2021-11-22, 17:20
Medlem
Att han " tog henne på brösten" är väl ett litet understatement.

Citat:
Enligt åtalet ska han ha dragit ner den då 44-åriga kvinnan i sitt knä, fört sina händer in under hennes behå och sagt ”ger du mig en puss så släpper jag dig”.

Enligt alla rimliga normer måste det vara ett övergrepp, och skall man riktigt spetsa till det är det också fråga om att hon blev utsatt för tvång.
Och att Lundgren var berusad är ingen ursäkt.
Har man så dåligt ölsinne, skall man hålla sig nykter.
Citera
2021-11-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Att han " tog henne på brösten" är väl ett litet understatement.

Enligt alla rimliga normer måste det vara ett övergrepp, och skall man riktigt spetsa till det är det också fråga om att hon blev utsatt för tvång.
Och att Lundgren var berusad är ingen ursäkt.
Har man så dåligt ölsinne, skall man hålla sig nykter.

Tack för ett nyktert inlägg .
Men när det gäller SDare blir man aldrig förvånad
Citera
2021-11-22, 17:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast det är ju inte så lagen ser ut. Begår du ett brott mot en annan människa så kan du dömas, även om brottsoffret i efterhand inte vill att någon ska dömas.
Om det faller under allmänt åtal.
Citera
2021-11-22, 17:51
Medlem
Vem är den 44-åriga kvinnan? Är hon fortfarande SD anhängare och med i partiet?
Citera
2021-11-22, 18:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så var det dags igen.

Skadestånd och böter är två vitt skilda juridiska institut som inte kan jämföras.

Allt kan jämföras. 60k för Lundgren är nog inga problem för hans ekonomi. Men ge en anhörig 95k är att spotta på offren. Speciellt när det skett genom ett terrorbrott mitt i Stockholm.

Kalla saker för böter eller skadestånd låter fint. Men det luktar fan så illa.
Senast redigerad av Mullret 2021-11-22 kl. 18:27.
Citera
2021-11-22, 18:04
Medlem
Yeats avatar
Vilken jävla tjockis.
Citera
2021-11-22, 18:09
Medlem
60 dagsböter är rätt mycket faktiskt. Vet inte exakt vad det är för hans del men när jag räknade vad det skulle bli för min del i samband med lite problem jag hade så blev det typ vad jag kan spara undan på ett år.

För en beröring som överstökas med en ursäkt och inte lämnar några men.

Jag säger inte det är okej tafsa, men varför kan man inte bara få be om ursäkt om man gjort nåt fel?

Finns folk som beter sig som svin varje dag. Trycker ner andra, får dem må dåligt, psykopater osv.
Citera
2021-11-22, 18:12
Medlem
Imnshos avatar
Vi får hoppas att det blir ett prejudicerande fall så att även sexbrottslingen Thomas Eneroth(s) åker dit och får löpa gatlopp.

Att ta en hona på pattarna (Lundgren) eller på akterstycket (Eneroth) är riktigt svinigt. En gentleman som jag kör istället en rejäl "pussy grab".
Citera
2021-11-22, 18:26
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Han såg precis ut som jag hade tänkt mig att en SD ser ut. Fet och ful som fan
Går bra nu för SD, en tafsande tjockis samt en mördare på 1 v

Dessutom sitter redan en SDare häktad för ett annat mord!
Citera
2021-11-22, 18:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det faller under allmänt åtal.

Vilket i stort sett alla brott gör. Undantag förtal och lite annat.

Osäker på om jag förstår din poäng.
Citera
2021-11-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Allt kan jämföras. 60k för Lundgren är nog inga problem för hans ekonomi. Men ge en anhörig 95k är att spotta på offren. Speciellt när det skett genom ett terrorbrott mitt i Stockholm.

Kalla saker för böter eller skadestånd låter fint. Men det luktar fan så illa.

Visst kan man argumentera för att skadeståndet för att förlora en familjemedlem är för lågt, samtidigt blir det svårt att bedöma då människoliv inte kan värderas i pengar. Skadestånd är däremot inte avsett som ett straff, varför jämförelsen haltar.

Syftet med skadestånd är att ersätta ett faktiskt förlorat värde. Om jag går in berusad på en konstutställning, ramlar och förstör en tavla värderad till 10 miljoner så kommer också skadeståndet vara på 10 miljoner. Även om brottet i sig på sin höjd handlar om böter.
Citera
2021-11-22, 18:36
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
60 dagsböter är rätt mycket faktiskt. Vet inte exakt vad det är för hans del men när jag räknade vad det skulle bli för min del i samband med lite problem jag hade så blev det typ vad jag kan spara undan på ett år.

För en beröring som överstökas med en ursäkt och inte lämnar några men.

Tippar på att hovrätten menar att övergreppet skulle vara extra förödmjukande för kvinnan eftersom det gjordes inför ögonen på flera partikamrater. Om en bög stoppat ner handen innanför dina kalsonger, kramat om pungen och krävt att få en kyss för att släppa taget så hade du nog blivit förnärmad. Särskilt om bögen gjorde det på en fest inför alla dina kompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in