Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieMartel
Jag brukar aldrig överdriva men nu verkar det riktigt jävla allvarligt. Nato har onödigt petat på den ryska björnen med en käpp
Hur bör väst agera för att stoppa den ökande oundvikligheten som Diesen uttrycker det?
Kan det vara så att Putin faktiskt hellre ser ett krig nu när man är överlägsen? Han oroar sig för västs upptrappning i Polen etc
Andra tankar om hur man politiskt kan gjuta olja på vågorna?
https://www.express.co.uk/news/world/1525077/vladimir-putin-news-russia-nato-ukraine-black-sea-joe-biden-update
Ryskt troll eller bara en vanlig källar-incel här är ju frågan.
Kan man något om Putin och hans historia så vet man att han inte går in i regelrätta krig mot motståndare som kan sätta hårt mot hårt. Han använder sig av asymetrisk krigsföring där proxyn snarare är regel än undantag, vilket visat sig enormt effektivt i sin makropolitiska påverkan e.g USA-valet , Brexit men även bombning av Syriska sjukhus och infrastruktur som drivit på flyktingströmmarna till EU.
Men hans strategi innefattar även pr-tendenser, där det gäller att få omvärlden att tro att Ryssland är en stormakt, vilket jag antar att även här har incel-OP gått rakt i fällan, men förväntar mig inget annat av ett lågbegåvat får.