2021-11-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Det var väl en video från USA som cirkulerade i början efter mordet. Annars har det inte dykt upp någon ny kring just det där.

Ja den såg jag också, men fick de en video igår från en kamera som är riktad mot en port och ser exakt ut som den altanen, vet att folk sa att de fanns filmat material men nu verkar de faktiskt kommit ut!
Citera
2021-11-24, 13:00
Medlem
De har du rätt i, någon eller några försöker hänga ut Benji ganska hårt. Så hårt att de även startar ett Instagram konto. Grodan tog knappast illa vid sig, när han svarar med skön självdistans på sin egna sida. Vad gäller denna odog, så lär han heller ej ta illa upp, för han nämns bara spekulativt vid namn som dessutom förmodligen är en referens till kultfilmen menace to society's huvudkaraktär.

Du har fortfarande inte förstått vilken detalj kring klippen som är den avvikande? Det är att odee eller odog kontot la till 1-0 och kalla mig sherlock.

Om Husbys MMG är fel, så har FLG sin egna MMG. Om nu MMG kontot som 163 grabbarna refererade till direkt efter mordet, har någon del i allt.

Tillför gärna tråden något istället för att övervaka och leta fel, som du dessutom inte ens verkar ha förmågan att tolka rätt och placera i rätt sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Tycker bara synd om killarna som ni hänger ut här på flashback, ni hänger ut folk som inte ens har något med det att göra.

Låt polisen sköta sitt jobb och om ni ska peka på oskyldiga folk som ni tror har någon ”delaktighet”, skicka in det till polisen då.

Har sagt det förr och säger det igen, tror ni verkligen att mördarna ska filma sig själva efter mordet? Videorna kommer från ett fakekonto på instagram där dom filmade sig själva för skojs skull och la platsen ”Hammarby Sjöstad” bara för att. Vem som helt kan gå in på instagram och lägga upp en liknande video med platsen hammarby sjöstad
Citera
2021-11-24, 13:00
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growl-av-hat
Lite OT.
Sista låten (va me dig - Outro) har ej Einar skrivit. Den är skriven av *dward Myl*s R*nton. Det är ett nytt namn bland de ca 50 personer som Einar tidigare skrivit musik tillsammans med.
Någon som vet vem *dward kan vara?

RIP records bör vara fejk då även skivan heter så, fast på svenska.

Verkar även som om låtarna nu är spärrade för lyssning på Spotify.

Länken:
https://open.spotify.com/album/3DqM3...QC-JVqcfEerapg

De försvann samma dag de postades här letar man lite kan man hitta de flesta på andra ställen puls några till dock inte i samma kvalitet på inspelningen...

Var många bra låtar hoppas de släpper skivan snart....
Citera
2021-11-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han låg på rygg med fötterna närmast porten. Ser inte som blåljus personalen har vänt på honom med tanke hur blodet på högersidan på bilden runnit.
Det är ganska skum position ligga pp om han nu inte blivit omplacerad av polisen. Eftersom han först fick skott i bröstet (antar jag) så måste de kommit inifrån porten. För om han ligger så då kan han ej ha kollat mot opposite håll från porten och sen vänt sig om till plrten o sen fallit på rygg de går ej så jag tror omöjligt de e hans position när polisen kommer. Hoppaaaas vi får FUP skulle va så intressant
Citera
2021-11-24, 13:06
Medlem
Citat:
HAHAHA

Killen som ni har länkat som ”odog” är inte dree lows lillebror.

Dree lows lillebrors artistnamn heter ”o dawg” och han kallas för Moko i husby.

Han ni länkade är fel
Jag svär varenda länk som skickas e på nån troll/nån som inte ha med de här o göra. Den där o dog man skicka e på en vanlig grabb från Hallonbergen. Folk tror att genom insta man ska hitta mördaren hahaha mördarna har inte instagram med bilder på sig själva de kan jag lova
Citera
2021-11-24, 13:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Det är ganska skum position ligga pp om han nu inte blivit omplacerad av polisen. Eftersom han först fick skott i bröstet (antar jag) så måste de kommit inifrån porten. För om han ligger så då kan han ej ha kollat mot opposite håll från porten och sen vänt sig om till plrten o sen fallit på rygg de går ej så jag tror omöjligt de e hans position när polisen kommer. Hoppaaaas vi får FUP skulle va så intressant
Man ser bröstet upp till några centimeter från halsen, inte skjuten i bröstet, möjligen en axel då. Skotten ser ut som i vänster sidan rygg och ev bakhvudet.
Citera
2021-11-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566
Ja den såg jag också, men fick de en video igår från en kamera som är riktad mot en port och ser exakt ut som den altanen, vet att folk sa att de fanns filmat material men nu verkar de faktiskt kommit ut!

Också sett den finns på ett instagramkonto men där har dom censurerat både skytten och Nils. Klippet är tre sekunder (det jag sett) men kan mycket väl vara från mordet.
Citera
2021-11-24, 13:28
Medlem
En tanke som slått mig.
Att med tanke på att han börjat oroa sig för sitt liv mer och mer och han visste vad som var på väg eftersom han undersökt om det går att få pansarplåt i bilen osv och albumet vila i frid utmärker sig många av texterna. Skulle det inte kunna vara så att hela skiten är iscensatt och han är steget före.
För vad skulle hända om han ber mydigheter eller liknade om hjälp och dom inte stöttar upp. Tendera då att han skulle gå till media och berätta att Sverige inte vill hjälpa han då skulle det bli ett jävla liv dessutom är han en ung stor känd artist Med en mamma som skådespelat Och är det inte lite underligt att det är ovanligt tyst från mamma och flickvän. Andra händelser där någon gått bort brukar det väl vara rubriker var och var annan dag om hur övrig familj mår.
När polisinformatören p*ter rätz
Blev avslöjad gick man efter tsunamin i Thailand ut i tv och tidningar om att han dött i katastrofen finns till och med död annons på han.

För tror inte att han e så korkad som dom flesta verkar tror om jag ska vara ärlig.

Givetvis rena spekulationer från min sida. Finns det någon som bor i området som kan prova om blippen verkligen inte funkar på andra portar ? för där jag bor kan jag gå in andra trappuppgångar. Hur långt är det från porten där han försökte ta sig in i till sin egen. För om han inte kände någon i uppgången måste han haft uppfattningen att dom var långt bak honom så dom inte skulle se han när han smiter in om det är skydd han skulle söka för annars hade han ju varit tvär körd och då borde han ju hunnit kicka därifrån för att söka skydd nån annanstans när han ser att blippen faila att Men kanske är jag helt ute och cyklar. Får bara känslan av att nått inte stämmer. Eftersom polis menar att dom sköt efter både A och D och E verkade veta att nån ska klippa han utgår jag från att han vet vilka det är med och då borde det i praktiken betyda att både A och D med vet vilka det är. Så rent logiskt borde inte nån av dom överlevande snart västa på och kasta kulor tillbaka ? Och tittar man på hur media vinklar dom nya uppgifterna dom fått av polisen om det nu mot förmodan stämmer så var alla tre target och mycket tyder på att Einar blev förrådd tyder ju det på att det var varken A eller D.
Citera
2021-11-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabsydusy
Också sett den finns på ett instagramkonto men där har dom censurerat både skytten och Nils. Klippet är tre sekunder (det jag sett) men kan mycket väl vara från mordet.

Precis! Det är den videon jag menar de ser faktiskt äkta ut
Citera
2021-11-24, 13:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gabsydusy

Citat:
Precis! Det är den videon jag menar de ser faktiskt äkta ut

Gör oss alla en tjänst då och länka videon, istället för att bara prata om den…
Citera
2021-11-24, 13:44
Medlem
Citat:
HAHAHA

Killen som ni har länkat som ”odog” är inte dree lows lillebror.

Dree lows lillebrors artistnamn heter ”o dawg” och han kallas för Moko i husby.

Han ni länkade är fel

Stämmer. Det är Moko.
Citera
2021-11-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Dissen (Nisses) var väl inte mot sulle de var ju bra vänner som jag förstår det utan isåfall mot PJ...

Tja, man kan väl tolka det lite hur som... Det var i alla fall typ "Din bror han har ingen ort, inget hem", skall väl syfta på att Sulle övergav de sina och gick till Shottaz/FLG vad jag kan begripa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in