att bilden e tagen inifrån.
Citera
2021-11-24, 15:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutsbenen
Finns bilden på honom utanför kvar någonstans ? Någon skriver att den ska va tagen inne ifrån porten. Jag såg den dagarna efter mordet och den gången reagera jag över en sak och det var blodet eftersom det ser ut som att han ligger med fötterna mot porten och ganska nära dessutom. Jag jobbar som grävmaskinist och har gjort i många år så därför vet jag att man Justerar alltid ytan för asfaltering Med ett fall på en centimeter per meter bort från huset så att dagvatten alltså regn osv rinner bort och ner i dagvatten brunnar istället för riskera att vattnet inte går in huset blodet på bilden har runnit mot fötterna som jag har för mig att det såg ut och det vill säga mot porten och det torde vara helt omöjligt för fall är det och uppför kan det inte rinna. Så han måste ha blivit flyttad om det stämmer att bilden e tagen inifrån.
Bild finns här sedan 22/10, tagen genom rutan inifrån porten sannolikt. https://samnytt.se/video-gang-firar-...ad-som-en-voi/
Citera
2021-11-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Bild finns här sedan 22/10, tagen genom rutan inifrån porten sannolikt. https://samnytt.se/video-gang-firar-...ad-som-en-voi/
Tack.
Man ser ju klart att blodet rinner ifrån huset och att pölen är uppe på plattan gör att jag får för mig att han stått med sin västra sida mot dörren medans han fipplar med blippen och han Ramlat hop på plattorna för undrar hur blodet kommit dit annars och dom kanske flyttat han för att komma åt och hjälpa sen är det väldig märkligt att det inte syns nått blod nån annanstans när det är en pöl där.
Citera
2021-11-24, 15:52
Medlem
Ser det inte ut som att nån målat över ngt med svart längs högra benet innan den blivit uppladdad?
Citera
2021-11-24, 15:55
Medlem
Citat:
Någon som har lust att rada upp några av namnen som kommuniceras här?
Namn, arbetsort, befattning och roll/icke roll i Einárs mord? Gärna deras riktiga namn med. Några exempel på tidigare brott.

Det kan sen länkas till i trådstarten så man kan kolla upp alla muppar som nämns och se vilka (inte) verkar vara inblandade på något sätt.... Just nu är det bara en röra.

Svårt sammanfatta allt utan att strula till grejer.
Senast redigerad av Shaqattack80 2021-11-24 kl. 16:08.
Citera
2021-11-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
På kvällen den 21 oktober är Einar med Dumle och Adel och röker braj i ett cykelförråd utanför hans lägenhet i Hammarby Sjöstad som han fått av myndigheterna eftersom han levde med en hotbild mot sig.
...

.

Det där har jag ALDRIG sett någon uppgift på. Har du någon källa till det? Annars har kan ju redigera inom en timme... Nisse samarbetade inte med Polisen så han lär inte fått ta del av något skyddsprogram. Vad jag förstår hyrde han själv i andra hand.

(Och om han var i vittneskydd - vilket han inte var - så tror jag inte man placerat honom på ett så centralt och odiskret ställe, men som sagt han var inget vittne.)
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-24 kl. 16:15.
Citera
2021-11-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Ja, han verkar ha slutat använda sig av namnet Rudeboy_mmg.

Vet ej vad och om detta säger något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in