2021-11-21, 14:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ikke vær sur for at det diskuteres ulike løsninger på saken. Siden saken ikke er løst enda så ble det mest sannsynlig utført et smart plott som lurte de fleste. Tenker at for AEH's del så burde man diskutere i vei. Jeg ser kun teoretisk på saken og hva som er et mulig hendelsesforløp basert på informasjon fra media (ikke løse rykter).

Hvis TH var så grusom som du beskriver så er det vel ikke merkelig hvis det ble utført et Gone Girl plott og at det ble enkelt for GM å manipulere henne?

Citera
2021-11-21, 14:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Passer dette inn med "bloddråper på vegg nederst i trappen", "raske skritt rett i forkant av kl 10.06" og at telefonen ble lagt på bordet?

Detaljene fra media tyder ikke på et gift-drap slik jeg ser det. Dette måtte i tillegg ha vært en plan forbundet med meget høy risiko. Hva om AEH kontaktet noen eller valgte å dra ut fra S4 hvis hun følte seg dårlig?

Det vi vet er at AEH ringte/sendte SMS til sine barn etter at TH dro på jobb. Tyder ikke på at hun ble forgiftet. Heller ingen informasjon fra media om at hun kunne ha blitt forgiftet.

Det blir vanskelig å påvise noen gift, når man ikke har et lik.
Dessuten kan TH ha fjernet giftglasset, eller juicekartongen eller hvor giften har blitt puttet.
Jeg leste et sted at Insulin er en meget effektiv gift for å drepe noen. Den kan nemlig ikke spores i kroppen slik som man kan med Arsenikk, Thallium, Kurasitt, Cyanid etc.
Grunnen til dette er at Insulin finnes naturlig i kroppen.
Da er det bare for TH å få fatt i insulinsprøyter som de med sukkersyke/diabetes har.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-11-21 kl. 14:39.
Citera
2021-11-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ok. Jeg har ikke fått noe med meg noe om hvorvidt han og hans bevegelser den dagen har vært grundig undersøkt. Om noen har tenkt at det kan være av viktighet? Hvilket motiv skulle han ha for å drepe henne? Gjøre at TH fikk hjertesorg?
Hvis jeg var uskyldig ville jeg forklart meg herfra og til månen.
Citera
2021-11-21, 15:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det blir vanskelig å påvise noen gift, når man ikke har et lik.
Dessuten kan TH ha fjernet giftglasset, eller juicekartongen eller hvor giften har blitt puttet.
Jeg leste et sted at Insulin er en meget effektiv gift for å drepe noen. Den kan nemlig ikke spores i kroppen slik som man kan med Arsenikk, Thallium, Kurasitt, Cyanid etc.
Grunnen til dette er at Insulin finnes naturlig i kroppen.
Da er det bare for TH å få fatt i insulinsprøyter som de med sukkersyke/diabetes har.
..da var det merkelig at AEH ringte/sendte SMS til sine barn etter at TH dro på jobb og utsatte hytteturen, samt raske skritt på AEH"s telefon rett i forkant av at telefonen ble lagt på bordet kl 10 07.

Før telefonen ble lagt i ro på bordet ringte både elektrikker Skansen og TEH...

En annen detalj ved saken som jeg tror er essensiell:
AEH var tvilende til om hun kom på jobb den dagen.

Hva hadde skjedd om AEH valgte å dra på jobb forsvinningsdagen?

Tyder på et Gone Girl plott.
Citera
2021-11-21, 15:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
..da var det merkelig at AEH ringte/sendte SMS til sine barn etter at TH dro på jobb og utsatte hytteturen, samt raske skritt på AEH"s telefon rett i forkant av at telefonen ble lagt på bordet kl 10 07.

Før telefonen ble lagt i ro på bordet ringte både elektrikker Skansen og TEH...

En annen detalj ved saken som jeg tror er essensiell:
AEH var tvilende til om hun kom på jobb den dagen.

Hva hadde skjedd om AEH valgte å dra på jobb forsvinningsdagen?

Tyder på et Gone Girl plott.

Det er vel ikke så rart. Enten tok hun giften etter alt dette telefongreiene, eller så er det andre som har simulert livsbevis. Et av to. Jeg er ikke bestemt på at hun er forgiftet, men det kan være en mulighet.
Antakeligvis har det vært en gift som har fungert veldig raskt.

Gone Girl teorien din tror jeg ikke noe på.
Den har mange likhetstrekk. Mannen til Amy var utro. Men filmen har også mange ulikheter.
Bl.a. mangler det en GM, som vi kan kalle for Skybert.
Denne finnes verken i filmen eller i den virkelige Fjellhamar-saken
Citera
2021-11-21, 15:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Enten tok hun giften etter alt dette telefongreiene, eller så er det andre som har simulert livsbevis. Et av to. Jeg er ikke bestemt på at hun er forgiftet, men det kan være en mulighet.

Ta Vålnes-saken, hvor den siktede samboeren innrømte at hun hadde "krydret"
maten hans med heroin, akkurat nok til å få ham til å sovne. Deretter hadde
hun forsøkt å sette en antatt dødelig dose av samme stoffet med sprøyte.

Ikke umulig at det kan ha blitt gjort slik her også. Bedøvelse for å sette offeret
ut av stand, deretter drepe.
Citera
2021-11-21, 15:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er vel ikke så rart. Enten tok hun giften etter alt dette telefongreiene, eller så er det andre som har simulert livsbevis. Et av to. Jeg er ikke bestemt på at hun er forgiftet, men det kan være en mulighet.

Gone Girl teorien din tror jeg ikke noe på.
Den har mange likhetstrekk. Mannen til Amy var utro. Men filmen har også mange ulikheter.
Bl.a. mangler det en GM, som vi kan kalle for Skybert.
Denne finnes verken i filmen eller i den virkelige Fjellhamar-saken
Ja det mangler en GM. Dette er nok spørsmålet alle stiller seg er hvem er. Jeg tror det måtte ha vært noen AEH kjente.Tviler litt på om eks-svogeren var smart nok til å stå bak.. Får håpe politiet uansett finner løsningen på krypto-sporet.

Hva skal man gjøre for å hjelpe til med å finne AEH?
Har en oppfordring til alle eldre som kjeder deg og ville hjelpe:

Dere har kanskje lest at politiet etter 3 år ikke har funnet ut noe mere om saken og ønske hjelp fra DEG for å løse den. Man trenger f.eks å avsløre hvor falsk ID ble forhandlet på Darkweb.

Hvis DU som eldre person ikke bare skal sitte og vente på at politiet skal løse saken, kutt ut sudoku og kom deg på Darkweb så snart som mulig!

Gå "under cover" og lek at du er en hardbarket kriminell og forsøk å kom i kontakt med så mange ufyselige personer som mulig! Det blir garantert spennende og ikke minst, DU gjør noe aktivt for å hjelpe til.
Senast redigerad av Legokatt 2021-11-21 kl. 16:28.
Citera
2021-11-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
«Hei N.N. (navnet på datteren).
Var fint teater i går. Hyggelig å møte N.N (venn av AE og TH) og kona. Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig og et møte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jo jeg være barnepike i kveld/natt.»

Rart at hun tilbyr seg å være barnepike når ting ikke fremstår som helt avklart. Hva om antagelig hadde blitt til vi skal reise? Hva skulle datteren da gjort om hun hadde takket ja til barnepass av Fru Hagen?

Og det er et helt tydelig vi her som tilsier at hun skulle reise sammen med TH.
Det er klart at de skal reise sammen dagen etter og ikke hver for seg i to forskjellige biler. Hun viser også underforstått til at utsettelsen ikke var hennes beslutning. Jeg tror det er aeh som sendte meldingen. Hun var mao i live på dette tidspunktet og drapet skjedde senere. Var hun alene? Ikke helt sikker faktisk. Tresekundringet og kort formell samtale med teh kan tyde på hun er forstyrret av noe og da sendte meldingen. Ville feks ikke at noen skulle lytte? Bilbytteteorien passer da inn. Th ble værende og den som kom med bilen kjørte ths bil til jobb. Hvem andre enn ve kan dette være. Er evt han i stand til å være gm
Senast redigerad av LH07 2021-11-21 kl. 16:07.
Citera
2021-11-21, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis jeg var uskyldig ville jeg forklart meg herfra og til månen.
Smart, da har du samtidig gardert deg..
Citera
2021-11-21, 16:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ta Vålnes-saken, hvor den siktede samboeren innrømte at hun hadde "krydret"
maten hans med heroin, akkurat nok til å få ham til å sovne. Deretter hadde
hun forsøkt å sette en antatt dødelig dose av samme stoffet med sprøyte.

Ikke umulig at det kan ha blitt gjort slik her også. Bedøvelse for å sette offeret
ut av stand, deretter drepe.

Jeg har lest litt om Vålnes-saken, men dette er nytt, men det er en stund siden jeg var oppdatert på saken.
Klart, med heroin, så blir det vanskelig å kjempe imot.
TH kan ha laget frokost om morgenen, og så dro han av sted.
Hvis heroin var blandet med sovemedisinen Flunitrazepam, så fikk hun nok ikke med seg engang hva som skjedde, og ble ute av stand til å kunne ringe etter hjelp.
De som evt kom i bil, kan ha hatt en avtale som AE visste om. La oss si at TH informerte AE om morgenen om at det skulle komme noen å ordne noen problemer på hans PC. Når disse merket at AE begynte å bli søvnig, så gikk de til aksjon og drap henne.
TH kan ha sagt noe slikt som: "nå er de her, da drar jeg til Futurum".
Men vet ikke. Denne bilen må jo ha stått enten i innkjørselen, eller nedi bakken på gangfeltet.
Citera
2021-11-21, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er klart at de skal reise sammen dagen etter og ikke hver for seg i to forskjellige biler. Hun viser også underforstått til at utsettelsen ikke var hennes beslutning. Jeg tror det er aeh som sendte meldingen. Hun var mao i live på dette tidspunktet og drapet skjedde senere. Var hun alene? Ikke helt sikker faktisk. Tresekundringet og kort formell samtale med teh kan tyde på hun er forstyrret av noe og da sendte meldingen. Ville feks ikke at noen skulle lytte? Bilbytteteorien passer da inn. Th ble værende og den som kom med bilen kjørte ths bil til jobb. Hvem andre enn ve kan dette være. Er evt han i stand til å være gm
Du har tydeligvis ikke lest boken. Det står mer om dette der.
Citera
2021-11-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du har tydeligvis ikke lest boken. Det står mer om dette der.
Var de som skrev boken til stede i sv da utsettelsen ble avtalt og aeh ringte og tekstet. Th vet intet om utsettelsen. Ikke teh heller. Han var trøtt og fikk kun med seg konto, halloween og hyttetur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in