2021-11-23, 15:47
Medlem
Homoaktivists avatar
Finns en klassiker du kan dra på McDonalds.

Gå dit, vänta ett tag gå fram till kassan och fråga var din "valfri" burgare är som du beställde för 20min sen är. Ska tydligen funka ibland.
Citera
2021-11-23, 15:47
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Hej. Det är så att jag har 2 kr på kortet fram till i övermorgon, då jag får CSN.
Har ingen mat hemma. Har frågat alla jag känner, ingen vill låna ut. Är hungrig som satan.
Funderar på att ta ett sms-lån på 2-300 kr och köpa mat för 2 dagar för de pengarna. Och sen betala tillbaka hela lånat i övermorgon när jag får CSN. Är detta en smart ide? Kommer jag få pengarna inom femton min eller vad gäller egentligen? Jag tänker att detta bara blir en engångsgrej, tänker absolut inte sätta mig i sms-lån träsket. Men...jag vill ju inte vara hungrig i 2 dagar.

Inga tomburkar? så alla du känner är så jävla snåla att dom inte kan låna ut 200kr? dessa borde du dumpa direkt
Citera
2021-11-23, 15:52
Medlem
Oldberrys avatar
Pant !! Du hittar lätt 20 burkar på en timme. Då kan du köpa lite mat
Citera
2021-11-23, 15:57
Medlem
Sverige är ett av få länder i världen med pant, utnyttja det tillfullo.
Gå förhelvete runt parkeringar så hittar du 10kr i pant på max en halvtimma.

För 10kr kan du utan problem köpa 2 nudelpaket.

Eller så går du några rundor till och lyckas hitta ca. 20-30 flaskor av olika värde. Då har du nog 30kr skulle jag säga.

För 30kr kan du köpa flera billys pizzor eller linser eller rostbröd + pålägg, eller pasta.... ja, you name it!

Eller fråga vem fan som helst ifall de har nåt mynt till en kundvagn, exempelvis en femkrona. Sen tar du pengen och går iväg runt hörnet tills de stuckit och frågar en till person. Gör så på valfri ICA Maxi parkering så har du minst 50kr på 30min. Tigg inte. Men fråga snällt "har sällan mynt nuförtiden, har du möjligtvis en 5 krona på dig till kundvagnen?". Då är du ju dessutom nära butiken och kan gå in o handla bara minuter senare.

Skulle säga ovanstående med kundvagn är bästa tipset.

50kr räcker länge!
Senast redigerad av Cellfort 2021-11-23 kl. 16:04.
Citera
2021-11-23, 16:12
Medlem
datalogs avatar
Du kan väl ta lite från din resekassa på 20k eller lämna tillbaka flygbiljetterna som du skrev om i förrgår: (FB) Los Angeles eller San Francisco?
Citera
2021-11-23, 16:21
Medlem
Handla snabbmat med klarna.
Citera
2021-11-23, 16:22
Medlem
sebastian66s avatar
Om jag hade vart i sverige och haft swich skulle jag kunnat låna dig 200 direkt. Tyvärr har jag inte det
eller bankid utan bara paypal och visa. Så det skiter sig hoppas någon kan hjälpa dig så du slipper krångla med smslån.
Citera
2021-11-23, 16:25
Medlem
Mayahems avatar
Jag kan skicka mat till dig.
Jävla massa pasta hemma (Zeta) som du kan få.

Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Handla snabbmat med klarna.

Det är smidigt. 30 dagars betaltid.
Citera
2021-11-23, 16:32
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Hej. Det är så att jag har 2 kr på kortet fram till i övermorgon, då jag får CSN.
Har ingen mat hemma. Har frågat alla jag känner, ingen vill låna ut. Är hungrig som satan.
Funderar på att ta ett sms-lån på 2-300 kr och köpa mat för 2 dagar för de pengarna. Och sen betala tillbaka hela lånat i övermorgon när jag får CSN. Är detta en smart ide? Kommer jag få pengarna inom femton min eller vad gäller egentligen? Jag tänker att detta bara blir en engångsgrej, tänker absolut inte sätta mig i sms-lån träsket. Men...jag vill ju inte vara hungrig i 2 dagar.
Var bor du? Jag har ris så det räcker i två dagar. Och jag har bakat vörtbröd med ditt namn på om du bor i närheten.
Citera
2021-11-23, 16:34
Medlem
thohells avatar
Citat:

Har du planerat så illa att du varken har mat eller pengar på kontot ett par dagar innan du får nya pengar, och dina polers inte vill låna ut, så är det väl bara att fasta i två dagar. Jag förstår inte hur man ens kan tänka tanken att låna en massa pengar dyrt, som man ändå inte behöver i ett sånt läge.
Citera
2021-11-23, 16:36
Medlem
U22s avatar
Tack för alla svar. Det är löst nu, lyckades övertala farsan att swisha lite pengar haha. Nåt lån blev det inte.
Citera
2021-11-23, 16:37
Medlem
Vi är alla fattiga i det nya SVERIGE, du borde välla in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här