2021-11-21, 17:19
Avslutad
Hej!

I vissa andra länder kan man inhandla minoxidil som tabletter/piller. Det sänker tydligen blodtryck pga bättre blodflöde.

Bieffekter är mer hår på kroppen och huvudet.

Har någon erfarenhet utav dem eller vet vart man kan handla det utan att man blir blåst.

Såg att den heter loniten medicinen.
Senast redigerad av katt93 2021-11-21 kl. 17:42.
Citera
2021-11-21, 17:21
Medlem
Beisskorbs avatar
Prova ett apotek, förslagsvis i ett av de länder du tänker på.
Citera
2021-11-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Hej!

I vissa andra länder kan man inhandla minoxidil som tabletter/piller. Det sänker tydligen blodtryck pga bättre blodflöde.

Bieffekter är mer hår på kroppen och huvudet.

Har någon erfarenhet utav dem eller vet vart man kan handla det utan att man blir blåst.

Såg att den heter loniten medicinen.

Ingen större fördel i jämförelse med topikalt minoxidil. Om du vill ha effekt mot håravfall är den rekommenderade behandling Finasteride 1mg och minoxidil 2gånger/dagen som gäller. I övriga fall finns hårtransplantation om du endast har lätt-måttligt håravfall som stabiliserats. Kontrollera vitaminbrist.
Citera
2021-11-21, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
Ingen större fördel i jämförelse med topikalt minoxidil. Om du vill ha effekt mot håravfall är den rekommenderade behandling Finasteride 1mg och minoxidil 2gånger/dagen som gäller. I övriga fall finns hårtransplantation om du endast har lätt-måttligt håravfall som stabiliserats. Kontrollera vitaminbrist.

Usch ingen finasteride, får fruktansvärda besvär av det.

Ska kika på vitaminer, vilka vitaminer ska man kolla? Går inte att beställa på vårdcentralen, har försökt.

Hårtransplantation utan finasteride går väl inte?
Senast redigerad av katt93 2021-11-21 kl. 21:01.
Citera
2021-11-21, 21:06
Medlem
Citat:
Usch ingen finasteride, får fruktansvärda besvär av det.

Ska kika på vitaminer, vilka vitaminer ska man kolla? Går inte att beställa på vårdcentralen, har försökt.

Hårtransplantation utan finasteride går väl inte?

Vilka besvär? Om du inte är villig att ta finasteride är alla andra alternativ pengar i sjön tyvärr. I sådana fall rekommenderar jag en peruk.
Citera
2021-11-21, 21:21
Avslutad
Citat:
Vilka besvär? Om du inte är villig att ta finasteride är alla andra alternativ pengar i sjön tyvärr. I sådana fall rekommenderar jag en peruk.

Min nedre region blev som hos ett barn (micro kuk och testiklar),fick inte upp den, depression, torra ögon (vaknade ofta upp med var i ögonen), ledvärk, trötthet, lederna knakade, efter en period svullnade ansiktet upp, kognitiva svårigheter och några andra besvär.

Det var bara efter mindre än en vecka..
Citera
2021-11-21, 21:34
Medlem
Citat:
Min nedre region blev som hos ett barn (micro kuk och testiklar),fick inte upp den, depression, torra ögon (vaknade ofta upp med var i ögonen), ledvärk, trötthet, lederna knakade, efter en period svullnade ansiktet upp, kognitiva svårigheter och några andra besvär.

Det var bara efter mindre än en vecka..

Förlåt men du fick mig att skratta. Förloppet du beskriver är en typisk nocebo-effekt. Hade du inte läst biverkningsprofilen (som för Alvedon tex är fulminant levertoxicitet med risk för dödlig utgång) hade du inte upplevt någonting.

De symptom du beskriver är omöjliga under det förloppet. Men jag tänker inte tvinga dig till någonting, gör det du vill. Att stoppa i sig minoxidil tabletter (som har ingen effekt utan finasteride och är mycket mer farliga) är upp till dig.
Citera
2021-11-21, 21:43
Avslutad
Citat:
Förlåt men du fick mig att skratta. Förloppet du beskriver är en typisk nocebo-effekt. Hade du inte läst biverkningsprofilen (som för Alvedon tex är fulminant levertoxicitet med risk för dödlig utgång) hade du inte upplevt någonting.

De symptom du beskriver är omöjliga under det förloppet. Men jag tänker inte tvinga dig till någonting, gör det du vill. Att stoppa i sig minoxidil tabletter (som har ingen effekt utan finasteride och är mycket mer farliga) är upp till dig.

Lol, jag hade inte läst biverkningarna innan. Läkaren sa bara att vissa fick besvär med potensen (att få hade fått det).
Hade bara läst om ”succés” stories på Reddit.
Så jag tog dem med stora förväntningar och försökte och mådde fruktansvärt under tiden jag hade finasteride.

Efter en snabb googling så är det inte omöjligt då vissa hade fått det på första dagen under medicineringen.
Citera
2021-11-21, 21:57
Avslutad
Citat:

Den här killen hade efter en tablett:

https://forum.propeciahelp.com/t/took-one-pill-5-days-ago-and-i-have-extreme-sides-what-now/46869/11
Citera
2021-11-21, 22:04
Medlem
Citat:

Nej det är det inte ditt jävla fån. Gå tillbaka till skithålet Tressless (eller vart du nu kommer ifrån).

Det mesta TS tar upp är inte med på bipacksedeln men är fullt möjliga biverkningar av finasterid. Att du försöker hålla kvar i ditt tunna hår genom kemisk kastrering är en annan sak.
Citera
2021-11-21, 22:06
Medlem
Citat:
Lol, jag hade inte läst biverkningarna innan. Läkaren sa bara att vissa fick besvär med potensen (att få hade fått det).
Hade bara läst om ”succés” stories på Reddit.
Så jag tog dem med stora förväntningar och försökte och mådde fruktansvärt under tiden jag hade finasteride.

Efter en snabb googling så är det inte omöjligt då vissa hade fått det på första dagen under medicineringen.

Ingen idé att diskutera med en efterbliven öststatare.

Min är dock halvt värdelöst, har du flint i generna är det transplantationer, hårsystem eller rakning som gäller tyvärr.
Citera
2021-11-21, 22:11
Medlem
Citat:
Den här killen hade efter en tablett:

https://forum.propeciahelp.com/t/took-one-pill-5-days-ago-and-i-have-extreme-sides-what-now/46869/11

Ja, det finns hypokondriker som enligt dem får irreversibel kognitionsnedsättning pga betablockerare eller ipren också. Vad är din poäng? Finns folk som beskriver hur de fick cancer av mässling vaccinet. Vi kan gå om och om i anekdotala fall.

De besvär du beskriver är OMÖJLIGA att få under det förloppet. De finns mycket gedigen forskning kring området och jämfört med andra håravfallslösningar som till exempel Dutasteride som Ashton Kutcher använder, är finasteride 1mg jävligt mild.

Men som sagt, det är upp till dig. Vill du inte så strunta i det, men förvänta dig inte något annat som kommer att stoppa håravfallet. Det finns inte och inga nya behandlingar finns i horisonten. Jag säger bara detta för att du inte ska slösa din tid med skit som minoxidil i tablettform.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in