Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Det låter logiskt! Första, snabbaste ställe, om jag tolkat dig rätt. Då kan man ju tycka att det är lite märkligt att hon inte hittats tidigare. Det är ju många frivilliga som varit ute på sök vid ett flertal tillfällen.
Lite så ja. Men jag är inte förvånad att hon inte hittats ändå. Tänker som så att bara för att en förövare kan ta första enklaste så är det inte säkert. Hen kanske istället hade tänkt att det var uppenbart och valt nästa ställe. Hade han bara kört förbi Svedala C avfarten så hade han istället kunnat köra in i området runt Tittente, där de hittade en kropp för inte så länge sen. Det är såklart svårt att veta vad en gärningsman tänker. Såvitt jag förstått har de flesta söken varit runt Oxie och läste någonstans om bokskogen (Torup).
Detta området är jag osäker på om det räknas att tillhöra Torup faktiskt. Såg tidigare i tråden att någon skrivit att hon hittats 20-50m från en led, men där var ingen källa så jag kan inte veta exakt vad de menar där. För jag har inte sett så mycket vandringsleder i just det området. Men kör mest bil eller springer där i utkanten, så jag kan förstås missat det.