2021-11-24, 00:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK visa upp det uttalandet då! Kan ju inte vara så svårt för dig att hitta!

Barn smittar inte, barn är inte drivande. Ska leta.
Citera
2021-11-24, 00:26
Medlem
Mycket intressant om Japans exceptionella vändning - olika teorier om varför presenteras av Dr John Campbell i hans senaste video. Det verkar kunna finnas argument för att det kan bero på en kombination av behandling med Ivermectin, mutation av Delta-varianten i Japan och Japanska gener!?

Han antyder också att det kan finnas en möjlighet att SARS2-pandemin kan sluta lika tvärt som SARS1 !!??

https://www.youtube.com/watch?v=E1GF0H9V_1g
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~JPN
Senast redigerad av fabbe2 2021-11-24 kl. 00:34.
Citera
2021-11-24, 01:06
Medlem
GeleZachas avatar
Vad tror ni presskonferensen kl 7.45 kommer handla om? Ser några möjliga alternativ:

1. De ångrar sig efter kritiken och ser inte längre någon anledning till att införa vaccinpass i nuläget (hoppas fan det, annars missar jag vinterbalen på mitt universitet )
2. De vill utöka passet ytterligare och införa det på t.ex. restauranger och likande (blir det så hoppas jag på upplopp eller något, vore en mardröm)
3. De förklarar mer konkret vad deras nya beslut om vaccinpass innebär
4. De kommer med andra rekommendationer eller restriktioner

Trean eller fyran är väl det troligaste, men kommer nog faktiskt gråta av glädje om det blir ettan, och gråta av sorg om det blir tvåan...
Citera
2021-11-24, 01:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Barn smittar inte, barn är inte drivande. Ska leta.

Folkhälsomyndigheten meddelade den 1 mars 2020 att barn inte är drivande för smittspridningen.

Myndigheten menade att det inte skulle vara effektivt att stänga skolor eller sätta friska barn som varit i riskområden i karantän.

Under den första vågen testades nästan inga barn för covid-19 i Sverige.

Källa: SvD/FHM
Citera
2021-11-24, 01:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Folkhälsomyndigheten meddelade den 1 mars 2020 att barn inte är drivande för smittspridningen.

Myndigheten menade att det inte skulle vara effektivt att stänga skolor eller sätta friska barn som varit i riskområden i karantän.

Under den första vågen testades nästan inga barn för covid-19 i Sverige.

Källa: SvD/FHM

Ja så var det. Söker ff efter mitt klipp, börjar mer och mer tro att det var Johan Carlsson som snäste av en reporter med frasen "barn smittar inte". Minnet är inte vad det har varit.
Citera
2021-11-24, 01:34
Medlem
Citat:
Det är för att Tegnell har gett motstridiga bud genom hela pandemin, först smittade inte barn alls, sen smittade de lite sen smittade lite större barn lika mycket som vuxna osv. Sen fick man bedriva undervisning på distans för ungdomar etc. Det ingår i Tegnells flockimmunitetsstrategi, alla ska bli smittade så vi blir immuna. Du får ingen förklaring för Tegnell vågar helt enkelt inte stå för sin strategi, istället kallade man det för att platta ut kurvan så inte vården skulle bli överbelastad. Det är möjligt att hans strategi fungerar, men man får också betala ett högt pris i form av antal döda initialt. Men vi har ff ingen flockimmunitet. Vi får väl se i slutändan, det kanske blir lika jävligt överallt, det återstår att se.

Ja det har verkligen varit motstridiga uppgifter och bud. Visst - saker kan ju ändras och man kan lära sig nytt som får en att ändra strategi. Men då förklarar maj väl varför man ändrat sig och vad man bygger det på? Jag kan liksom inte köpa att man först säger en sak och sedan en annan utan att förklara varför man ändrat ståndpunkt.

Har han inte släppt det där med flockimmunitet menar du? Det var ju verkligen en vågad idé i början men nu verkar de ju helt ha övergett den? Nu är det ju vaccin som gäller.
Citera
2021-11-24, 01:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ja så var det. Söker ff efter mitt klipp, börjar mer och mer tro att det var Johan Carlsson som snäste av en reporter med frasen "barn smittar inte". Minnet är inte vad det har varit.

"De smittar inte till, de tar inte med sig smittan till hemmet. De smittar inte sina lärare och vi har inga nya studier som talar för någonting annat."

Anders Tegnell
Citera
2021-11-24, 01:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja det har verkligen varit motstridiga uppgifter och bud. Visst - saker kan ju ändras och man kan lära sig nytt som får en att ändra strategi. Men då förklarar maj väl varför man ändrat sig och vad man bygger det på? Jag kan liksom inte köpa att man först säger en sak och sedan en annan utan att förklara varför man ändrat ståndpunkt.

Har han inte släppt det där med flockimmunitet menar du? Det var ju verkligen en vågad idé i början men nu verkar de ju helt ha övergett den? Nu är det ju vaccin som gäller.

Jag tror att han hoppas på det fortfarande. Men visst är vaccin och naturlig immunitet ett bättre val än enbart naturlig immunitet? I mina ögon är Tegnell en psykopat, du må ha en annan tolkning, det är helt ok för mig. Han vill ju så gärna ha rätt. Jag har personligen gärna fel om det räddar människoliv. Ja djur också.
Citera
2021-11-24, 01:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
"De smittar inte till, de tar inte med sig smittan till hemmet. De smittar inte sina lärare och vi har inga nya studier som talar för någonting annat."

Anders Tegnell

Då cherrypickar man sin data. Precis som norrmännen var inne på.

Edit:
Allt för Sverigebilden. Host, nej.
Citera
2021-11-24, 01:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Att sluta testa vaccinerade, återinföra karensdagen, max en vecka sjukskrivning, ta bort rekommendation att jobba hemma var väl inriktat på att låta delta spridas i det tysta för att bli en naturlig tredje dos?

Karensdagen gör ju definitivt att folk går med symptom till jobbet då priset blir för högt att stanna hemma.

Nu fick ju dock fohm backning o var tvugna att återgå till testning vid symptom.
Citera
2021-11-24, 01:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Då cherrypickar man sin data. Precis som norrmännen var inne på.

Edit:
Allt för Sverigebilden. Host, nej.

Ja, Tegnell är master of cherrypicking haha

Han refererade till den danska misslyckade studien om munskydd också ;-)
Citera
2021-11-24, 01:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Det har ju varit massor av tjafs om att ingen lyckats isolera SARS-CoV-2 och allt som oftast stöter man på påståenden om att coronavirus orsakar vanlig influensa.
Själv har jag inte tillräcklig kunskap för att bedöma något av det här, men trodde att de coronavirus som cirkulerat sedan länge orsakar förkylningar snarare än influensa.

Det har påståts att coronavirus fått sitt namn pga utseendet (som vi alla nu har fått lära oss känna igen), men när jag gjorde en bild-googling på influensavirus kände jag mig faktiskt förvirrad...

Titta på denna bild som sägs föreställa influensa A-H1N1 och bedöm själva.
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-11-24 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in