2021-11-22, 21:31
Medlem
På 00-talet kulminerade stekarstilen. Kotlettfrillor och rosa skjortor frodades ikapp med vaskade helrör Cristal. Du som levde det här livet - var det värt det?

Fyll gärna på med stories: Var du t.ex. en wannabe som kom hem 30 lax fattigare efter en kväll på Stureplan innan du nästa dag skulle jobba på Statoil? Kysste du Greven på munnen och fick konstiga utslag runt munnen? Drog du kocks på Laroy innan du gick tillbaka till ditt jobb som bitris på Vinge? Berätta!
Citera
2021-11-22, 21:34
Bannlyst
det är ju jag som är greven. och nej, ingen satans kärring kom åt min mun.

stekare vet jag inte vad det betyder men faktum är att jag knarkade friskt mellan 1900-2000 åren däromkring. sen kom 2001 och det där satans spektaklet i teven, wtc terror attacken, och jag förstod att det lär vart demoniska makter som visade sig ta kontroll.

jag brukar säga att jag inte vet hur många kg "magiska svampar" jag åt på den tiden, men vid en närmare koll så är det inte helt säkert att jag kommer upp till ett helt kg faktiskt. sen beror det väl på vad man definierar som "magiskt" också.
Citera
2021-11-22, 21:44
Medlem
LiKaShings avatar
Oj en avlägsen tid då miljö, etik och hållbarhet inte stod överst på listan.

Kommer att tänka på en sympatisk person från Aschbergs dokusåpa Baren. Marcus? Någon som minns honom? Han dog tyvärr ung i sjukdom. Ingen jag kände men för mig får han symbolisera det jag uppskattade med stekarnas tid. Svårt att sätta fingret på det, men hade inte stekarna en självdistans som numera saknas?
Citera
2021-11-22, 21:44
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
På 00-talet kulminerade stekarstilen. Kotlettfrillor och rosa skjortor frodades ikapp med vaskade helrör Cristal. Du som levde det här livet - var det värt det?

Fyll gärna på med stories: Var du t.ex. en wannabe som kom hem 30 lax fattigare efter en kväll på Stureplan innan du nästa dag skulle jobba på Statoil? Kysste du Greven på munnen och fick konstiga utslag runt munnen? Drog du kocks på Laroy innan du gick tillbaka till ditt jobb som bitris på Vinge? Berätta!

*poppar popcorn*

Jag har inget svar men jag insåg när jag läste TS att jag har förundrats av fenomenet ända sedan jag för första gången festade med koksat båtfolk iklädda rosa skjortor och platta skor.

Bump.
Citera
2021-11-22, 21:49
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiKaShing
Oj en avlägsen tid då miljö, etik och hållbarhet inte stod överst på listan.

Kommer att tänka på en sympatisk person från Aschbergs dokusåpa Baren. Marcus? Någon som minns honom? Han dog tyvärr ung i sjukdom. Ingen jag kände men för mig får han symbolisera det jag uppskattade med stekarnas tid. Svårt att sätta fingret på det, men hade inte stekarna en självdistans som numera saknas?
(FB) Marcus Krite

Marcus Krite
Citera
2021-11-22, 22:34
Medlem
LillTurkens avatar
Inte på 00-talet men på 1900-talet så blev jag kallad för Yuppie (”young urban professional”) för jag hade en yuppienalle i min epa traktor. En HotLine 900 Pocket. En riktig . För man kunde faktiskt köpa attrapper från exempelvis Hobbex. HotLine 900 Pocket var ju en ombyggd polisradio. Man var tuffast i stan. Eller... på byn. Bodde inte i en stad under dom första 15-16åren.

Yuppie var på 80-talet. Lite in på 90-talet. Alltså på 1900-talet. Var dåtidens stekare.
Senast redigerad av LillTurken 2021-11-22 kl. 22:36.
Citera
2021-11-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Inte på 00-talet men på 1900-talet så blev jag kallad för Yuppie (”young urban professional”) för jag hade en yuppienalle i min epa traktor. En HotLine 900 Pocket. En riktig . För man kunde faktiskt köpa attrapper från exempelvis Hobbex. HotLine 900 Pocket var ju en ombyggd polisradio. Man var tuffast i stan. Eller... på byn. Bodde inte i en stad under dom första 15-16åren.

Yuppie var på 80-talet. Lite in på 90-talet. Alltså på 1900-talet. Var dåtidens stekare.

Exakt! Stekarna hade väldigt mycket gemensamt med yuppies.
Citera
2021-11-22, 23:10
Bannlyst
Som stekare så har jag fått gott om kontakter och kan idag välja att jobba vart som helst. Seriösa människor söker sig nämligen till "stekare" (alfa-män, kan hantera ekonomi, ladiesman, älskad).
Citera
2021-11-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Som stekare så har jag fått gott om kontakter och kan idag välja att jobba vart som helst. Seriösa människor söker sig nämligen till "stekare" (alfa-män, kan hantera ekonomi, ladiesman, älskad).

Intressant. Lekte du att du hade deg på den tiden? Fakade du det till du makade det?
Citera
2021-11-22, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Intressant. Lekte du att du hade deg på den tiden? Fakade du det till du makade det?
Jag arbetade hårt från start. Jag började komma in i min stekarperiod i högstadiet och direkt när jag fyllde 18 så började jag förvalta pengar jag fått från mina föräldrar genom en aktiemäklare som är god vän till familjen och vid 22 kunde jag köpa mitt första hus.
Citera
2021-11-23, 00:08
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Jag arbetade hårt från start. Jag började komma in i min stekarperiod i högstadiet och direkt när jag fyllde 18 så började jag förvalta pengar jag fått från mina föräldrar genom en aktiemäklare som är god vän till familjen och vid 22 kunde jag köpa mitt första hus.

Och detta är anledningen till att man var smart nog att inse hur olidligt detta umgänget hade blivit i längden
Citera
2021-11-23, 00:23
Medlem
Citat:

Ok, men om vi lämnar den präktiga sidan av steket - festade du hårt? Pudrade du näsan? Körde du champagnesprut & vaskningar som en del av ditt stek? Blev det Båstad, Troppan & Visby på somrarna? Körde du veven på dansgolven? Var Günther favoritartisten? Uppträdde du regelbundet på ett icke metoo-kompatibelt sätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in