2021-11-21, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Absolut rör det DITT privat liv, men är det inte DITT privatliv som byggt din karriär? Det är ju inte en idrottsprestation, du har inte målat tavlor, du är inte en politiker o.s.v. utan din karriär är uppbyggd till 100% av att du delar med dig av DITT privatliv. Är det konstigt att folk har frågor och funderingar?
I veckan gjorde Janne Andersson (förbundskapten landslaget) helt skeva byten i en viktigt match, vad händer? Folk reagerar. Jag i min roll som personal ansvarig gör fel, vad får jag? Jo kängor till höger och vänster. Likt du gör i DITT ”jobb”. Där du delar med dig av DITT privat liv och får frågor?

Ända som intresserar mig i hela dig är att vi är ish jämngamla, fru och 3 barn. Men ska vi jämföra oss så är vi som natt och dag. När ni får sitta och ”tigga” pengar kvällarna i ända för att få ihop ekonomin förstår jag inte hur DU inte kan bege dig till arbetsförmedlingen och ta ett jobb? Fattar faktiskt inte?! Är inte barnen en tillräcklig morot till allt?

Har aldrig sagt att du är en dålig förälder, snarare tvärt om egentlig. Du är kärleksfull, det ser man i dina klipp. Och pengar är inte allt. Så är det men det ger dig möjligheten att styra din vardag till det lite bättre, att betalat det finns mat och pengar till räkningarna. T sitter i var och varannan live och berättar om att hon vill till ett radhus i framtiden. Utlandsresor! Ställ dig då frågan, hur tar vi oss dit?

Eller sitter farfar A på så många miljoner vid ett arv att det betalar av T’s 250k skuld och kontantinsatsen till nytt boende?

Grabbarna växer och snart vill dom ha eget.

Kämpa på Alexander praktikanten Rask!

Det var absolut mitt privatliv som byggde min karriär, men det gör mig inte automatiskt skyldig att föralltid behöva vädra det, precis som vem som helst kan ändra karriär, inriktning, åsikt eller vad som helst, tiden går och saker förändras med den.
Jag kommer inte att besvara frågor som rör mitt privatliv, mitt sexliv, min ekonomi eller mitt känsloliv i denna tråd, jag är bara här för att tillrättavisa lögner och säga min sanning om saker som böjts.

Om Tessan sitter i skulder och mina barn snart vill ha eget rör ingen annan än mig barnen och therese, alls.
Citera
2021-11-21, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tycker du inte att dina barn, din fru, dina släktingar förtjänar sitt privatliv? Du outar dem, är det mer ok?

Jo, det tycker jag, därför "outar" jag dom inte längre om jag inte har deras tillåtelse innan, återigen är detta något jag gjorde förr som jag shamas för idag.
Citera
2021-11-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Det var absolut mitt privatliv som byggde min karriär, men det gör mig inte automatiskt skyldig att föralltid behöva vädra det, precis som vem som helst kan ändra karriär, inriktning, åsikt eller vad som helst, tiden går och saker förändras med den.
Jag kommer inte att besvara frågor som rör mitt privatliv, mitt sexliv, min ekonomi eller mitt känsloliv i denna tråd, jag är bara här för att tillrättavisa lögner och säga min sanning om saker som böjts.

Om Tessan sitter i skulder och mina barn snart vill ha eget rör ingen annan än mig barnen och therese, alls.

Absolut, du kan stänga dörren helt. Dock är du som person att ena dagen stängt för att nästa dag öppna helt. Det är liksom du.

Bra att du tillrättavisar, många pappskallar i tråden. Men vi är ett 10-tal som försöker hålla oss till fakta och inte slänga ut massa skit. Vi har sista månaderna tappat ett par tunga skribenter. Tyvärr.

Kämpa Alex! Ha med dig i er resa. Det får att förändra sig!

Lycka till! Och tack för svar
Citera
2021-11-21, 13:33
Medlem
123....s avatar
Citat:
Jo, det tycker jag, därför "outar" jag dom inte längre om jag inte har deras tillåtelse innan, återigen är detta något jag gjorde förr som jag shamas för idag.

"Outar dom inte längre" du menar inte att du plockat ner alla videos på din far som du har på kanalen? ....
Citera
2021-11-21, 13:38
Medlem
Citat:
Bevisa gärna vart jag har sagt att jag har jobbat sedan jag var 15 år innan du försöker shama mig, för det stämmer inte.
Jag gick ut nian, gick ett år på iv, studerade ett halvår på gymnasiet, hoppade av och latade mig fram tills jag var 18 år och då började vikariera på timmar på div dagis och boenden.
Det syns ju även på deklarationerna om du tittar, det är inga fulla löner precis, det är timvikariat.
men återigen:

Fast precis allting i hela ditt inlägg rör saker inom mitt privatliv, mitt eget privatliv som jag har full mäsklig rätt till att få ha just privat, och inget ger dig rätten att "läxa upp" en främling, för det rör inte dig i ryggen om jag är bankdirektör eller bidragstagare, och då har du heler ingen rätt att yttra dig, och att du ens tror det är bara konstigt.
Jag vill ha mitt privatliv ifred, tack.

Tjena rask, long time ago, själv har jag slutat skriva i denna tråd, kan dock till skillnad från dig erkänna att jag är inne och läser då och då. Men detta var jag tvungen att svara på.

I denna video https://youtu.be/vwEMPdsxzwY
”Slutar med youtube och lägger ner firman”
Så säger du att du arbetat hela ditt liv och betalat skatt sen du vad 16, vi ser ju klart och tydligt på dina deklaration att så är inte fallet, varför ljuger du öppet om en sån sak? Videon är inspelad för 6 månader sen, lögnerna börjar 21:30 in i klippet, detta är dina egna ord på din egna kanal. Kan du bara svara på varför du öppet ljuger, tänkte du att ingen skulle ta fram dina deklarationen 15 år bak i tiden? Detta är både fakta och belägg. Ha det bra!
Snälla kontra inte med ”att det är ditt privatliv”
Citera
2021-11-21, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Absolut, du kan stänga dörren helt. Dock är du som person att ena dagen stängt för att nästa dag öppna helt. Det är liksom du.

Bra att du tillrättavisar, många pappskallar i tråden. Men vi är ett 10-tal som försöker hålla oss till fakta och inte slänga ut massa skit. Vi har sista månaderna tappat ett par tunga skribenter. Tyvärr.

Kämpa Alex! Ha med dig i er resa. Det får att förändra sig!

Lycka till! Och tack för svar

Jag är helt okej med att man inte tycker om mig, och jag är helt fine med det, men det jag inte är fine med är när folk tycker illa om mig baserat på lögner som slängts till höger och vänster.
Något jag inte heller tycker är okej är när det lämnar nätet och börjar drabbar mig privat från folk som fått dessa åsikter och inte förstår vart gränsen går och utsätter mig och min familj för saker.
Men folk gillar att vända det till att baronen inte kan ta kritik och blandar in rgna känslor osv, återigen för att få mig att framstå som så illa det bara går.
Jag är inte känsligare än någon annan och är som sagt helt fine med att folk inte gillar mig, men rätt skall vara rätt, vare sig man gillar mig eller inte.
För ananrs gör man något man själv dömer mig för, man blandar in sina egna känslor och tycker därför att ens egna argument är mer värda än någon annans, och då faller ju allting platt för då är man inte bättre än baronen själv.
Tack till er som håller er till sanningen!
För jag säger inte heller att ALLT är lögner bara för att jag säger att lögner finns, även det är en trådsanning.
Citera
2021-11-21, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
"Outar dom inte längre" du menar inte att du plockat ner alla videos på din far som du har på kanalen? ....

Kan omöjligt bland alla 800+ videos veta vilka videos och vart i dom något sägs ens om jag vill.
Ingen i min närhet lider nu utav detta och ingen bryr sig om ifall något finns på kanalen eller inte, då bör inte folk som inte ens känner oss engegera sig i det då det är ett problem som inte finns.
Min mening är att sådant upphört ifrån mig och inte kommer att ske igen, och det är det viktigaste.
Jag kan radera ett klipp, det raderar inte gärningen, då är det väl lika bra att stå för den, men gå vidare och lära av den, om man skall se det ur en annan vinkel.
Senast redigerad av AlexxHooker 2021-11-21 kl. 13:54.
Citera
2021-11-21, 13:44
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Nej, jag skäms inte för att vara drabbad av psykisk ohälsa så illa att jag inte kan jobba, däremot bör du skämmas som försöker ta det ifrån mig och shame´a mig för det och få det att framstå som att jag hittar på det och är lat.
För när jag säger det så kör ni över mig totalt och säger att jag ljuger, vad fan skall jag då göra eller säga lixom?
Allt vänds och det skall bara lukta illa hela tiden och se så illa ut det bara kan.
Man kan säga sp om vem som helst med psykisk ohälsa och plötsligt framstår personen mer illa.
"Den och den fejkar psykisk ohälsa och latar sig hela dagarna, vilken mamma, svhysst för familjen", hur skall personen ifråga värja sig mot det ens?
Ingen kan ta den saken ifrån någon, för ingen vet vad som pågår i någon annans huvud eller hur någon annan funkar.
Och att köra över den personen och säga "skaffa ett jobb och skärp dig" är ett bevis på otrolig okunskap eller ignorans, även om du gömmer dig bakom "du ljuger bara", att gömma dig bakom det gör dig bara ännu vidrigare, och till sist:

Fast precis allting i hela ditt inlägg rör saker inom mitt privatliv, mitt eget privatliv som jag har full mäsklig rätt till att få ha just privat, och inget ger dig rätten att "läxa upp" en främling, för det rör inte dig i ryggen om jag är bankdirektör eller bidragstagare, och då har du heler ingen rätt att yttra dig, och att du ens tror det är bara konstigt.
Jag vill ha mitt privatliv ifred, tack.
Ta av dig den där offerkoftan, den kommer inte hjälpa dig i livet, problemet är inte din psykiska ohälsa, det är din inställning, du har bestämt dig för att du inte kan jobba, alltså ska du inte jobba, fast det du drar in varje månad är brödsmulor i sammanhanget gör du ingenting åt saken, du är enligt lag juridiskt skyldig att försörja dina tre barn.. ett uppdrag du inte fullföljer, skämmes tammefan!
Citera
2021-11-21, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Tjena rask, long time ago, själv har jag slutat skriva i denna tråd, kan dock till skillnad från dig erkänna att jag är inne och läser då och då. Men detta var jag tvungen att svara på.

I denna video https://youtu.be/vwEMPdsxzwY
”Slutar med youtube och lägger ner firman”
Så säger du att du arbetat hela ditt liv och betalat skatt sen du vad 16, vi ser ju klart och tydligt på dina deklaration att så är inte fallet, varför ljuger du öppet om en sån sak? Videon är inspelad för 6 månader sen, lögnerna börjar 21:30 in i klippet, detta är dina egna ord på din egna kanal. Kan du bara svara på varför du öppet ljuger, tänkte du att ingen skulle ta fram dina deklarationen 15 år bak i tiden? Detta är både fakta och belägg. Ha det bra!
Snälla kontra inte med ”att det är ditt privatliv”

Antagligen så menade jag de timvik som jag haft, när jag var 18 jobbade jag vissa helger på ett demensboende, men även om det är årets lögn är det fortfarande något som tillhör mitt privatliv, jordens mytoman som ej.
Nu är jag inte mytoman utan mer snabbtänkt än jag bör och mycket kommer ut för snabbt, när jag var 16 år arbetade jag inte, inte alls förens jag var 18.
Innan det var det bara olika praktiseringar på div boenden.
Det är absolut fakta och belägg, och jag säger ingenting emot det heller =)
Citera
2021-11-21, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ta av dig den där offerkoftan, den kommer inte hjälpa dig i livet, problemet är inte din psykiska ohälsa, det är din inställning, du har bestämt dig för att du inte kan jobba, alltså ska du inte jobba, fast det du drar in varje månad är brödsmulor i sammanhanget gör du ingenting åt saken, du är enligt lag juridiskt skyldig att försörja dina tre barn.. ett uppdrag du inte fullföljer, skämmes tammefan!

Jag har ingen offerkofta, det är svårt att ta av sig något som man inte har på sig.
Jag ser det snarare som att många härinne försöker tvinga på mig en offerkofta motvilligt.
Hur vet du ens vad min inställning är?
Lägg gärna inte saker i munnen på mig, den enda som vet min inställning är jag, jag har inte bestämt mig för någonting, tvärt om.
Det enda som hållit mig flytande under de mörkaste stunderna har varit hopp och tro om framtiden, och att saker kommer att förändras, och att den förändringen skall komma inifrån mig själv, men ni hävdar saker och utgår ifrån dom, utan att ens fråga mig innan, jag skall helt enkelt anpassa mig efter era sanningar som ni skapat, och inte efter mitt eget liv och bara vara tyst och acceptera det?
Samtliga saker är saker jag inte har lust att vädra offentligt, jag anser mig ha rätt till mitt eget privatliv.
Citera
2021-11-21, 13:56
Medlem
Citat:
Antagligen så menade jag de timvik som jag haft, när jag var 18 jobbade jag vissa helger på ett demensboende, men även om det är årets lögn är det fortfarande något som tillhör mitt privatliv, jordens mytoman som ej.
Nu är jag inte mytoman utan mer snabbtänkt än jag bör och mycket kommer ut för snabbt, när jag var 16 år arbetade jag inte, inte alls förens jag var 18.
Innan det var det bara olika praktiseringar på div boenden.
Det är absolut fakta och belägg, och jag säger ingenting emot det heller =)

Jobbade du svart då ? För då är du ju inte skattebetalare sen du var 16 som du säger i klippet eftersom att det inte syns på dina deklarationer.
Du är VÄLDIGT tydlig i klippet att ”från att du var 16 år så jobbade du på demensboende fram tills att du var 18 år och började som dagisfröken och jobbade där i ett år” då är väldigt specifik i klippet. Så antingen ljuger du nu eller då, väldigt luddigt rask du förstår kanske varför din tråd blivit så stor? Du vet ju inte ens själv vad du menar. När man ljuger mycket blir det svårt att hålla koll på sina lögner och det blir sån här pannkaka.
Citera
2021-11-21, 13:58
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du förstår innebörden av uttrycket "greppa efter halmstrån", men det betyder i princip alltså så gott som att ta en bagatell och göra en sak av det bara för att man inte har något större eller viktigare att gå på.
Jag försöker inte gå på någonting här, utan jag försöker bara utifrån mig själv att berätta som det faktiskt ligger till.
Kan du inte snälla tala om vad det är jag förnekar, vad mitt luftslott faktiskt är och hur jag i sådana fall försöker upprätthålla det, för jag tycker snarare att jag har varit ganska ödmjuk runt det mesta det senaste året iallafall.
Hur menar du att jag trivs?
Vilken människa VILL gå hemma, helt isolerad och tacka nej till allt?
Man gör inte det om man mår bra, så är det ju bara, vad är detta att trivas i menar jag?
Besvara gärna samtliga frågor, för jag vill verkligen veta.

Tack för att du ger mig en grammatisk uppläxning, killen som inte fullföljt gymnasiet men ändå känner sig manad att uppfostra någon i det svenska språket…

Du greppar efter halmstrån när du går in med inställningen att allt som skrivs här är rena lögner och påhitt. Du systematiskt bemöter inte inlägg som är spot on med invändningen att det är ditt privatliv, men när någon uppenbart spekulerar gör du en sak av att alla tror på lögner som blir till sanningar och gnäller om det. FB är inte ett kollektiv, bara för att någon tror en sak betyder det inte att alla håller med. Jag känner ingen i den här tråden vad jag vet. Det är inte en grupp som gått i maskopi mot dig utan en samling individer som håller med varandra om vissa saker och går i klinch om annat. Som överallt annars.

Ditt luftslott handlar om att du har någon tro på att du kommer bli en framgångsrik entreprenör med din affärsidé och om inte annat så kanske någon en dag hör av sig och vill att du börjar jobba på deras radiostation för att du har begåvats med en så bra röst. Du tror att bara du kör på som vanligt så kommer dina drömmar gå i uppfyllelse. Verkligheten kallar dock och du har en familj att försörja här och nu, men du håller hårt fast om dina drömmar trots att du inte är i position att följa dina drömmar när ditt ansvar sträcker sig långt utöver dig själv. Vidare är en del av ditt luftslott att du har en bild av vem du vill vara som inte stämmer överens med vem du verkligen är. Så när någon kommer med något som går stick i stäv med din egen självbild så ljuger du hellre än att stå för vem du är. Därför förmedlar du bilden att du alltid jobbat sedan du var 16, och aldrig gått på bidrag. För det stämmer överens med vem du önskar att du var.

Jag tror du trivs med din dagdrivarlivsstil. Du hade den innan du skyllde ifrån dig på psykisk ohälsa också. Men då hette det att du jobbar med youtube och klarar dig gott och väl på det. Det är jobbigt att kliva ur sin comfort zone för precis alla. Det är ångestladdat för precis alla. Men prova att göra det och du ska se att det inte var så svårt och att du lever alldeles för mycket i ditt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in