2021-11-22, 14:32
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hur hade du själv reagerat om du hade blivit behandlad så som Piotr blev?

Om man ska lita på nära till familjerna ska Piotr ha varit alkoholist och rätt taskig, plus att han är rätt mycket äldre än Beata. I polen är det mycket mer bort borstat när män behandlar kvinnor dåligt och jag kan tänka mig att sådant var fallet när hon berättade om resan till alla nära förutom honom.

Hon har ju försökt att få med barnen till Sverige, och hans fokus när hon försvann var inte att hans två barn i Sverige skulle få träffa sin mamma igen- utan att det var synd om honom för att hon lämnade honom tidigare. Säger inte att det är omöjligt att hon kan ha behandlat honom dåligt men skulle ta polska skvallertidningar med en nypa salt, speciellt när det
gäller stormiga relationer mellan kvinnor och män.
Citera
2021-11-22, 14:41
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tandidentifiering

Att identifiera en avliden person med hjälp av tänderna är en effektiv och säker metod. I Sverige har vi en väl dokumenterad tandvård med odontologisk information som röntgenbilder och tandvårdsjournaler. Det gör att identifiering av avlidna kan utföras enkelt, snabbt och till en låg kostnad. Genom att jämföra tandvårdens röntgenbilder med nytagna röntgenbilder på en avlidens tänder kan identiteten ofta fastställas omedelbart. Tandröntgen ger nämligen en tydlig bild av egenskaper som är unika för varje person.

Helt enligt RMV, ska inte behöva ta lång tid alls att identifiera den avlidna. Om nu tänderna finns på plats hos kvinnan.

Och om hon har en tandläkare i Sverige. Många Polacker går till tandläkare i Polen i samband med semester. Mycket billigare.
Citera
2021-11-22, 14:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Om man ska lita på nära till familjerna ska Piotr ha varit alkoholist och rätt taskig, plus att han är rätt mycket äldre än Beata.

Haha Piotr är 36 år gammal. B var 32 år när hon försvann.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/gdzie-jest-beata-ratzman-fakt-dotarl-do-pierwszego-meza-zaginionej-w-szwecji-polki/1ybjqh5?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt&utm_medi um=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm _v=2

Jag vet inte om du skolkade från matten i grundskolan men endast 4 års åldersskillnad mellan Piotr som du vill tala illa om och B är extremt vanligt.
Citera
2021-11-22, 14:48
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Om man ska lita på nära till familjerna ska Piotr ha varit alkoholist och rätt taskig, plus att han är rätt mycket äldre än Beata. I polen är det mycket mer bort borstat när män behandlar kvinnor dåligt och jag kan tänka mig att sådant var fallet när hon berättade om resan till alla nära förutom honom.

Hon har ju försökt att få med barnen till Sverige, och hans fokus när hon försvann var inte att hans två barn i Sverige skulle få träffa sin mamma igen- utan att det var synd om honom för att hon lämnade honom tidigare. Säger inte att det är omöjligt att hon kan ha behandlat honom dåligt men skulle ta polska skvallertidningar med en nypa salt, speciellt när det
gäller stormiga relationer mellan kvinnor och män.

Piotr är bara 4 år äldre än Beata Men ja, på bilderna ser han mycket äldre än sina 36 år. Så gör alkoholen med människor.
Citera
2021-11-22, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Vad skulle du ha sagt om Be*t* berättade SIN historia och inte en kränkt mans ”målande berättelse” när hon var försvunnen?

Tack men du glömde de stackars barnen som Piotr kramar om i länken nedan. Det är ju kanske inte bara han som kände sig "kränkt" över att hon försvann från familjen? Är förresten kvinnors känslor viktigare än barns välbefinnande?

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/gdzie-jest-beata-ratzman-fakt-dotarl-do-pierwszego-meza-zaginionej-w-szwecji-polki/1ybjqh5?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt&utm_medi um=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm _v=2

Jag vet inte om du är någon typ av aktivist som vill misskreditera pappor som Piotr men dina motiv känns grumliga?

Lite intressant info ur delar av artikeln ovan kan väl sägas vara att hon lämnade Piotr och barnen i april 2013 och Piotr tog ut skilsmässa i augusti samma år. Dock så hörde hon av sig två år senare (!) och ville plötsligt vara mor igen. Piotr hade dock vårdnaden och hon fick ta de två äldsta med villkoret att Piotr skulle få ha kontakt men detta ska hon ha saboterat enligt Piotr som verkar vara en schysst kille.

Jag såg förresten på nätet när jag snokade runt lite att hon och maken C fick barn i juni 2014, det innebär att hon var inte länge i Sverige förrän hon blev med barn igen trots att hon redan hade 4 barn i Polen. Man undrar ju hur hon tänkte där?

Vad tror du Tausen om allt detta? Är det inte positivt och viktigt att Piotr skingrat alla tvivel kring händelserna för 8 år sedan?
Citera
2021-11-22, 14:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hur hade du själv reagerat om du hade blivit behandlad så som Piotr blev?
Eftersom jag varken är personlighetsstörd, missbrukare eller egotrippad av annan anledning och inte behöver skylla mina tillkortakommanden på någon annan hade jag rannsakat mig själv för att reda ut min roll i det hela. Vad har jag gjort?Varför gjorde jag så? Kunde jag gjort på något annat sätt? Hur ska jag gå vidare?
Citera
2021-11-22, 14:57
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Piotr är bara 4 år äldre än Beata Men ja, på bilderna ser han mycket äldre än sina 36 år. Så gör alkoholen med människor.

Jaha, var det C som var äldre? Kan ha blandat ihop?
Citera
2021-11-22, 15:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund

Jag gissar att den huvudsakliga anledningen till att Piotr ser äldre ut än 36 är det plågsamma trauma som både han och barnen fått gå igenom sen "modern" lämnade familjen i sticket i april 2013.

Sorg och själslig smärta kan gestalta sig på olika sätt men det vet du redan.

Cezary är dock väldigt mycket äldre än vad B var. Han är enligt uppgift 49 år gammal. B bytte alltså upp sig mot en 17 år äldre man.
Citera
2021-11-22, 15:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jaha, var det C som var äldre? Kan ha blandat ihop?

Ja du verkar blanda ihop det mesta här.

Det var väl också Cezary som drack mycket alkohol enligt vissa bedömare i tråden? Piotr verkar mer vara den ansvarstagande pappan?

I alla hänseenden så verkar B ha gjort ett katastrofalt felval när hon lämnade Piotr, hade hon stannat så hade situationen sett annorlunda ut idag.
Citera
2021-11-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Faktum är att folk som försvinner från Malmö hittas i bokskogen vid Svedala. Har hänt många gånger under åren och om jag skulle leta hade jag börjat där.
Folk som försvinner från Lund hittas kring Torup eller Dalby (Skrylle).

Japp, många gör ju det. Därför de hade sökningar där ute. Men detta är ju inte den delen där de brukar dumpas direkt.
Citera
2021-11-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om man utgår från att polisen använt fyndplatsen som medelpunkt för flygförbudszonen så är fyndplatsen här

https://www.google.com/maps/place/55°32'12.7%22N+13°16'09.1%22E/@55.5370642,13.2691141,449m/data=!3m1!1e3!4m14!1m7!3m6!1s0x46539c17865ee471:0x c8c5bd7615437d83!2sYddingesjön!3b1!8m2!3d55.544404 5!4d13.251517!3m5!1s0x0:0x7e9fa595aa762978!7e2!8m2 !3d55.5368729!4d13.2691942?hl=sv-se

Flygförbudszonen https://polisen.se/contentassets/f654ebbc0a8249f08d77ef818b4750ad/flygrestriktiosomrade-bokeberg.png/Size700?v=3dd3015904accfc0e2fcca794a6a757f

Yes, den har jag koll på. Inser nu att linjerna tolkas som leder, men jag är faktiskt inte helt säker på att det är så. Får ge mig ut och kolla nästa gång jag är där. 😅
Citera
2021-11-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom jag varken är personlighetsstörd, missbrukare eller egotrippad av annan anledning och inte behöver skylla mina tillkortakommanden på någon annan hade jag rannsakat mig själv för att reda ut min roll i det hela. Vad har jag gjort?Varför gjorde jag så? Kunde jag gjort på något annat sätt? Hur ska jag gå vidare?

Jag vill

Jag kan

Jag ska

Tänkvärda ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här