2021-11-22, 16:37
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad tillför fyra kvinnliga partiledare politiker mer än ett kaos..?

Splittring?
Citera
2021-11-22, 16:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Skälig och skälig, den är knappt högre än garantipensionen. Den går att leva på, men bör naturligtvis vara betydligt högre än garantipensionen.

Det är lite mer komplicerat än så.

Garantipension är fastställd till ett visst belopp, men den kan reduceras. Man måste ha bott 40 år i Sverige från man är 16 tills man fyllt 64. Om man bott kortare tid i Sverige reduceras garantipensionen med 1/40 för varje år.

Om man arbetat är tumregeln att man får 60% av sin lön om man går i pension vid 65, om man jobbar och betalat skatt i Sverige sedan man var 23.

Dom alla flesta har därutöver någon typ av tjänstepension. 4,5% av lönen har avsatts till denna, så den höjer pensionen med kanske 10%.

Därutöver kan alla välja att genom pensionsförsäkring eller på annat sätt spara till en bättre pension. Det är naturligtvis frivilligt och långt från alla väljer att göra det.

Dom som har riktigt låg pension har sällan arbetat i Sverige i 40 år. Utbildning och därmed vilken inkomst man haft som yrkesverksam har naturligtvis betydelse.

"Lika pension till alla" kanske upplevs som rättvist om man har riktigt låg pension. Kanske inte lika mycket om man ansträngt sig under många år för att jobba ihop till en bra pension.

Citera
2021-11-22, 16:43
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Är jag med på noterna är det alltså ett chickenrace mellan C och V just nu. C kommer lägga sig är min gissning, alternativt få medhåll i en ickefråga och utropa sig till vinnare...

Fokus kommer sedan bli att Magdalena lyckats lösa denna knipa och utropa sig till vinnare med. V utropar sig till vinnare med av bara farten då de fått förhandla.

Sd, M och ,Kd utropar sig till vinnare för att de visar att C nu tillhör vänstern. L kör sitt race mot botten som vanligt.
Citera
2021-11-22, 16:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Splittring?

Kackel
Citera
2021-11-22, 16:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Talmnnen är en vek jäkla loser. En riktig mes och jag misstänker att han är smygbög. Därför gör han vad som helst för att undvika en konservativ regering, han är rädd för SD, att de kommer frånta honom rätten att packa bajs i smyg.

Värre fjolla får man fan leta efter. Och han ska va moderat....

Talmannen är förmodligen betydligt mer konservativ än Jimmie Åkesson.
Citera
2021-11-22, 16:46
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Är jag med på noterna är det alltså ett chickenrace mellan C och V just nu. C kommer lägga sig är min gissning, alternativt få medhåll i en ickefråga och utropa sig till vinnare...

Fokus kommer sedan bli att Magdalena lyckats lösa denna knipa och utropa sig till vinnare med. V utropar sig till vinnare med av bara farten då de fått förhandla.

Sd, M och ,Kd utropar sig till vinnare för att de visar att C nu tillhör vänstern. L kör sitt race mot botten som vanligt.

Annie kommer garanterat utropa sig till vinnare även när hon har lagt sig platt. Det enda vi väntar på är hennes formuleringar men de kommer innehålla ord som nazister och SD.
Citera
2021-11-22, 16:48
Medlem
Nej jag tror inte C viker utan det blir tyvärr V som får anpassa sig. Och det kommer också att medföra att V återigen börjar sjunka i opinionen. Åtminstone ned till 9%.

Det kommer att klinga falskt när V påstår sig att ha förhandlat sig till en "uppgörelse" nu eller i nästa röstningsomgång.

Arma Sverige!
Citera
2021-11-22, 16:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Talmannen är förmodligen betydligt mer konservativ än Jimmie Åkesson.
?
Hans morsa (och tidigare även han själv) är bidragstagare, ungefär i klass med tre stycken låtsasinvalider, alltså runt 40 miljoner kronor...
De driver ett annonsblad med tidningsstöd, alltså en låtsas tidning. Så han är en bidragstagare av stora mått... Svårt att tro att bidragstagare kan vara något annat än låtsaskonservativ på sin höjd.
Citera
2021-11-22, 16:52
Medlem
cerns avatar
Det här är bara bröd och skådespel.. Teater för att Svensson ska tro att politikerna jobbar för "det bästa" men de lurar er bara och höjer skatten och moms.. Bränslepris osv..
Citera
2021-11-22, 16:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

4,5 om man ska räkna MP. Om du inte vet något om Märta Stenevi som inte jag vet...

FI faller väl på att dom är under 4%? Annars blir det 5,5 eller 6,5 eller t.o.m. 7 om man räknar Märta som en hel och FI som två.

Ulf och Jimmie är väl män om jag inte missförstått något fundamentalt om detta med könsidentitet...

Nu hänger det på om Magdalena Andersson och Nooshi Dadgostar kan komma överens på ett sätt som inte får Annie Lööf att dra bort sitt stöd för Magdalena.

Även om jag hoppas att kaoset är över snart är jag inte övertygad.

Citera
2021-11-22, 16:56
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2

Och Sverige står som förlorare som vanligt. Behövs helt nya partier i Sverige.
Citera
2021-11-22, 16:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
?
Hans morsa (och tidigare även han själv) är bidragstagare, ungefär i klass med tre stycken låtsasinvalider, alltså runt 40 miljoner kronor...
De driver ett annonsblad med tidningsstöd, alltså en låtsas tidning. Så han är en bidragstagare av stora mått... Svårt att tro att bidragstagare kan vara något annat än låtsaskonservativ på sin höjd.

Åkesson är också en bidragstagare, likt alla andra riksdagsledamöter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in