Citat:
Ursprungligen postat av
Abiram-Blumberg
Trech är väl det enda Burberry är kända för så skulle kolla iaf kolla på det. Kolla ebay och grailed du får säkert en i nyskick för 40% mrsp. Bara håll dig borta från Brit skiten och håll dig till London och Prorsum
Burberry genomgick en brand overhaul när de bytte vd eller creative director till Tisci... kommer inte ihåg när det var. Finns bara en linje kvar, och det är "Burberry", även fast vissa plagg håller sämre kvalité än andra. Brit, London och Prorsum existerar fortfarande i allra högsta grad, fast alla är under samma linje för att finta folk. Klyftigt drag.
Kanske dyra i MSRP, men man ser några splitternya poppa upp på eBay och Grailed för runt 10-11. Sällan i XS dock. Men jag har uteslutit det märket p.g.a deras klassiska rutiga mönster, helt ärligt. Nova Check är mer gaudy än någonsin tack vare att modet idag är så jävla streetwear-orienterat. Visst var jag småtting då, men jag tror nog det mönstret är värre nu än det var under casual- och chavkulturen.
Aquascutum har problem med att fixa material till sina regnrockar p.g.a covid enligt dem, annars hade jag knäppt en Bogart trench coat.
Så för min del blir det en trench från Grenfell, vilket är ett rätt så bortglömt engelskt märke idag, men med djupa rötter i ytterkläder historiskt. Tillverkas för hand i London, och på beställning, vilket tar ett par veckor.