2021-11-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Bevisa gärna vart jag har sagt att jag har jobbat sedan jag var 15 år innan du försöker shama mig, för det stämmer inte.
Jag gick ut nian, gick ett år på iv, studerade ett halvår på gymnasiet, hoppade av och latade mig fram tills jag var 18 år och då började vikariera på timmar på div dagis och boenden.
Det syns ju även på deklarationerna om du tittar, det är inga fulla löner precis, det är timvikariat.
men återigen:

Fast precis allting i hela ditt inlägg rör saker inom mitt privatliv, mitt eget privatliv som jag har full mäsklig rätt till att få ha just privat, och inget ger dig rätten att "läxa upp" en främling, för det rör inte dig i ryggen om jag är bankdirektör eller bidragstagare, och då har du heler ingen rätt att yttra dig, och att du ens tror det är bara konstigt.
Jag vill ha mitt privatliv ifred, tack.

Mannen jag har inte dragit fram några uppgifter, lugn nu. Jag pekade bara på sånt som kan ses som kritik, och som dessutom baseras på fakta (hur konstigt det än är att kolla upp deklarationer etc).

Om du vill ha ditt privatliv ”ifred” så bör du nog sluta med youtube tyvärr, och framförallt sluta uppdatera hela världen om ditt privatliv. Men än en gång så har inte jag kollat massa uppgifter och yada yada, lägg din energi på rätt användare om du ska veva.

EDIT: Ser att du faktiskt svingar hejvilt just nu, kör kör kör! Internetkrigaren BB, blir det video på det här sen?
Senast redigerad av Froge 2021-11-21 kl. 13:00.
Citera
2021-11-21, 12:57
Medlem
Citat:
Här är ett praktexempel på vad jag menar är tröttsamt.
Här ANTAR personen något som hen absolut inte kan styrka på något sätt, men baserat på ett löst antagande fastslås det och konstateras att jag är klandervärd pga detta, det antas även att jag skulle ha en affär, grundat på ingenting alls, men även det shamas jag för och ni klappar varandra på axeln =).

Du greppar som vanligt efter halmstrån. Du är här inne med ett starkt confirmation bias att allting som skrivs här är rena lögner och påhitt och när du hittar något som är åt det hållet då reagerar du starkt. Övrigt relevant lägger du ingen vikt vid, allt för att leva kvar i din förnekelse. Det är uppenbart att du trivs i ditt luftslott och inte vill släppa det till vilket pris som helst. Tragiskt är det.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2021-11-21 kl. 13:03.
Citera
2021-11-21, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ok.
Vad tycker du om vad andra stora youtubers sa att dom tyckte om dig i podden?
Citera
2021-11-21, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så är det. Och det råder åsikts- och yttrandefrihet i Sverige och alla har en rätt att åsikt om hur du lever ditt liv och även ge uttryck för åsikten. Du behöver inte delta i diskussionen. Det är din fulla rätt.

Nej, du är inte en trevlig person. Försök att ta in det. Det handlar inte om ett enskilt ytligt bemötande. Det är en samlad bedömning av alla dina sidor som gör att människor kommit fram till att du inte är sympatisk, du är väldigt otrevlig och odräglig. Därför går den här tråden varm. Det är inte bara det att du är en arbetslös dagdrivare, det är det kombinerat med att du saknar ödmjukhet som gör att väldigt många tycker det är kul att följa dig och göra narr av dig.

Det är DIN FULLA RÄTT att inte ta åt dig av vad folk tycker. Tycker bara du ska ha i åtanke att det inte bara handlar om att alla youtubers får hat oavsett utan att du sticker ut som en helt makalöst odräglig individ.

Nej jag behöver inte delta i diskussionen, men verkar ju knappt modereras, ni tjaffsar sinsemellan, kan inte hålla sams, någon drar något helt befängt ur arslet och hävdar det som sant, så gott som ingen ifrågasätter det och alla är med på tåget, och helt plötsligt är allt som skrivs sant, inget ifrågasätts och jag blir jordens avskum baserat på rena påhitt.
Det räcker med att säga "säkra källor" eller "vän till familjen", och det räcker som bevis och alla godtar det lixom.
Även saker som faktiskt är sanna böjs och vrids och bänds till förbannelse, allt modifieras efter erat eget tycke så att ni skall kunna få mig att se så illa ut det bara går.
Detta är inte en diskussion utan detta är renodlat hat, det kan till och med nästan inte bli mer hatiskt än såhär, och det kan ni inte säga något om.
Ni Förstör samarbeten, mailar läkare, psykologer, skickar falska orosanmälningar osv, och allt detta görs av folk som hatar mig, antagligen baserat på åsikter av lögner härifrån lixom.
Tror ni på fullaste allvar att allt som skrivs här är sant?
I sådana fall skulle ju jag vara i stil med de värsta skurkarna i världshistorien lixom.
Citera
2021-11-21, 13:09
Medlem
Citat:
Nej jag behöver inte delta i diskussionen, men verkar ju knappt modereras, ni tjaffsar sinsemellan, kan inte hålla sams, någon drar något helt befängt ur arslet och hävdar det som sant, så gott som ingen ifrågasätter det och alla är med på tåget, och helt plötsligt är allt som skrivs sant, inget ifrågasätts och jag blir jordens avskum baserat på rena påhitt.
Det räcker med att säga "säkra källor" eller "vän till familjen", och det räcker som bevis och alla godtar det lixom.
Även saker som faktiskt är sanna böjs och vrids och bänds till förbannelse, allt modifieras efter erat eget tycke så att ni skall kunna få mig att se så illa ut det bara går.
Detta är inte en diskussion utan detta är renodlat hat, det kan till och med nästan inte bli mer hatiskt än såhär, och det kan ni inte säga något om.
Ni Förstör samarbeten, mailar läkare, psykologer, skickar falska orosanmälningar osv, och allt detta görs av folk som hatar mig, antagligen baserat på åsikter av lögner härifrån lixom.
Tror ni på fullaste allvar att allt som skrivs här är sant?
I sådana fall skulle ju jag vara i stil med de värsta skurkarna i världshistorien lixom.

Det är inte hat bara för att det gör dig ledsen. Dina känslor är rätt så irrelevanta och känner du att du mår dåligt över vad som skrivs kanske du ska tänka över vad som skrivs också, och varför du reagerar så starkt som du gör.

Är det hat att efter du sagt att jag har jobbat hårt sedan 16 års ålder och någon tar fram dina deklarationer (som är offentliga uppgifter förövrigt, det svenska samhället anser inte att dessa uppgifter enkom hör till ditt privatliv.), där det står att du nolltaxerade vid 16 och 17 års ålder och vid 18 års ålder drog in några tusenlappar. Jag förstår att det var jobbigt för dig när det kom fram, eftersom du fick stå till svars för en lögn. Du kände dig kränkt och förudmjukad. Men förklara varför det är hat? Att du inte får ha ditt luftslott ifred gör ont, men att leva kvar i luftslottet kommer göra ondare om du låter det fortgå.
Citera
2021-11-21, 13:16
Medlem
Citat:
Men är den huvudvärken din, eller varför är du så djupt engegerad?

Fast precis allting i hela ditt inlägg rör saker inom mitt privatliv, mitt eget privatliv som jag har full mäsklig rätt till att få ha just privat, och inget ger dig rätten att "läxa upp" en främling, för det rör inte dig i ryggen om jag är bankdirektör eller bidragstagare, och då har du heler ingen rätt att yttra dig, och att du ens tror det är bara konstigt.

Absolut rör det DITT privat liv, men är det inte DITT privatliv som byggt din karriär? Det är ju inte en idrottsprestation, du har inte målat tavlor, du är inte en politiker o.s.v. utan din karriär är uppbyggd till 100% av att du delar med dig av DITT privatliv. Är det konstigt att folk har frågor och funderingar?
I veckan gjorde Janne Andersson (förbundskapten landslaget) helt skeva byten i en viktigt match, vad händer? Folk reagerar. Jag i min roll som personal ansvarig gör fel, vad får jag? Jo kängor till höger och vänster. Likt du gör i DITT ”jobb”. Där du delar med dig av DITT privat liv och får frågor?

Ända som intresserar mig i hela dig är att vi är ish jämngamla, fru och 3 barn. Men ska vi jämföra oss så är vi som natt och dag. När ni får sitta och ”tigga” pengar kvällarna i ända för att få ihop ekonomin förstår jag inte hur DU inte kan bege dig till arbetsförmedlingen och ta ett jobb? Fattar faktiskt inte?! Är inte barnen en tillräcklig morot till allt?

Har aldrig sagt att du är en dålig förälder, snarare tvärt om egentlig. Du är kärleksfull, det ser man i dina klipp. Och pengar är inte allt. Så är det men det ger dig möjligheten att styra din vardag till det lite bättre, att betalat det finns mat och pengar till räkningarna. T sitter i var och varannan live och berättar om att hon vill till ett radhus i framtiden. Utlandsresor! Ställ dig då frågan, hur tar vi oss dit?

Eller sitter farfar A på så många miljoner vid ett arv att det betalar av T’s 250k skuld och kontantinsatsen till nytt boende?

Grabbarna växer och snart vill dom ha eget.

Kämpa på Alexander praktikanten Rask!
Citera
2021-11-21, 13:17
Avslutad
Citat:
Tycker du inte att dina barn, din fru, dina släktingar förtjänar sitt privatliv? Du outar dem, är det mer ok?
Citera
2021-11-21, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Mannen jag har inte dragit fram några uppgifter, lugn nu. Jag pekade bara på sånt som kan ses som kritik, och som dessutom baseras på fakta (hur konstigt det än är att kolla upp deklarationer etc).

Om du vill ha ditt privatliv ”ifred” så bör du nog sluta med youtube tyvärr, och framförallt sluta uppdatera hela världen om ditt privatliv. Men än en gång så har inte jag kollat massa uppgifter och yada yada, lägg din energi på rätt användare om du ska veva.

EDIT: Ser att du faktiskt svingar hejvilt just nu, kör kör kör! Internetkrigaren BB, blir det video på det här sen?

Jag uppdaterar inte världen om mitt privatliv längre, har precis som du skriver, upphört med det.
Jag skall inte veva, jag tycker bara det är lite mysigt att fördriva tid när jag inte har något att annat för mig.
Nej det blir ingen video, den arga killen som skall skrika och peka är inte arg längre, han fick en pysventil och behöver inte exploderqa längre =)
Citera
2021-11-21, 13:21
Avslutad
Citat:
Du greppar som vanligt efter halmstrån. Du är här inne med ett starkt confirmation bias att allting som skrivs här är rena lögner och påhitt och när du hittar något som är åt det hållet då reagerar du starkt. Övrigt relevant lägger du ingen vikt vid, allt för att leva kvar i din förnekelse. Det är uppenbart att du trivs i ditt luftslott och inte vill släppa det till vilket pris som helst. Tragiskt är det.

Jag vet inte om du förstår innebörden av uttrycket "greppa efter halmstrån", men det betyder i princip alltså så gott som att ta en bagatell och göra en sak av det bara för att man inte har något större eller viktigare att gå på.
Jag försöker inte gå på någonting här, utan jag försöker bara utifrån mig själv att berätta som det faktiskt ligger till.
Kan du inte snälla tala om vad det är jag förnekar, vad mitt luftslott faktiskt är och hur jag i sådana fall försöker upprätthålla det, för jag tycker snarare att jag har varit ganska ödmjuk runt det mesta det senaste året iallafall.
Hur menar du att jag trivs?
Vilken människa VILL gå hemma, helt isolerad och tacka nej till allt?
Man gör inte det om man mår bra, så är det ju bara, vad är detta att trivas i menar jag?
Besvara gärna samtliga frågor, för jag vill verkligen veta.
Citera
2021-11-21, 13:21
Medlem
Citat:
Jag uppdaterar inte världen om mitt privatliv längre, har precis som du skriver, upphört med det.
Jag skall inte veva, jag tycker bara det är lite mysigt att fördriva tid när jag inte har något att annat för mig.
Nej det blir ingen video, den arga killen som skall skrika och peka är inte arg längre, han fick en pysventil och behöver inte exploderqa längre =)

Fair enough, ha en bra dag!
Citera
2021-11-21, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Vad tycker du om vad andra stora youtubers sa att dom tyckte om dig i podden?

Vilken podd?
Vet ej vad som sades.
Citera
2021-11-21, 13:25
Avslutad
Citat:
Det är inte hat bara för att det gör dig ledsen. Dina känslor är rätt så irrelevanta och känner du att du mår dåligt över vad som skrivs kanske du ska tänka över vad som skrivs också, och varför du reagerar så starkt som du gör.

Är det hat att efter du sagt att jag har jobbat hårt sedan 16 års ålder och någon tar fram dina deklarationer (som är offentliga uppgifter förövrigt, det svenska samhället anser inte att dessa uppgifter enkom hör till ditt privatliv.), där det står att du nolltaxerade vid 16 och 17 års ålder och vid 18 års ålder drog in några tusenlappar. Jag förstår att det var jobbigt för dig när det kom fram, eftersom du fick stå till svars för en lögn. Du kände dig kränkt och förudmjukad. Men förklara varför det är hat? Att du inte får ha ditt luftslott ifred gör ont, men att leva kvar i luftslottet kommer göra ondare om du låter det fortgå.

Nej, det är inte hat för att det gör mig ledsen, det gör mig inte ens ledsen längre, detta är bara ett antagande ifrån dig.
Jag är vad du än säger och tror, för det mesta objektiv, även runt mig själv och mina, narc-grejen är en ren trådsanning.
Hat är hat, och ser man på denna tråd objektivt så är en stor del av del rena lögner, förtal och renodlat hat, oavsett någons känslor runt det.
Var god sluta anta saker om mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in