2021-11-22, 20:45
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Nej. Orders måste komma från överbefälhavaren.

Europa har ingen krigsmakt och NATO är ingen krigsmakt med en befälhavare som kan kriga. Stoltzenberg lol. Det skulle vara kört. Ryssland skulle kunna gå in halvvägs in i baltländerna och en bit in i Polen sen parkera precis som de gjorde i Ukraina. Europa lyfte inte et finger, förstår du nu? Jo, kanske skickade vi lite filtar.

Jag tror sen dom senaste konflikterna så har baltststerna rustat upp rejält och varje lands försvar är just varje lands försvar men med strategiska medel så är fler mer fördelsktigt än en och det har nog dom också förstått. Nato skulle för det första aldrig låta det ske så låt det vara ett drömscenario för dig och dröm vidare.
Citera
2021-11-22, 20:48
Medlem
omradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thompzzon
Och det kunde ryssarna? Du fattar väll att om usa skulle vilja så har de bomber för att jämna hela Mellanöstern med marken men det finns ju en del problem med att göra det. Det är svårt att gå loss när du inte är i regelrätt krig.

USA försökte bomba sig till seger i Afghanistan men lyckades inte. De lät bomberna regna över talibanernas grottor och släppte även mother of all bombs.

Afghanistan är imperiernas kyrkogård. Britterna, ryssarna och nu amerikanerna har allihopa fått stryk där.

I Vietnam släppte USA tre gånger så mycket bomber som i WW2. Men USA förlorade ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Fattar du inte att det är ett exempel? Ett exempel på hur sjukt osammanhängande 100 tals kommentarer är.
Men tror ändå inte hur jag än formulerar mig att du kommer förstå
Kommentarer på Inernet tenderar att vara osammanhängande, så det låter inte som något speciellt. Jag förstår såklart vad du vill säga, men kan du inte ge mig en länk till ett exempel på vad du läst på RT som du tyckte var ovanligt osammanhängande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Hoppas Ukraina får behålla rätten till att frakta gas till Tyskland mkt hellre ett land som Ukraina än Ryssland. Dumpa Nordstream omedelbart. Något annat vore att föra Ukrainas ekonomi i grunden.
Håller med! Hoppas Sverige också backar Ukraina på något sätt. Sjukt bra folk och fint land dessutom.
Citera
2021-11-22, 20:50
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Du tycker att det gick bra för ryssarna i Afghanistan då eller?

Det du säger passar riktigt inte in i diskussionen.

Afghanerna är alla likadant klädda, vän och fiende. Spelar ingen roll vilket land det är, krigar man i sådana förhållanden är det dömt att misslyckas oavsett hur stark du är när du inte enkelt kan säga vem som är vän eller fiende. Dessutom finns krigslagar och regler att följa som också var till Rysslands nackdel, när inte afghanerna behövde "spela" enligt reglerna.

När du jämför nästa gång, testa äpplen med äpplen och inte med päron..
Citera
2021-11-22, 20:51
Medlem
Citat:
Använd sökfunktionen, eller är det för avancerat för dig?
Jag vet inte. Jag provade att gå till "SÖK" och skrev in "ryska botar" i fältet "Sök efter nyckelord" och klickade på "Sök". Det kommer upp en lista på ämnen, men det känns svårt att avgöra vilken av trådarna du syftar på. Du kanske kan guida mig vidare därifrån?
Citera
2021-11-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kommentarer på Inernet tenderar att vara osammanhängande, så det låter inte som något speciellt. Jag förstår såklart vad du vill säga, men kan du inte ge mig en länk till ett exempel på vad du läst på RT som du tyckte var ovanligt osammanhängande?
Typ 95% av allt, gå in på rt/sky News Australia och kolla kommentarerna och se själv hur bra Kina ryssland och hur dåliga väst och biden är😂
Och vadå kommentarer på internet brukar vara osammanhängande? I denna tråden diskuterar ju folk om topic. Samma med typ alla andra videos på Youtube, inte så att man går in på en matlagningskanal på Youtube och folk i kommentarerna inte kommenterar om själva topic eller vad videon handlar om?
Citera
2021-11-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Finns ingen "Ryska björnen", ryssen är en liten feg mus. Turkarna sköt ned deras plan och dödade deras ambassadör, men fega ryssen gjorde inte ett skit. Bara propaganda och inget annat. Finns inget bakom deras björnfasad
Du är en riktig uppviglare , en feg sådan.
Ryssen visste vem och vilka som låg bakom , visste även vad som väntade dem. Det var inte NATO som fick honom att återhålla i alla fall.
Fega NATO tog avstånd direkt och började prata om paragrafer för undanflykter. Turken vet att den aldrig kan räkna med NATO och vet vilken motståndare ryssen är , det gäller att välja sina strider.
USA sålde inga Patrioter till Turkiet , Tyskland och Polen passade på att montera ner sina Patrioter från Syriska gränsen , allt för att bana väg för en rysk hämndattack som Putin inte nappade på.

Nu får Polen & Co dras med ovissheten om de blir kanonfoder eller ej.
Citera
2021-11-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Hoppas Ukraina får behålla rätten till att frakta gas till Tyskland mkt hellre ett land som Ukraina än Ryssland. Dumpa Nordstream omedelbart.
Ja, hoppas verkligen att det fina landet Ukraina skall få möjligheten att fortsätta leva på att transportera gas från smutslandet Ryssland till oss i väst, så att det på det sättet kan göra sig oberoende och fria från smutsigt ryskt politiskt inflytande.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2021-11-22 kl. 21:01.
Citera
2021-11-22, 20:59
Medlem
Citat:
Typ 95% av allt, gå in på rt/sky News Australia och kolla kommentarerna och se själv hur bra Kina ryssland och hur dåliga väst och biden är😂
Och vadå kommentarer på internet brukar vara osammanhängande? I denna tråden diskuterar ju folk om topic. Samma med typ alla andra videos på Youtube, inte så att man går in på en matlagningskanal på Youtube och folk i kommentarerna inte kommenterar om själva topic eller vad videon handlar om?
Jag vet inte om jag riktigt förstår vad "rt/sky News Australia" är. Kan du ge mig en länk dit?

Och givetvis beklagar jag på förhand att ryska botar besudlat någon webbplats i Australien. Håller verkligen med dig om att "95% av allt" är jättemycket.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2021-11-22 kl. 21:01.
Citera
2021-11-22, 21:04
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Det du säger passar riktigt inte in i diskussionen.

Afghanerna är alla likadant klädda, vän och fiende. Spelar ingen roll vilket land det är, krigar man i sådana förhållanden är det dömt att misslyckas oavsett hur stark du är när du inte enkelt kan säga vem som är vän eller fiende. Dessutom finns krigslagar och regler att följa som också var till Rysslands nackdel, när inte afghanerna behövde "spela" enligt reglerna.

När du jämför nästa gång, testa äpplen med äpplen och inte med päron..
Ja man kan säga vad man vill om de ryska soldaterna.
Men inte fan mördar de kvinnor och barn i onödan och i Afghanistan samt även nere i mellanöstern så är det mer en regel än ett undantag att krigshetsarna föser civilbefolkningen framför sig och även då gömmer sig bland dessa.
Citera
2021-11-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Jag brukar aldrig överdriva men nu verkar det riktigt jävla allvarligt. Nato har onödigt petat på den ryska björnen med en käpp

Hur bör väst agera för att stoppa den ökande oundvikligheten som Diesen uttrycker det?

Kan det vara så att Putin faktiskt hellre ser ett krig nu när man är överlägsen? Han oroar sig för västs upptrappning i Polen etc

Andra tankar om hur man politiskt kan gjuta olja på vågorna?

https://www.express.co.uk/news/world/1525077/vladimir-putin-news-russia-nato-ukraine-black-sea-joe-biden-update
Vem fan är Diesen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in