2021-11-24, 13:23
  #26413
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Dialogform vet jag inte men så här till exempel:
" - Stig hade ju förföljt mördaren uppför trapporna och över Malmskillnadsgatan. Det är också den versionen som levt kvar inom Skandia, vad jag kommer ihåg så här långt efteråt".

Så säger sportlovsåtervändaren, en mellanchef.
Han säger alltså INTE att han själv hört SE säga detta.
Citera
2021-11-24, 13:27
  #26414
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Dialogform vet jag inte men så här till exempel:
" - Stig hade ju förföljt mördaren uppför trapporna och över Malmskillnadsgatan. Det är också den versionen som levt kvar inom Skandia, vad jag kommer ihåg så här långt efteråt".

Så säger sportlovsåtervändaren, en mellanchef.

Ett problematiskt citat. Om det nu" levt kvar inom Skandia" så är det ju konstigt att TP inte hittar en massa personer från Skandia som säger just detta. Han har garanterat finkammat.

Om 1-2 personer säger att SE ska ha sprungit efter mördaren så kan det ju vara de som uppfattat fel eller minns fel.
Citera
2021-11-24, 13:29
  #26415
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han säger alltså INTE att han själv hört SE säga detta.
Jodå, nog uppfattar det jag som att han själv hört Stig berätta. Det jag citerade var det mellanchefen hade berättat för TP:

"En mellanchef på Skandia minns också vad Stig hade att berätta om dramatiken på Sveavägen:"

och på det följde det jag citerade tidigare men du får tolka det hur fan du vill.
Citera
2021-11-24, 13:31
  #26416
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jodå, nog uppfattar det jag som att han själv hört Stig berätta. Det jag citerade var det mellanchefen hade berättat för TP:

"En mellanchef på Skandia minns också vad Stig hade att berätta om dramatiken på Sveavägen:".

Du får tolka det hur fan du vill.
Tolka? Vad är det med dig? Kan du inte läsa inanntill?

" - Stig hade ju förföljt mördaren uppför trapporna och över Malmskillnadsgatan. Det är också den versionen som levt kvar inom Skandia, vad jag kommer ihåg så här långt efteråt".

Den som sagt detta SÄGER INTE att personen själv hört SE säga detta!
Citera
2021-11-24, 13:37
  #26417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han säger alltså INTE att han själv hört SE säga detta.

Det spelar ingen roll om det hade varit sant att Engström sagt till hela Skandia att han sprang på Dbg o efter GM..

Du hade ju lätt kunna säga att Engström sökte uppmärksamhet o därför ville han skryta o överdriva sin jakt i gränden..

Att du orkar skriva om Engström varje dag utan att tro det minsta på honom som GM är större gåta ..
Citera
2021-11-24, 13:41
  #26418
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det spelar ingen roll om det hade varit sant att Engström sagt till hela Skandia att han sprang på Dbg o efter GM..

Du hade ju lätt kunna säga att Engström sökte uppmärksamhet o därför ville han skryta o överdriva sin jakt i gränden..

Att du orkar skriva om Engström varje dag utan att tro det minsta på honom som GM är större gåta ..
Jag skrev tidigare att om det här stämmer är det ytterst komprometterande uppgifter.
Citera
2021-11-24, 13:42
  #26419
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Tolka? Vad är det med dig? Kan du inte läsa inanntill?

" - Stig hade ju förföljt mördaren uppför trapporna och över Malmskillnadsgatan. Det är också den versionen som levt kvar inom Skandia, vad jag kommer ihåg så här långt efteråt".

Den som sagt detta SÄGER INTE att personen själv hört SE säga detta!
"Mellanchefen minns också vad Stig hade att berätta (dvs för mellanchefen) ", så inte hade han hört det av andra, det var Stig själv som berättat, för mellanchefen.
Citera
2021-11-24, 13:45
  #26420
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Mellanchefen minns också vad Stig hade att berätta (dvs för mellanchefen) ", så inte hade han hört det av andra, det var Stig själv som berättat, för mellanchefen.
Vad exakt mindes mellanchefen? Jag vill veta vilka som hört SE säga att han strax efter mordet sprang på DBG och när de i så fall sagt det och vad det finns för belägg. Eftersom du verkar veta det kan du väl redovisa allt du vet om detta på en gång?
Citera
2021-11-24, 13:51
  #26421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag skrev tidigare att om det här stämmer är det ytterst komprometterande uppgifter.

Fast du är inte ett dugg öppen för att det kan vara så...

Ingen rök utan eld..

Sen är det såklart inget bevis men är ju märkligt att några personer säger att dom hört Engström säga att han sprang efter GM o på åsen..

Anledningen till om det stämmer är ju att Engström vill ha alibi om YN pekar ut Engström....
Citera
2021-11-24, 13:54
  #26422
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast du är inte ett dugg öppen för att det kan vara så...

Ingen rök utan eld..

Sen är det såklart inget bevis men är ju märkligt att några personer säger att dom hört Engström säga att han sprang efter GM o på åsen..

Anledningen till om det stämmer är ju att Engström vill ha alibi om YN pekar ut Engström....
Eftersom jag vill veta vad man vet om detta är jag öppen för att det kan vara så. Annars hade jag gjort som SEkten: borrat huvudet i sanden.

Tror jag att det är sant? Nej, absolut inte. Men det är en annan sak.

Ingen rök utan eld, just det. Elden är språngmarschen på Tunnelgatan och röken är SE på DBG. Låter vettigt.
__________________
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-11-24 kl. 14:00.
Citera
2021-11-24, 14:02
  #26423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Stockholmsområdet hade sportlov den veckan.

Ok det kan stämma. Men att veckopendlaren hörde SE prata i telefon vid 7-8 tiden är väl högst troligt att TP har planterat in. Det är ju lite så han jobbar. Det är mer troligt att det var 10 mars också.

Varför ska vi blint tro på det här när vissa menar att HO kan ha tagit fel på dag för samtalet med SE och LL kommer ihåg fel efter alla dessa år?
Citera
2021-11-24, 14:08
  #26424
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
...
Att 50-åringen därefter sprang en sväng i vinternatten och sedan snabbt tillbaka i brottsplatsens närhet för att…kunna låtsas att han var ett vittne.

Åka hem fanns inte på kartan.

Efter att framgångsrikt ha snokat runt på mordplatsen och lagt saker på minnet som en mördare som bara flytt aldrig kunnat veta kliver han in på Skandia och låtsas, överraskande väl, att spela chockad.

Sedan hem.

Sova? Nej, för fan, jag dygnar, som vilken student som helst.

Alla TV-nyheter ses, varenda radioprogram avlyssnas.

Den fantastiska 50-åringen har varit vaken i ca 20 timmar, jobbat koncentrerat i 14 av dessa (supit en del, enligt skvallret) men han sitter som Robocop och suger i sig och analysera vartenda ord i TV-nyheterna kl 04.00.
...

Men han är tidigt uppe för följa alla nyheter och ringa arbetet och att bitcha om utstämplingstiden. Fan vet varför.

Att han orkar med allt detta är faktiskt imponerande. Jag har säkert även glömt en jävla massa som SE hann med innan Idre-resan.

Många stämplar säkert ut mentalt efter ett sådant pass, och alldeles särskilt om man tar sig några glas. Det brukar vara godnatt även för en ung människa i sådana fall.

Visst kan man köra på längre, men då blir det kaffe eller jolt-cola istället, och minimalt med käk, men då får man väl kanske tänka sig ett modernt scenario, där man framåt midnatt kan gå hem och spela datorspel, eller kanske åka till kasinot. Men det är lättare att tro att Engström hade stängt av och bara ville ta sig hem, kanske ta en öl och en macka och läsa lite, för att sedan somna.

Apropå samtalet på lördagen: enligt Roland Bergström ringde Engström ungefär halv tolv, så det finns utrymme till både lite nedvarvning och till en god natts sömn, fast den just den här dagen säkert blev kortare än vanligt.

Hur som helst tror jag du pekar mot ett rimligare beteende; inte har han gått omkring på gatan som om det vore ett FPS-spel och tänkt, "hoho, där har vi den rätta fågeln - nu blir det xp". Snarare har han stått och gapat och tänkt, "vad faan e de som händer".

Jag tror dock att han kan ha fått ett adrenalinpåslag av mordet, men det gå ju inte att bevisa på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in