2021-11-16, 22:32
Avslutad
Fick inte sayed flera år för den grejen i Lund på parkeringen med vapen
Citera
2021-11-16, 23:35
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Målet är fortfarande pågående.
Åklagaren har begärt häktning av ahmed elm också men hovrätten har ogillat det.

Det är flera mål där TR utdelat stränga straff där HR ger friande domar. HELT sinnes sjukt. Börjar tro att det är korruption.

Tror knappast det handlar om korruption, handlar om polisens dåliga utredningar. Hela målet är ett fiasko, finns hur mycket osammanhängande som helst i målet och det är sjukt att ens väcka åtal mot någon av dem.

däremot på de första åtalade som redan fått straff och fortfarande avtjänar var med konkret bevis.

Vi lär se fler sådana domar i de större rättegångarna som nu är igång.

Hovrättens agerande är ett kvitto på att vi har ett rättssäkert system.

Däremot är dem nog medvetna om att dessa personer lär nog inte vara vid liv över 35, kanske en enklare DOM genom att låta dem springa på gatan igen!

Blir spännande!
Senast redigerad av superurban08 2021-11-16 kl. 23:39.
Citera
2021-11-17, 10:19
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Tror knappast det handlar om korruption, handlar om polisens dåliga utredningar. Hela målet är ett fiasko, finns hur mycket osammanhängande som helst i målet och det är sjukt att ens väcka åtal mot någon av dem.

däremot på de första åtalade som redan fått straff och fortfarande avtjänar var med konkret bevis.

Vi lär se fler sådana domar i de större rättegångarna som nu är igång.

Hovrättens agerande är ett kvitto på att vi har ett rättssäkert system.

Däremot är dem nog medvetna om att dessa personer lär nog inte vara vid liv över 35, kanske en enklare DOM genom att låta dem springa på gatan igen!

Blir spännande!

Jag har lyssnat på alla förhör med S*yed på Primecrime (plus läst FUP) och de har verkligen inget på honom, tycker jag. Det finns vissa indicier, men inte mer. Det finns vittnesuppgifter från M*yzem att Sayed (eller om det var Ahmed) skulle ha snott Jazz skyddsväst och pantat den för att Jazz inte skulle kunna ha väst på sig och därmed vara enklare att skjuta ihjäl, men fan vet hur mycket man kan lita på M*yzem.

Jag tycker många Malmö-utredningar skötts bra, inte minst med tanke på att det i vissa fall varit 3-4 poliser per mord, när det enligt deras gängse rutiner ska vara 20-30 personer. MEN, att de i fallet med Jazz inte lyckats få fram vem skytten/skyttarna var är riktigt uselt. Sedan tycker jag också att brotttsbalken är förlegad. Det ska INTE gå att tiga sig igenom förhören hos polisen och under huvudförhandlingen, och samtidigt ha tydliga indiciekedjor som pekar på att personen är skyldig, och så döms de inte p.g.a. rätten anser att det inte är ställt bortom rimligt tvivel att personen är skyldig. Jag tänker spontant på när M5 inte blev dömd, och där är ett par sådana case till när det finns fingeravtryck på ett vapen där någon gick fri osv.
Citera
2021-11-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag har lyssnat på alla förhör med S*yed på Primecrime (plus läst FUP) och de har verkligen inget på honom, tycker jag. Det finns vissa indicier, men inte mer. Det finns vittnesuppgifter från M*yzem att Sayed (eller om det var Ahmed) skulle ha snott Jazz skyddsväst och pantat den för att Jazz inte skulle kunna ha väst på sig och därmed vara enklare att skjuta ihjäl, men fan vet hur mycket man kan lita på M*yzem.

Jag tycker många Malmö-utredningar skötts bra, inte minst med tanke på att det i vissa fall varit 3-4 poliser per mord, när det enligt deras gängse rutiner ska vara 20-30 personer. MEN, att de i fallet med Jazz inte lyckats få fram vem skytten/skyttarna var är riktigt uselt. Sedan tycker jag också att brotttsbalken är förlegad. Det ska INTE gå att tiga sig igenom förhören hos polisen och under huvudförhandlingen, och samtidigt ha tydliga indiciekedjor som pekar på att personen är skyldig, och så döms de inte p.g.a. rätten anser att det inte är ställt bortom rimligt tvivel att personen är skyldig. Jag tänker spontant på när M5 inte blev dömd, och där är ett par sådana case till när det finns fingeravtryck på ett vapen där någon gick fri osv.
Dom föll idag

Sayed, återigen, friades helt
Salam blev utöver mordet på ahmed dömd även föt mordet på jacob atta (hans egna vän) för stämpling när de egentligen skulle mörds stsnley.

Edit.
Ahmed elmoghrabi friades i tingsrätten men dömded i hovrätten för MEDHJÄLP TILL MORD och gav YNKA 2år 😂

Jadåå. Man friade alltså horvalpen sayed och tog hans bror iställey 😂
Senast redigerad av minay 2021-11-24 kl. 11:10.
Citera
2021-11-24, 11:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Dom föll idag

Salam blev utöver mordet på ahmed dömd även föt mordet på jacob atta (hans egna vän) för stämpling när de egentligen skulle mörds stsnley.

Edit.
Ahmed elmoghrabi friades i tingsrätten men dömded i hovrätten för MEDHJÄLP TILL MORD och gav YNKA 2år 😂

Hur många år fick Salam El Patron?
Citera
2021-11-24, 11:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Dom föll idag

Edit.

Där ser man! Har du läst domen? Jag tänker på om du fått koll på hur tankarna gick när det gällde att döma Ahmed El-M?

Att Salam skulle bli dömd kändes det väl inte som att det kom som någon överraskning med tanke på alla Encro-chattar.
Citera
2021-11-24, 11:54
Medlem
Sayed sitter väl för annat? Hur är det med Bilal? Är han häktad?
Citera
2021-11-24, 12:09
Medlem
Hovrättens dom B 1603-21: https://docdro.id/1u57qOe
Citera
2021-11-24, 12:24
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Hovrättens dom B 1603-21: https://docdro.id/1u57qOe
Stort tack
Citera
2021-11-24, 12:45
Moderator
Mappings avatar
För er som inte pallar läsa domen: Ahmed El-M döms för att han hållit utkik efter Jazz och förmedlat uppgifter om vapen som skulle användas vid mordet.
Citera
2021-11-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
För er som inte pallar läsa domen: Ahmed El-M döms för att han hållit utkik efter Jazz och förmedlat uppgifter om vapen som skulle användas vid mordet.
Löjligt. Om han kunde dömas för det bordr sayed också dömts för hans medverkan. 😂
Citera
2021-11-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hur många år fick Salam El Patron?
Life
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto