2021-11-23, 10:20
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det tog NATO ett par veckor att ta över Afghanistan. Att talibanerna nu återigen har makten är för att USA misslyckades med att skapa en hållbar politisk struktur där afghanerna själv skötte landet samt att de tröttnade på att betala för kalaset. Ingen militär förlust med andra ord.
Samma som det Sovjetiska nederlaget i Afghanistan.
Enda skillnaden är att USA INTE lärde sig av att Sovjet redan gett upp om Afghanistan.
Att inte lära sig av andras misstag av denna storlek är standard hos de som tror sig vara sååå exceptionella och skapelsens krona.
Citera
2021-11-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Jag tror att Ryssland inte behöver attackera någon. Europeiska unionen och USA är mycket ömtåliga strukturer och kommer själva att falla samman förr eller senare. Se på Sverige. Den sista tunnelbanestationen i Stockholm byggdes 1994. Sedan 1994 har cirka 100 nya stationer byggts i Moskva. Svenskarna har glömt hur man bygger broar (Bara idag "Delar av Hisingsbron måste rivas"). Det räcker för mig att gå ut och promenera till floden Neva för att med egna ögon se konstruktionen av en ny nukleär isbrytarar. Svenska isbrytare är väldigt gamla, så svenskarna måste be Finland om hjälp. I Europa pratar man inte längre om den ryska maffian. Nu är fokus på svensk brottslighet, gatuskott och bombdåd. Det är synd om detta land, som var välmående förr. Tusentals exempel. Fakta är att Ryssland utjämnar och bygger, medan EU och Sverige successivt faller isär. Antalet motsättningar i samhället växer – LHBTQ, BLM, massinvandring.
Ryssland behöver inte krig. Endast USA och EU behöver krig. Det behövs en fiende för att förena samhället och intressen. I själva verket, utan en gemensam fiende, så olika länder har ingen gemensam idé för enande.

Det som slog mig för flera år sedan var hur lång Ryssland kommit med något så simpelt som trådlös kortbetalning. De hade det långt innan Sverige och det är bara att åka till Tyskland för att uppleva ett efterblivet land där de på många ställen fortfarande inte tar kort som betalning och har stora områden när man kör på autobahn som inte ens har mobiltäckning.
Citera
2021-11-23, 10:26
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet-Soyuz
Inte? Hur många amerikanska soldater har nu inte dött eller blivit lemlästade av Talibanerna?! Det är fler Talibaner idag än det var 2003, låter som en lyckad invasion. Lika lyckad som Vietnam. 🤣
Även fast man drog sig tillbaka så var man militärt överlägsna, man dödade månget fler fiender än vad man själv förlorade.
Krigsinsatsen vacklade på andra grunder.
När man senare drog sig ur Afghanistan så ploppade talibanerna upp och förklarade seger.
Svårt att vinna mot gerillakrigare som inte fruktar döden eller stora förluster.
Citera
2021-11-23, 10:27
Medlem
Citat:
Då var det jävligt länge sedan du kollade SU-57 och dess motor.
Åh fan, så izdeliye 30 är färdigutvecklad och serieproducerade nu? Hur många SU-57 har motorn monterad?
Citat:
Inte? Hur många amerikanska soldater har nu inte dött eller blivit lemlästade av Talibanerna?! Det är fler Talibaner idag än det var 2003, låter som en lyckad invasion. Lika lyckad som Vietnam. 🤣
Döda: 2,420, skadade: 19,950. Hur många av de skadade som är "lemlästade" har jag ingen aning om. Kontentan är fortfarande att talibanerna inte hade en chans mot USA varken då eller nu.
Antalet stupade talibaner under samma konflikt: >52 000
Citera
2021-11-23, 10:29
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Jag tror att Ryssland inte behöver attackera någon. Europeiska unionen och USA är mycket ömtåliga strukturer och kommer själva att falla samman förr eller senare. Se på Sverige. Den sista tunnelbanestationen i Stockholm byggdes 1994. Sedan 1994 har cirka 100 nya stationer byggts i Moskva. Svenskarna har glömt hur man bygger broar (Bara idag "Delar av Hisingsbron måste rivas"). Det räcker för mig att gå ut och promenera till floden Neva för att med egna ögon se konstruktionen av en ny nukleär isbrytarar. Svenska isbrytare är väldigt gamla, så svenskarna måste be Finland om hjälp. I Europa pratar man inte längre om den ryska maffian. Nu är fokus på svensk brottslighet, gatuskott och bombdåd. Det är synd om detta land, som var välmående förr. Tusentals exempel. Fakta är att Ryssland utjämnar och bygger, medan EU och Sverige successivt faller isär. Antalet motsättningar i samhället växer – LHBTQ, BLM, massinvandring.
Ryssland behöver inte krig. Endast USA och EU behöver krig. Det behövs en fiende för att förena samhället och intressen. I själva verket, utan en gemensam fiende, så olika länder har ingen gemensam idé för enande.
Tack för fakta. Vi äkta nysvenskar älskar Ryssland.
Citera
2021-11-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Åh fan, så izdeliye 30 är färdigutvecklad och serieproducerade nu? Hur många SU-57 har motorn monterad?
Döda: 2,420, skadade: 19,950. Hur många av de skadade som är "lemlästade" har jag ingen aning om. Kontentan är fortfarande att talibanerna inte hade en chans mot USA varken då eller nu.
Antalet stupade talibaner under samma konflikt: >52 000

Du menar Talibanerna förde statistik? 😂
Citera
2021-11-23, 10:43
Bannlyst
Citat:
Det som slog mig för flera år sedan var hur lång Ryssland kommit med något så simpelt som trådlös kortbetalning. De hade det långt innan Sverige och det är bara att åka till Tyskland för att uppleva ett efterblivet land där de på många ställen fortfarande inte tar kort som betalning och har stora områden när man kör på autobahn som inte ens har mobiltäckning.

De som förklarar Rysslands efterblivenhet visar sig vara fullständiga outbildade dårar som bara läser svensk media och inte ens känner till Wikipedias existens. Förr tyckte jag att det var roligt att läsa de svenska kommentarerna på forumet och i DN. Och gå sedan ut och titta på det lysande Petersburg. Och jag mindes livet i Hägersten. Där det är läskigt att gå ut vid 21-tiden – det finns nästan inga förbipasserande och bara gängar unga avskum.
Hur kunde ett efterblivet land bygga Krimbron, återställa Krimhalvön efter förödelsen som fanns där under Ukraina? Bygg Nord Stream 1 och 2. Skjut upp raketer i rymden. Afghanistan hade förresten en egen astronaut som flög 1988, och den svenska astronauten flög först 2006. Tusentals exempel. Där Sverige har varit framgångsrikt - inom socialbidrag. Verkligen. I Sverige kan man bo bra och inte jobba. Det måste erkännas att Ryssland inte kommer att uppnå detta snart.
Citera
2021-11-23, 10:52
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Åk till Moskva eller Sankt-Petersburg och återkom sedan angående fattigdom. Det finns inga städer där jag ser så mycket lyxbilar i som just där. De har likt Italien större svart ekonomi än vi tror och så jävla fattiga är de definitivt inte. Landsbyggden är betydligt fattigare, men de stora städerna där merparten bor har en stark medelklass.

Moskva och St Peterburg är just undantagen, men även där finns också mycket fattigdom var så säkra.

Ryska vichan är direkt efterbliven, påminner mer om Kina än Europa.

Alla vet det här, vad håller ni på med? tror ni att ni lurar nån svenne?
Citera
2021-11-23, 10:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ryssland har framför allt bra flygvapen och missilförsvar. Deras kryssningsmissiler verkar vara de bästa i världen just nu. Så detta med miljonarméer på slagfält tillhör en svunnen tid. Det är inte så krig utkämpas idag.
Ryssland har framför allt varit inblandade i 2 krig under Putin. Tjetjenien och Syrien. Båda har varit hyfsat framgångsrika till skillnad från USAs ständiga förluster. Man tog också över Krim utan att någon blev dödad.
Så Ryssland skall definitivt inte underskattas även om deras resurser är klart mindre än USAs.

För Rysslands del är det inte svunnen tid.
Deras doktrin bygger fortfarande på post WW2.

Tjetjenien framgångsrikt??? inom egna landet... ett totlat misslyckande
, som om US army hade misslyckats slå ner uppror bland hillibillies.
Citera
2021-11-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Haha du är rolig, youtube.com sen trycker du enter, sen går du in på sök och skriver rt eller sky News australia och wops du har hittat rätt, svårt va?
Edit sökte på dina tidigare inlägg, herregud alltså i 6 års tid endast postat saker om Ryssland, sista svaret från mig nu då det är rätt uppenbart vad som försiggår i din hjärna rymkram
Aha, okej, det du menade att skriva var "gå till Youtubekanalen för RT eller Sky News Australia". Tänk att jag som är ett gammalt ryskt troll så ofta måste hjälpa mina svenska landsmän att uttrycka sig på vårt gemensamma modersmål.

Sagt och gjort - jag uppsökte Youtubekanalen för Sky News Australia och valde den senaste video de lagt upp. Det råkade vara något om Rittenhouserättegången:

https://www.youtube.com/watch?v=dm0Fq5IGmHo

Jag scrollade igenom kommentarerna men kunde inte hitta något om Putin. Men det kanske bara är jag som ser dåligt med mina gamla rysstrollögon som inte är vana vid dagsljus
Citera
2021-11-23, 11:11
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropstone
Putin har upplevt kommunism och kommer göra allt för att stoppa minsta påtryckning av skiten från väst. Jag hoppas Putin vinner och krossar alla trollfabriker i väst.

Han börjar med att strypa de fossila gasleveranserna till europa. Kallt och mörkt blir det då.
Sen ringer han sina vänner i Kina och så får USA krypa tillbaka under stenen och koncentrera sig på sitt egna inbördeskrig som utspelar sig där.
Allt över och det enda som hänt är att europa kommer frysa häcken av sig i vinter.
Citera
2021-11-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Moskva och St Peterburg är just undantagen, men även där finns också mycket fattigdom var så säkra.

Ryska vichan är direkt efterbliven, påminner mer om Kina än Europa.

Alla vet det här, vad håller ni på med? tror ni att ni lurar nån svenne?

Japp, stämmer bra på delar av usa också trots mycker mer dollars per homo sapiens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in