Citat:
Ursprungligen postat av
antonerik
Det rödgröna blocket måste acceptera att SD är här för att stanna. Man måste välja mellan att tolerera V som en jämlik förhandlingspart eller lämna över till det konservativa blocket. Centern kan drömma om ett återskapande av Alliansen, men det kommer inte att hända. Hade jag varit Annie Lööf, vilket jag inte vill vara, så hade jag valt att acceptera verkligheten. Precis som Ulf Kristersson har gjort. Kom ihåg att AKB fick avgå för att hon bara antydde att Moderaterna skulle närma sig SD. Nu gör Kristersson en helomvändning, men får sitta kvar.
Nja, AKB sa att de kunde tänka sig att samtala med SD i frågor där de tyckte likadant, men absolut inte i något som rörde invandring...
Det hade ju gjorts undersökningar som visade att en stor del M väljare gillade SD, en normal människa förstår ju att de som gillar SD inte vill ha invandring, det skrevs ju i pressen var och varannan dag att SD var ett enfrågeparti vars enda fråga var invandringen.
AKB skrämde därmed bort M väljare som inte gillade SD, de bytte till C och L. M väljare som gillade SD och ogillade invandring bytte till SD.
Kristersson sa ju att SD inte skulle få något inflytande bara för att inte stöta sig med Annie, men det hade han inget för, som alla vet. Kristersson förstår ju att om M någonsin ska få något inflytande igen så måste han samarbeta med SD.