2021-11-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Möjligt . För de vill ju gärna säga att de inte samarbetar med ytterkanterna... kanske ser de mellan fingrarna och blir det diskussion sen så skyller de på sossarna om journalisterna skulle fråga hur de kan samarbeta med vänstern

De har normaliserat ett vänstersamarbete och bränt broarna högerut. Nu är det nära till nästa val och så går man till val "självständigt". Efter valet är det fyra år till nästa o.s.v.
Citera
2021-11-22, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Men utan makt är ju vad C är, de har inte fått igenom mer än ändrat strandskydd för några diken där ingen vill bo, trots sitt fina 73-punkters-avtal.
Inte ens säker på att C förslag går genom riksdagen. V, m, kd, sd är emot. Även L
Citera
2021-11-22, 18:35
Medlem
Citat:
Om du är för gammal för att flytta så är det tufft, då måste du ändå bara gilla läget.
Själv har jag nyss sålt min bostad och drar inom ett par månader.
Är du säker att du är för gammal, jag kan ge dig en del tips via pm annars.

Respekt. Får man fråga vart det bär hän?
Citera
2021-11-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag vet men gillar inte läget och tyvärr är jag för gammal för att börja om på ny kula i ett annat land, dessutom så tycker jag väldigt mycket om mitt gamla land, dvs. hur Sverige faktiskt var i en tid inte alltför länge sedan.

Nu får jag det föga uppmuntrande nöjet att se mitt kära Sverige i fritt fall, fan helt otroligt att man får vara med ett sådant elände under sin livstid och dessutom förvållat av oss själva genom idiotisk röstning.

De har ju förstört i princip alla de andra länderna som var bra. Frågan är ju om det ska vara en tröst eller spä på förtvivlan.
Citera
2021-11-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Dadgostar vill höja garantipensionen, inte för de som trots arbete får låg pension.
Dom vill höja pensionen men inte senarelägga ålder för garantipension.
Är det inte Det allt åt alla men skit i notan.
Citera
2021-11-22, 18:46
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle

Helt orimligt. Dadgostars agenda är oklar. Garantipensionärer har väl knappast slitit ut sig i förtid
Citera
2021-11-22, 18:47
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle

Helt orimligt. Dadgostars agenda är oklar. Garantipensionärer har väl knappast slitit ut sig i förtid.
Citera
2021-11-22, 18:48
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Helt orimligt. Dadgostars agenda är oklar. Garantipensionärer har väl knappast slitit ut sig i förtid

Jag tycker agendan är klar, gynna sin egen grupp, invandrarna. Notan får vi som har arbetat betala.
Citera
2021-11-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Kanske det. Som alla politiska partier.

Men man tror att vissa partier, typ vänstern, gör det av ideologisk övertygelse och inte av ett opportunistiskt maktbegär.
Citera
2021-11-22, 18:51
Medlem
Scalpings avatar
Jag är inte vänster, men jävligt bra att de håller hårt på sina krav. Varför skulle de ge S och C nåt utan att få nåt tillbaka? fullständigt orimligt att tro det. Det var bara mesproppen Jonas Sjöstedt som gjorde så.

Go Nooshi, men sen kan ni falla i glömska igen.
Citera
2021-11-22, 18:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Man måste beundra Dadgostar.
Tuff liten sak.
Citera
2021-11-22, 18:57
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Jag tycker agendan är klar, gynna sin egen grupp, invandrarna. Notan får vi som har arbetat betala.

Jag tror snarare att hon/V inte förstår den yrkesverksamma människans behov av belöning i plånboken. Hon/V ser inte skillnad på bidrag och lön för hårt slit. Det kan vara så att om man kommer från en bakgrund där släkt eller klan delar på allt så blir fördelningspolitik inte särskilt smärtsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in