2021-11-24, 07:56
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Maler på? Hur menar du?

Med vansinnet, skrämmer upp befolkningen som blint litar på regeringen.
Citera
2021-11-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Med vansinnet, skrämmer upp befolkningen som blint litar på regeringen.
Aha, en konspirationsteoretiker. Lämnar dig ifred.
Citera
2021-11-24, 08:01
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Spikat!

Vaccinintyg i offentliga sammanhang med fler än 100 och inga friskintyg gäller från 1/12.

Ev. att även restaurangbesök och annat inkluderas i detta senare.

Min kommentar:

Detta är inte primärt för att hejda smittspridning, det är bakvägen till att få fler vaccinerade. Det är mycket listigt av FHM för en gångs skull. Det har visat sig ge en effekt på just detta i andra länder.

Många har inte vaccinerat sig av bekvämlighetsskäl De kommer att gå iväg nu och flera som skippat det p.g.a. att de tror att de har varit skyddade av att ha haft COVID19 kommer att välja att vaccinera sig.

Jag får faktiskt ge en eloge till FHM. Till mitt försvar är att de nu har en ny chef som verkar vettigare.

Bevisar att det är en sekt som förnekar verkligheten.
Citera
2021-11-24, 08:02
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Aha, en konspirationsteoretiker. Lämnar dig ifred.
Tack 🤗
Citera
2021-11-24, 08:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Fråga någon som vet hur sådant fungerar. Googla så hittar du läckta mail. Du kommer även se en film när project veritas frågar en högt uppsatt kvinna inom Pfizer om detta och hon springer iväg istället för att svara. Videon har länkats här tidigare.

Vill man veta så skall man, absolut inte, googla helt okritiskt. Dessutom är det bra att ha, i alla fall lite, hum om vetenskaplig metod.
Citera
2021-11-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vill man veta så skall man, absolut inte, googla helt okritiskt. Dessutom är det bra att ha, i alla fall lite, hum om vetenskaplig metod.
Du behöver inte googla okritiskt för att hitta det.
Citera
2021-11-24, 08:14
Medlem
Citat:
Spikat!

Vaccinintyg i offentliga sammanhang med fler än 100 och inga friskintyg gäller från 1/12.

Många har inte vaccinerat sig av bekvämlighetsskäl De kommer att gå iväg nu och flera som skippat det p.g.a. att de tror att de har varit skyddade av att ha haft COVID19 kommer att välja att vaccinera sig.

Kommer inte gå och vaccinera mig innan nuvarande kontrakt med tillverkaren rivs upp. När ett avtal med tillverkaren finns som fungerar precis likadant som alla andra vaccin med tillverkaransvar finns skall jag överväga saken.

Om inte tillverkaren litar på sin produkt så gör inte jag det heller, så enkelt är det. Har inget med vaccinbevis att göra, de allra flesta som ännu inte är vaccinerade är inte dom lata utan dom som helt enkelt inte vill chansa på att våra styrande faktiskt kommer ta ett ansvar och stå för följdkostnader vid eventuella biverkningar. Det går inte att lita på dem i vanliga fall och har inte gjort genom hela pandemin...

Ge mig ett bevis på att jag kommer tas om hand om det går snett vid vaccineringen så kommer jag överväga det, tills dess kan ni köra upp erat löjliga bevis i röven.

P.S Det finns gott om läkare som skriver ut receptbelagda mediciner mot betalning, hur svårt tror ni det är att få ett bevis via dem där dom bara sprutat ut vaccinet i slasken? Nej just det, vi som vill ha falska bevis kan fixa det hur enkelt som helst.
Citera
2021-11-24, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Bevisar att det är en sekt som förnekar verkligheten.
Precis. Och nu får vi hoppas att fler ur den sekten vaknar till och faktiskt börjar tro på vetenskapen och går och vaccinerar sig.
Citera
2021-11-24, 08:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotSoNormalUser
Kommer inte gå och vaccinera mig innan nuvarande kontrakt med tillverkaren rivs upp. När ett avtal med tillverkaren finns som fungerar precis likadant som alla andra vaccin med tillverkaransvar finns skall jag överväga saken.

Om inte tillverkaren litar på sin produkt så gör inte jag det heller, så enkelt är det. Har inget med vaccinbevis att göra, de allra flesta som ännu inte är vaccinerade är inte dom lata utan dom som helt enkelt inte vill chansa på att våra styrande faktiskt kommer ta ett ansvar och stå för följdkostnader vid eventuella biverkningar. Det går inte att lita på dem i vanliga fall och har inte gjort genom hela pandemin...

Ge mig ett bevis på att jag kommer tas om hand om det går snett vid vaccineringen så kommer jag överväga det, tills dess kan ni köra upp erat löjliga bevis i röven.

P.S Det finns gott om läkare som skriver ut receptbelagda mediciner mot betalning, hur svårt tror ni det är att få ett bevis via dem där dom bara sprutat ut vaccinet i slasken? Nej just det, vi som vill ha falska bevis kan fixa det hur enkelt som helst.
Sorry, men COVID-vaccin får inte delas ut av vilka läkare som helst och ska dessutom registreras i vaccinregistret för att gälla som vaccinpass.

Så den dörren är stängd!

Men länka gärna till hur kontrakten ser ut när det gäller andra vacciner.
Citera
2021-11-24, 08:30
Medlem
Citat:
Spikat!

Ev. att även restaurangbesök och annat inkluderas i detta senare.

Min kommentar:

Detta är inte primärt för att hejda smittspridning, det är bakvägen till att få fler vaccinerade. Det är mycket listigt av FHM för en gångs skull. Det har visat sig ge en effekt på just detta i andra länder.

Jag får faktiskt ge en eloge till FHM. Till mitt försvar är att de nu har en ny chef som verkar vettigare.

Håller med, den positiva effekten blir att "soffliggarna" vaccinerar sig. I länder som t ex Frankrike så blev trycket enormt på vaccinationscentralerna när covidpasset infördes. I Sverige kommer troligen bara de mest rabiata vaccinmotståndarna låta bli.
Citera
2021-11-24, 08:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är självklart inte hela foster, om du är ute efter att märka ord, men det är en välkänd hemlighet att cellodlingar efter aborterade foster används i vaccin.

Ja, men inte till mRNA vaccin!
Citera
2021-11-24, 08:43
Medlem
Hoppas det stämmer att vaccinpass kommer gälla för nattklubbar. Tänkte att fotboll och julkonserter inte direkt får fler att vaccinera sig. För nattklubbar kommer fler unga vaccinera sig, för gudstjänster kommer fler invandrare att vaccinera sig. Man får hålla tummarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in