2021-11-22, 17:29
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Sundling i gips i fyra veckor. Kan vi inte få en enda säsong utan att en storstjärna blir allvarligt skadad?

Nope! Det är omöjligt verkar det som. Skador, sjukdomar och överträning varje säsong hör till normen nu mer. Nästan så man börjar undra om det är nån filur som sysslar med svart magi i bakgrunden.
För så mycket strul ska det inte vara.
Nu får vi hoppas på att oturen är avverkad för den här säsongen.
Citera
2021-11-22, 17:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Ja, där hade jag hellre sett en robot göra uttagningen efter resultaten i Gällivare.

Jag hade gärna sett algoritmerna som hade styrt den roboten, särskilt med hänsyn till förbundets uttagningskriterier, att 10/15 km klassiskt är en OS-distans medan 10/15 km fristil inte är det samt att sprinten i Gällivare var i fristil och sprinten i Ruka är i klassiskt.
Citera
2021-11-22, 17:33
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ja, där hade jag hellre sett en robot göra uttagningen efter resultaten i Gällivare.

Kan vara en ren hämdaktion. Fossesholm har skaffat sig en personlig tränare utan att förankra detta hos ledningen. Iversen är inte alls glad åt detta.
Skillnaden mellan Calle och de andra i landslaget är att de andra är uttagna på resultat från ifjol medan Calle är uttagen på resultat från året innan. Frågan är hur länge han kan leva på de resultaten.

Det är lite lustigt med Fossesholm iom att hon var förhandsuttagen men ändå inte får åka pga dålig form. Hur har Iversen koll på hennes form när hon inte ställde upp och tävlade och han inte tränar henne? Dessutom vad är poängen med att förhandsuta åkare och sedan peta dem ändå? Norge har iofs gjort det tidigare med Krogh. Med tanke på att Iversen tidigare uttalat sig om att han vill vara diktator så är det ju inte otroligt att det är som du säger.
Citera
2021-11-22, 17:34
Medlem
Måste bara få skriva det här:

Leo Johansson - Oskar Svensson - William Poromaa - Jens Burman

eller

Oskar Svensson - Jens Burman - Leo Johansson - William Poromaa
Senast redigerad av ccnut 2021-11-22 kl. 17:45.
Citera
2021-11-22, 17:39
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:

Kan vara en ren hämdaktion. Fossesholm har skaffat sig en personlig tränare utan att förankra detta hos ledningen. Iversen är inte alls glad åt detta.

Känner inte till så mycket om den här Iversen men ”högt till tak” är inte ett intryck jag fått gällande honom.
Citera
2021-11-22, 17:42
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag hade gärna sett algoritmerna som hade styrt den roboten, särskilt med hänsyn till förbundets uttagningskriterier, att 10/15 km klassiskt är en OS-distans medan 10/15 km fristil inte är det samt att sprinten i Gällivare var i fristil och sprinten i Ruka är i klassiskt.
Tror inte det är så svårt för en IT-tekniker att programmera faktiskt.

1. Ta ut de åkare som kvalificerade sig genom resultat förra säsongen
2. Fördela de återstående platser på de åkare som presterade relativt bäst i klassiskt och klassiskt+skejt.
3. Sprinten är svårast eftersom det var fel teknik men kan exempelvis använda fjolårets resultat i klassiskt och vikta med helgens resultat för formindikation.

Men jag tycker inte vi ska ha en robot och har inte heller argumenterat för det. Är ju snarare något jag får emot när jag sagt att landslagsledningen ska ta ut bästa laget.
Citera
2021-11-22, 17:45
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Sundling i gips i fyra veckor. Kan vi inte få en enda säsong utan att en storstjärna blir allvarligt skadad?

Men dra arsle över öga. Nog ere väl själva fan.

Ligament som släppt. Behöver man inte operera det?
Citera
2021-11-22, 17:53
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:

Dags att skrota den där skräpbanan i Gällivare.
Citera
2021-11-22, 17:55
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Dags att skrota den där skräpbanan i Gällivare.
Ja man borde återgå till att köra premiären i Bruksvallarna varje år. Tyvärr har Gällivare kontrakt två gånger till.
Citera
2021-11-22, 18:02
Medlem
Det internasjonale skiforbundet (FIS) endrer på verdenscupoppsettet på Lillehammer 3-5. desember. Det skjer på grunn av mangel av snø.

Lørdag 4. desember skulle det egentlig bli avholdt fellesstart med skibytte (15 kilometer for kvinner, 30 for menn), men dette endres nå til intervallstart både på kvinne- og herresiden. Nå skal kvinnene gå 10 kilometer fri teknikk, mens mennene går 15 kilometer i samme øvelse.

Det skriver FIS i en pressemelding mandag.

Dermed blir det ikke noen fellesstarter med skibytte før OL i Beijing i februar.
Citera
2021-11-22, 18:18
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det internasjonale skiforbundet (FIS) endrer på verdenscupoppsettet på Lillehammer 3-5. desember. Det skjer på grunn av mangel av snø.

Lørdag 4. desember skulle det egentlig bli avholdt fellesstart med skibytte (15 kilometer for kvinner, 30 for menn), men dette endres nå til intervallstart både på kvinne- og herresiden. Nå skal kvinnene gå 10 kilometer fri teknikk, mens mennene går 15 kilometer i samme øvelse.

Det skriver FIS i en pressemelding mandag.

Dermed blir det ikke noen fellesstarter med skibytte før OL i Beijing i februar.
Väntat med tanke på de senaste rapporterna. Synd att det inte blir tremil men kanske blivit för trångt då.

Men om inte Lillehammer kan leverera bättre än såhär undrar jag varför de ska vara i VC. Ofta rätt folktomt så trodde uspen var snösäkerhet. Kan ju lika gärna flytta tävlingar till Tromsö framöver men helst Trondheim såklart.

Är en Skiathlon i Planica men då lär OS uttaget vara klart.
Citera
2021-11-22, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Men dra arsle över öga. Nog ere väl själva fan.

Ligament som släppt. Behöver man inte operera det?

Vi kanske precis har bevittnat felbedömning Linn Svahn 2.0 i ”skadan” på Jonna Sundling…

Ser ett scenario att man ”chansar” för att det är en OS-säsong, Jonna kommer till Peking, talar i tungor på pressträffen, åker som en kratta, åker ut i semifinalen, är ledsen, åker hem, operation efter SM i april…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in