• 5
  • 6
2021-11-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Tack för svar. Men allt handlar om källkritik. Att läsa anonyma inlägg på Facebook eller andra sociala medier kan vara intressant. Jag gör det.
100-tals profiler på sociala media är inte mer trovärdigt än Samnytt eller SVT.
Jag tror inte heller att politisk hemvist är den viktigaste faktorn för motståndet för att vaccinera sig. Det är andra skäl.

Om allt handlar om källkritik så varför fick du för dig att vaxxare är vänster och antivaxxare är höger enbart för media sa det

Då är ju min källkritik tusen gånger bättre eftersom jag kollar direkt med källan aka personer men du tycker inte är trovärdigt att kolla med personer. utan hellre läser anonyma inlägg för att bekräfta vilken politisk hemvist antivaxxare och vaxxare har
Citera
2021-11-21, 14:06
Medlem
Qaas avatar
Alltså vi i Sverige kan nog inte riktigt förstå den psykiska knocken medborgarna får av såna här brutala restriktioner som sätts in i andra länder. De klart som korvspad man tappar det och vill ut och leva rövare på gatan när regeringen bara med ett knapptryck begränsar din frihet.

Det har hänt i Italien, Tyskland, nu Nederländerna. Kommer hända i fler länder, det är bara Sverige som klarat sig från detta.
Citera
2021-11-21, 14:38
Medlem
wwrs avatar
En skildring till
Citat:
Rotterdam police open fire as Covid protest turns into ‘orgy of violence’
Three people treated in hospital with serious injuries after clashes in Dutch city over reintroduction of Covid restrictions
https://www.theguardian.com/world/20...-turns-violent

Sverige sover.
Citera
2021-11-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Att försvara frihet är viktigt och ärofyllt, om man inte är ett får som du.

Spring du med vänsterpacket och demonstrera, det enda man är ute efter är att förstöra. Men vi vettiga människor med arbete, vi går inte ut och demonstrerar.
Citera
2021-11-22, 00:50
Medlem
Trolltestets avatar
Fast man slåss ju inte för sin frihet genom att slåss emot poliser på stan. Jag menar, om man säg lyckas med att slå ihjäl alla poliser, sen då?

En väldigt dåligt planerad revolution må jag säga.
Chans att lyckas: -9,11%.
Citera
2021-11-22, 04:12
Avstängd
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En skildring till

https://www.theguardian.com/world/20...-turns-violent

Sverige sover.

---

Fler clips.
https://www.youtube.com/watch?v=NJmeYkbtiIU
Citera
2021-11-22, 21:32
Medlem
wwrs avatar
Rejäla demonstrationer i Bryssel och Holland.

Premiärministern kallar demonstranterna för "idioter".

Guardian är MSM men man hittar en del ärligare reportage där, blandat med vänsterdyngan. Kolla bilden på demonstrationerna.
Citat:
German health minister, Jens Spahn, made the startling prediction that most of his compatriots would be “vaccinated, cured or dead” by the end of winter.

Stricter rules have already sparked clashes in Belgium and the Netherlands, with the Dutch prime minister, Mark Rutte, describing the rioters as “idiots” and his Belgian counterpart, Alexander de Croo, calling the violence “absolutely unacceptable”.
https://www.theguardian.com/world/20...nters-lockdown
Senast redigerad av wwr 2021-11-22 kl. 21:36.
Citera
2021-11-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Spring du med vänsterpacket och demonstrera, det enda man är ute efter är att förstöra. Men vi vettiga människor med arbete, vi går inte ut och demonstrerar.

Det slutar vara vänster att demonstrera när demonstrationen handlar om ens frihet.

Arbete har vi med ryggrad och hjärna med.
Citera
2021-11-22, 22:35
Medlem
fittslems avatar
Bara en tidsfråga innan det sker här, förbannade anti-vaccinare som lackar ur över att dom inte får gå på stora events.
Citera
2021-11-23, 07:36
Medlem
wwrs avatar
Bilarna brinner på Guadeloupe och Macron sätter in sina Stormtroopers. De kan nog få upp en stämning som i Paris 2005. Sverige är väl på väg mot EU-normen.
Citat:
France deploys police to Guadeloupe to quell violent Covid protests

There were reports that rioters had broken into an arms depot in the island’s coastal capital, Pointe-à-Pitre, and stolen rifles. “We just don’t know how far this will still go,” the city’s mayor, Harry Durimel, told FranceInfo radio.

You cannot use the health of the French people to drive political battles,” Macron said
https://www.theguardian.com/world/20...covid-measures

Man noterar:
Citat:
You cannot use the health of the French people to drive political battles,” Macron said

Det handlar inte bara om Holland. Tydligen finns starka protester i Västindien, en del av världen som har kopplingar till Holland och Frankrike.
Senast redigerad av wwr 2021-11-23 kl. 08:05.
Citera
2021-11-23, 07:49
Medlem
Jag hoppas det blir en revolution. Det som har skett under denna pandemi är sådant man inte trodde var möjligt. Att man har restriktioner för att avlasta vården när det är som värst kan jag ha förståelse för.
Men när man börjar tvinga folk att ta sprutor vars innehåll man knappt känner till och vars effekt är högst tveksam och när tillverkarna inte har något ansvar om du dör. Vaccinerna fungerar ju inte. Folk blir sjuka och dör även med vaccin och de har i vissa fall allvarliga biverkningar.
Detta borde inte förekomma i ett demokratiskt samhälle. Att tvinga folk eller dela in dem i A och B-lag med olika rättigheter beroende på om man har tagit en spruta, det är sinnessjukt.
Att ha haft sjukdomen ger ju bättre skydd än vaccin och att till exempel ha mask och hålla avstånd likaså, men detta tas ingen hänsyn till. Man skall bara ta sprutan. Vad är det frågan om?
Citera
2021-11-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Vaket folk fattar att striden står mot globalisterna som samlar alla politiska inriktningar. Vaket folk vet att höger vänster varit en charad sedan industrialismens födelse. Vi är grundlurade.

Helt klart.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback