Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-22, 07:49
Medlem
Jockemannen75s avatar
Följande från AB:

En man i 25-årsåldern har gripits misstänkt för att ha försökt strypa en kvinna i en trädgård i Tullinge i Botkyrka på söndagskvällen.

Mannen ska ha överfallit kvinnan i samband med att kvinnan lämnade sin bostad.

– Mannen befann sig på något sätt i eller vid trädgården. När kvinnan gick ut för att göra ett ärende överföll han henne, säger Ola Österling, presstalesperson för polisregion Stockholm.

Kvinnans anhöriga ska ha ingripit och hållit fast mannen tills att polisen kom fram till platsen.

– På något sätt förstod de vad som hände, kom ut och höll fast mannen, säger Ola Österling.

Mannen ska ha varit helt okänd för kvinnan. Han misstänks nu för mordförsök och anhölls av åklagare under natten.

Kvinnan är allvarligt skadad och vårdas fortfarande på sjukhus.

Någon som har mer info?
Vart har detta hänt, Riksten eller Tullingeberg?
Senast redigerad av Jockemannen75 2021-11-22 kl. 07:51. Anledning: Skrivit textens rubrik fel!
Citera
2021-11-22, 08:20
Medlem
Från Expressen;

Vid 19.30-tiden under söndagskvällen larmades polis till en trädgård i Botkyrka kommun.

En kvinna hade då gått ut i trädgården, när hon blev överfallen av en för henne okänd man.

– Han både slog och försökte strypa henne, men av ljudet att döma kunde man höra det här inne i huset så att man kunde ingripa och hålla fast mannen, säger Ola Österling, Stockholmspolisens presstalesperson.

Kvinnan som överfölls är i 50-årsåldern, och mannen som gripits är i 25-årsåldern.

Han är nu anhållen av åklagare. Polisen uppger vidare att kvinnan är allvarligt skadad och vårdas på sjukhus. Hon har kunnat förhöras av polis.
Citera
2021-11-22, 08:23
Medlem
Verkar inte vara en dag för sent att återinföra sinnessjukhusen. Man är ju inte trygg någonstans längre.
Citera
2021-11-22, 08:27
Medlem
Lillarapunzels avatar
Helt fruktansvärd händelse!
Och i fina Tullinge som är så lugnt och där ingenting händer normalt sett.
Mina tankar går till kvinnan, hoppas att hon kryar på sig och blir så återställd som det går efter en sådan här händelse! ❤️
Citera
2021-11-22, 08:28
Medlem
Finns ju ett sådant i Flemingsberg…vid Huddinge sjukhus… helix… kanske därifrån han kom…. Usch
Citera
2021-11-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Mina tankar går till kvinnan, hoppas att hon kryar på sig och blir så återställd som det går efter en sådan här händelse! ❤️

Förutom all knarkhandel….Där just de fina Tullinge-borna är stora konsumenter…
Citera
2021-11-22, 08:31
Avstängd
Hon var alltså förmodligen ute och rökte, så det kanske var en granne som inte gillade det?
Citera
2021-11-22, 08:33
Medlem
Citat:

Tullinge har det hänt en hel del genom åren. Knivmord vid trafiktjafs,knivmord i trappuppgångar, dubbelmord på norrskensbacken(?) grov våldtäkt vid stationen som slutade med att offret tog sitt liv. Även Anna Lindhs mördare bodde i Tullinge, har hänt massor där liksom övriga orter i Sverige.
Citera
2021-11-22, 08:46
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Förutom all knarkhandel….Där just de fina Tullinge-borna är stora konsumenter…

Och vad i helvete har detta med att en random neger går och försöker mörda en vit kvinna att göra?
Citera
2021-11-22, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Och vad i helvete har detta med att en random neger går och försöker mörda en vit kvinna att göra?

Kanske var hennes kran och negern ville ha betalt? Eller att hon är negerns kran och har sålt grejer som är för utbankade?
Citera
2021-11-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Jag citerade ett föregående citat, men det föll bort. Där en någon skrev att det hände i fina lugna Tullinge där inget händer….
Citera
2021-11-22, 09:08
Medlem
Citat:

Fruktansvärt håller jag med om, däremot håller jag inte
med om att det är så lungt i Tullinge...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in