2021-11-22, 11:16
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneman21
Jag anser att om ingen bryr sej om lawnmowermans inlägg så slutar hen nog att sprida en massa dynga här. Enligt min uppfattning har den här personen har tydliga problem. Det blir inte bättre av att försöka diskutera. Bara ignorera.

Håller helt med. Sluta mata gräsklippartrollet! Jag fattar att ni blir provocerade av det hen skriver, men det går ju uppenbarligen inte att diskutera med den här personen.
Citera
2021-11-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det låter logiskt! Första, snabbaste ställe, om jag tolkat dig rätt. Då kan man ju tycka att det är lite märkligt att hon inte hittats tidigare. Det är ju många frivilliga som varit ute på sök vid ett flertal tillfällen.

Lite så ja. Men jag är inte förvånad att hon inte hittats ändå. Tänker som så att bara för att en förövare kan ta första enklaste så är det inte säkert. Hen kanske istället hade tänkt att det var uppenbart och valt nästa ställe. Hade han bara kört förbi Svedala C avfarten så hade han istället kunnat köra in i området runt Tittente, där de hittade en kropp för inte så länge sen. Det är såklart svårt att veta vad en gärningsman tänker. Såvitt jag förstått har de flesta söken varit runt Oxie och läste någonstans om bokskogen (Torup).

Detta området är jag osäker på om det räknas att tillhöra Torup faktiskt. Såg tidigare i tråden att någon skrivit att hon hittats 20-50m från en led, men där var ingen källa så jag kan inte veta exakt vad de menar där. För jag har inte sett så mycket vandringsleder i just det området. Men kör mest bil eller springer där i utkanten, så jag kan förstås missat det.
Citera
2021-11-22, 11:30
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Den kropp som hittades i ett skogsområde i Bökeberg i helgen är ännu inte identifierad. Polisen inväntar en rättsmedicinsk undersökning för att kunna fastställa om det var kvarlevorna efter den 32-åriga kvinna som anmäldes försvunnen för två månader sedan.
Citat:
– Det tar inte lång tid innan en död kropp genomgår olika förändringar. Då går det inte att identifiera någon utan en rättsmedicinsk undersökning, säger Nils Norling.
Citat:
– Vi har berättat om att en avliden person påträffats, men att vi inte vet vem det är. Vi vill att det ska vara myndigheten som berättar så att de inte behöver läsa om det i media, säger Nils Norling.

Det är ännu oklart när kvarlevorna som hittades i Bökeberg har identifierats.

– Kanske i veckan. Det tar ganska lång tid att genomföra en rättsmedicinsk undersökning, säger Nils Norling.
https://www.skd.se/2021/11/22/kropp-som-hittades-i-bokeberga-inte-identifierad/
Citera
2021-11-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneman21
Jag anser att om ingen bryr sej om lawnmowermans inlägg så slutar hen nog att sprida en massa dynga här. Enligt min uppfattning har den här personen har tydliga problem. Det blir inte bättre av att försöka diskutera. Bara ignorera.

Håller med!
Citera
2021-11-22, 11:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagkanvalja
Lite så ja. Men jag är inte förvånad att hon inte hittats ändå. Tänker som så att bara för att en förövare kan ta första enklaste så är det inte säkert. Hen kanske istället hade tänkt att det var uppenbart och valt nästa ställe. Hade han bara kört förbi Svedala C avfarten så hade han istället kunnat köra in i området runt Tittente, där de hittade en kropp för inte så länge sen. Det är såklart svårt att veta vad en gärningsman tänker. Såvitt jag förstått har de flesta söken varit runt Oxie och läste någonstans om bokskogen (Torup).

Detta området är jag osäker på om det räknas att tillhöra Torup faktiskt. Såg tidigare i tråden att någon skrivit att hon hittats 20-50m från en led, men där var ingen källa så jag kan inte veta exakt vad de menar där. För jag har inte sett så mycket vandringsleder i just det området. Men kör mest bil eller springer där i utkanten, så jag kan förstås missat det.
Nej, klart det inte kan vara säkert men dock ett uppslag värt att kolla. Så här i efterhand är det enklare att se vad som vore klokt att ha gjort, som alltid när man har facit i hand. Sökarna som var ute gjorde en behjärtansvärd insats. Ingen skugga ska falla över dem.
Citera
2021-11-22, 11:51
Medlem
Tandidentifiering

Att identifiera en avliden person med hjälp av tänderna är en effektiv och säker metod. I Sverige har vi en väl dokumenterad tandvård med odontologisk information som röntgenbilder och tandvårdsjournaler. Det gör att identifiering av avlidna kan utföras enkelt, snabbt och till en låg kostnad. Genom att jämföra tandvårdens röntgenbilder med nytagna röntgenbilder på en avlidens tänder kan identiteten ofta fastställas omedelbart. Tandröntgen ger nämligen en tydlig bild av egenskaper som är unika för varje person.

Helt enligt RMV, ska inte behöva ta lång tid alls att identifiera den avlidna. Om nu tänderna finns på plats hos kvinnan.
Citera
2021-11-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, klart det inte kan vara säkert men dock ett uppslag värt att kolla. Så här i efterhand är det enklare att se vad som vore klokt att ha gjort, som alltid när man har facit i hand. Sökarna som var ute gjorde en behjärtansvärd insats. Ingen skugga ska falla över dem.

Ja, det är ju alltid lätt att vara efterklok. Det är verkligen fint att så många varit ute och letat, de har gjort vad de kunnat.
Citera
2021-11-22, 12:13
Medlem
Citat:
Jag känner själv till områdena mycket väl och resonerar såhär. Om det hänt på golfbanan så vill han förmodligen bort därifrån så fort som möjligt. Alltså motorvägen. Då kan han åka på två håll, varav det ena är rakt in i Malmö. Kanske inte så lämpligt med en skadad/död kropp i bilen som han vill dölja. Alltså kör han mot Ystad. Det är mycket möjligt att han kört denna sträckan många gånger för eventuella besök i Polen, vem vet? Men han inser att han inte vill köra runt med henne i bilen för länge, han vill bli av med henne. Första avfarten är Svedala väster. Den vägen går praktiskt taget rakt in i bostadsområden, kanske inte bra ställe att dumpa någon. Men han vill ju bort från motorvägen nu! Bli av med henne! Speciellt som motorvägen snart går över och blir väg med växlande en och två filer. Inte bra om han hamnar bakom ett LGfordon. Han vill ju ha ut henne från bilen. Nästa avfart då. Det är Svedala C. Men tittar han upp mot vänster ser det ut att finnas lite träd där. Kanske en skog? Längst 108 där finns en hel del växtlighet. Han chansar och kör av. När han kommer upp kan han välja att köra rakt in något som ser ut som ett industriområde (vänster) eller mot träden (höger). Då kommer det en rondell. Mot vänster ligger massa hus, det syns tydligt att det är en stad. Dit är dumt att köra. Han tar höger, mot träd! Träd kan dölja. När han kör där är det ändå mer hus än vad som är bekvämt. Och där är trafik! Och överallt det är bra med träd är det höga stängsel. Eller som sagt trafik. Slutligen kommer han till ett område med träd. Där är dessutom en liten väg, och inga hus i sikte! Det ser tomt och ödsligt ut, en riktigt skogsväg. Här kör han in. Bara några meter in slutar staketet. Från vägen ser det ut som tät skog. Inte mycket bilar kör här. Och här är platsen.

Faktum är att folk som försvinner från Malmö hittas i bokskogen vid Svedala. Har hänt många gånger under åren och om jag skulle leta hade jag börjat där.
Folk som försvinner från Lund hittas kring Torup eller Dalby (Skrylle).
Citera
2021-11-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Använd Google translate.

Tack för länken.

Jag har hittat en artikel om när B troligen kom till Sverige.

Vad är känt om den försvunna Beata och hennes arresterade man? En journalist från Sverige berättar bakom kulisserna i sin utredning

Vi vet att Cezary kom till Sverige för lite över 10 år sedan, bodde här några år, sedan lämnade han ett år och kom tillbaka. Det var ca 5-6 år sedan. Vi vet inte om han kom tillbaka med Beata, men det var ungefär när de gifte sig. Han bor i Malmö, har ett litet företag med anknytning till byggbranschen.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/szwecja-beata-ratzman-zaginela-w-malmo-dziennikarz-mowi-o-ustaleniach/s2tb5d6
Citera
2021-11-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Vad skulle du ha sagt om Beata berättade SIN historia och inte en kränkt mans ”målande berättelse” när hon var försvunnen?

Den här bilden säger mer än 1000 ord.. 🥲
https://m.imgur.com/a/XcyGQOQ

Hur hade du själv reagerat om du hade blivit behandlad så som Piotr blev?
Citera
2021-11-22, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Du verkar tycka att det är så anmärkningsvärt att hon lämnade barnen i Polen?! Trots att du inte vet bakgrunden och trots att så har pappor gjort i århundraden utan att någon gått bananas för det. Du menar att det är skillnad om en mamma gör det?

Tack men pappor som lämnar sina småbarn utan att säga något är inte topic här utan det bistra faktum att B övergav familjen för att resa till Malmö. Troligtvis för att träffa C.

Du kan inte heller använda dåliga pappor som ett argument för att rättfärdiga hennes beteende. Du menar kanske att det var rätt att i hemlighet lämna 4 småbarn och skyffla över allt ansvar på Piotr?
Citera
2021-11-22, 14:29
Medlem
Citat:

Om man utgår från att polisen använt fyndplatsen som medelpunkt för flygförbudszonen så är fyndplatsen här

https://www.google.com/maps/place/55°32'12.7%22N+13°16'09.1%22E/@55.5370642,13.2691141,449m/data=!3m1!1e3!4m14!1m7!3m6!1s0x46539c17865ee471:0x c8c5bd7615437d83!2sYddingesjön!3b1!8m2!3d55.544404 5!4d13.251517!3m5!1s0x0:0x7e9fa595aa762978!7e2!8m2 !3d55.5368729!4d13.2691942?hl=sv-se

Flygförbudszonen https://polisen.se/contentassets/f654ebbc0a8249f08d77ef818b4750ad/flygrestriktiosomrade-bokeberg.png/Size700?v=3dd3015904accfc0e2fcca794a6a757f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in