2021-11-21, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Rask du är en sopa. 2019 (ditt bästa år) så tjäna du 120tusen mindre än vad jag gör. Jag är en vaktis med 8-16 jobb på pappret, ingen ob eller övertid. Jag har "frihet under ansvar" jag kan ha 3timmar lunch, vara ledig en halv dag eller borta en dag om min arbetsplanering tillåter det. Det är ett jävligt slött och lätt jobb som till och med du skulle klara av om du sett en skruvmejsel och skiftnyckel. Ett tips då i all välmening för att få behålla ett jävligt bra jobb och förtroende så kan man någon gång mer sällan få en förfrågan om man kan vara hyggligt och ställa upp nån timme på kvällen eller helgen. Då svarar du javisst det löser vi, och inte gapar - skaaaaa det Vaaaaraa så hääääääär? Jag ska ringa facket.

Fast precis allting i hela ditt inlägg rör saker inom mitt privatliv, mitt eget privatliv som jag har full mäsklig rätt till att få ha just privat, och inget ger dig rätten att "läxa upp" en främling, för det rör inte dig i ryggen om jag är bankdirektör eller bidragstagare, och då har du heler ingen rätt att yttra dig, och att du ens tror det är bara konstigt.
Jag vill ha mitt privatliv ifred, tack.
Citera
2021-11-21, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Ja men verkligen.

Jag ser fram emot videon där Rask börjar bygga sig själv till en kompetent och pålitlig arbetare som kan ta ansvar för sig själv och sin familj.

Det blir så skrattretande när du Rask breder ut dig om hur mycket du betalar i skatt, för det är ju försumbart och har alltid varit försumbart. Så alla oskattade swishintäkter på flera hundratusentals kronor. Det är som att du har en spricka i din personlighet; en regel för dig och andra regler för andra.

Jag tror att det är vad som irriterar massorna på internet.

Och att du reser till Norrköping mitt inatten för att leverera hårolja lurar ingen. Till och med Therese måste väl fatta att det var ett booty-call till någon av de blonderade singelmorsorna med fillers i läpparna som följer dig.

"Bra service", jo jag tackar 🤣👌

Här är ett praktexempel på vad jag menar är tröttsamt.
Här ANTAR personen något som hen absolut inte kan styrka på något sätt, men baserat på ett löst antagande fastslås det och konstateras att jag är klandervärd pga detta, det antas även att jag skulle ha en affär, grundat på ingenting alls, men även det shamas jag för och ni klappar varandra på axeln =).
Citera
2021-11-21, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Nej det är inget man överdriver. Dina siffror ljuger inte. Du är lat. Det är min bestämda uppfattning om dig.

Samtidigt så tror jag när du hittat din grejj som du kanske håller på med nu så är du driven, problemet är att du gissningsvis inte gör några vinster på det. Detta får vi reda på senare. Skatteverket siffror ljuger aldrig.

Jag menar på följande, hade du jobbat med ett ”vanligt” jobb så hade du kunna taxerat 250-300k och kört din YT och annat krimskrams vid sidan om som kommer generera siffror på 50-100k i omsättningen (ej vinst!) då har du bra siffror i dina papper.

Ditt YT och krimskrams har jag väldigt svårt att tänka mig att du lägger ner mer än 2 tim per dag, detta hinner du LÄTT efter ditt framtida 7-16 jobb. Säger du nej är du riktigt kass. Dina barn har 0 aktiviter som idrott, musik, keramik o.s.v. vilket gör dina em och kvällar helt fria. En annan jobbar 7.30-16.30/17.00 och sen är de hockey, ridning, fotboll och dans på schemat, har man tur får man en ledig kväll i veckan. Men detta är LIVET Alex.

Fan skärp till dig är min hälsing till dig, du kan!

Sen får du i mina ögon sälja ditt skit till vilka priser som helst, är folk så dumma att köpa sakerna till överpris är det deras problem. Inte ditt!

Men dina YT år :
2015- 100300kr
2016- 58700kr
2017- 52700kr
2018- 88700kr

Dina fyra första år så drar du ihop = 300800kr Varför drar du inte i handbromsen redan här och inser att de kommer aldrig gå? Varför?

2019- 250700kr
2020- 83900kr
= snitt 105k per år. Som 2 barns förälder. Det behöver man inte vara raketforskare att fatta att det inte går ihop.

2021 är ni 3 barn, T har maxat sin ff peng och det är inga magiska siffror där heller. Ut runt 8k-10k och de gick fram till nu, nu får hon köra extra på helgerna för att rädda upp det hela, samtidigt har du ifs lite roliga problem med att få ihop pusslet när det ska lagas mat och du har 3 barn runt dig. Humor !

Ne du Alex, steppa upp! Om ni vill lämna för nytt boende krävs det lite mer, tror inte på ni söker andra lgh för det är för dyrt för er just nu.

Kul att du hänger med oss idiot. Men ha med dig. Alla vill dig inte illa. Finns pappskallar intråden.

//fiskmasen7

Men är den huvudvärken din, eller varför är du så djupt engegerad?

Fast precis allting i hela ditt inlägg rör saker inom mitt privatliv, mitt eget privatliv som jag har full mäsklig rätt till att få ha just privat, och inget ger dig rätten att "läxa upp" en främling, för det rör inte dig i ryggen om jag är bankdirektör eller bidragstagare, och då har du heler ingen rätt att yttra dig, och att du ens tror det är bara konstigt.
Citera
2021-11-21, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PorrePonk
När Rasken pratar om sitt företag så säger han gärna att "vi"- har "vi"- har gjort, och så vidare.
Har han någon anställd i sina dropshipping-affärer eller är det bara för att han vill tro att han är något han inte är, vår finniga lilla affärsbaron?

Jag säger Vi för att det är min bror och min farfar med på tåget också, att säga "jag" skulle enligt mig vara att kasta skugga på dom och deras arbete bakom, och sanna mina ord, hade jag sagt "Jag" så hade precis just det hänt här i tråden också, "han säger "jag" och kastar Ludde och farfar i skuggan" osv.
Jag tror inte att jag är något jag inte är, jag är inte pompös, arrogant och besserwisser, det är en trådsanning.
Citera
2021-11-21, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Skäms du inte?

Du är 30 år gammal och har aldrig stått på egna barn, du är en patetisk ursäkt till människa som du tvingar din familj att dra runt på, samtidigt lägger du upp videos där du låtsasgråter för att få sympati. Medans din fru är skuldsatt glider du runt där hemma och myser och är stolt över det?! Du är ingen man och verkligen ingen kickass farsa.

Seriöst mannen, man up, fattar du inte hur egoistisk du är? Du drar ju skam över hela din familj.

En sista grej, alla fattar att du läser tråden, den lögnen börjar bli gammal nu.

Nej, jag skäms inte för att vara drabbad av psykisk ohälsa så illa att jag inte kan jobba, däremot bör du skämmas som försöker ta det ifrån mig och shame´a mig för det och få det att framstå som att jag hittar på det och är lat.
För när jag säger det så kör ni över mig totalt och säger att jag ljuger, vad fan skall jag då göra eller säga lixom?
Allt vänds och det skall bara lukta illa hela tiden och se så illa ut det bara kan.
Man kan säga sp om vem som helst med psykisk ohälsa och plötsligt framstår personen mer illa.
"Den och den fejkar psykisk ohälsa och latar sig hela dagarna, vilken mamma, svhysst för familjen", hur skall personen ifråga värja sig mot det ens?
Ingen kan ta den saken ifrån någon, för ingen vet vad som pågår i någon annans huvud eller hur någon annan funkar.
Och att köra över den personen och säga "skaffa ett jobb och skärp dig" är ett bevis på otrolig okunskap eller ignorans, även om du gömmer dig bakom "du ljuger bara", att gömma dig bakom det gör dig bara ännu vidrigare, och till sist:

Citera
2021-11-21, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Saker som hans inkomst? Det faktum att han påstår sig ha jobbat sen han var 15? Skulder? Det är inte bara hatande för hatandets skull, utan legitim kritik. Jag säger inte att det är värt att svara på, men det finns faktiskt användare här som försöker ha en sansad konversation utan att sväva iväg.

Lägg ner nu Kubis.

Bevisa gärna vart jag har sagt att jag har jobbat sedan jag var 15 år innan du försöker shama mig, för det stämmer inte.
Jag gick ut nian, gick ett år på iv, studerade ett halvår på gymnasiet, hoppade av och latade mig fram tills jag var 18 år och då började vikariera på timmar på div dagis och boenden.
Det syns ju även på deklarationerna om du tittar, det är inga fulla löner precis, det är timvikariat.
men återigen:

Citera
2021-11-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Även om riktig och faktiskt befogad kritik finns så har jag ingen lust att bemöta den under dessa omständigheter, på ett anonymt internetforum, jag är inte bekväm med främlingar i kluster, i maskopi alla mot mig.

Det fattar jag, ville bara sträcka ut en hjälpande hand så du inte slösar din dyrbara företagartid på en dåre som honom.
Citera
2021-11-21, 12:51
Medlem
Citat:
Det är ju precis det som är grejen, jag som person kan välja vad jag vill tala om och inte, och det kan skifta för stunden, och det har jag ju full rätt att göra med tanke på att det är mig det gäller.
Min utredning, min övervakan osv är även det saker som jag inte heller talar särskilt mycket om längre.
All and all så har jag blivit mindre personlig på mina sociala medier och kanaler just pga att jag tycker det är mitt privatliv.
Jag är inte det minsta otrevlig, tvärt om, jag är mycket trevlig och är noga med att ge ett varmt bemötande, men jag kommer lixom inte att bemöta personer som kallar mig slagord i syfte att kränka mig på ett trevligt sätt.
Jag "anpassar" min trevlighet till omgivningen, precis som de flesta.

Så är det. Och det råder åsikts- och yttrandefrihet i Sverige och alla har en rätt att åsikt om hur du lever ditt liv och även ge uttryck för åsikten. Du behöver inte delta i diskussionen. Det är din fulla rätt.

Nej, du är inte en trevlig person. Försök att ta in det. Det handlar inte om ett enskilt ytligt bemötande. Det är en samlad bedömning av alla dina sidor som gör att människor kommit fram till att du inte är sympatisk, du är väldigt otrevlig och odräglig. Därför går den här tråden varm. Det är inte bara det att du är en arbetslös dagdrivare, det är det kombinerat med att du saknar ödmjukhet som gör att väldigt många tycker det är kul att följa dig och göra narr av dig.

Det är DIN FULLA RÄTT att inte ta åt dig av vad folk tycker. Tycker bara du ska ha i åtanke att det inte bara handlar om att alla youtubers får hat oavsett utan att du sticker ut som en helt makalöst odräglig individ.
Citera
2021-11-21, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Skäms du inte?

Du är 30 år gammal och har aldrig stått på egna barn, du är en patetisk ursäkt till människa som du tvingar din familj att dra runt på, samtidigt lägger du upp videos där du låtsasgråter för att få sympati. Medans din fru är skuldsatt glider du runt där hemma och myser och är stolt över det?! Du är ingen man och verkligen ingen kickass farsa.

Seriöst mannen, man up, fattar du inte hur egoistisk du är? Du drar ju skam över hela din familj.

En sista grej, alla fattar att du läser tråden, den lögnen börjar bli gammal nu.

Uppenbarligen läser jag tråden eftersom att jag sitter här och skriver just nu?
Jag förstår inte varför den saken är så laddad för er, nästan så ni får ståfräs när ni försöker övertyga varandra att bajsbaronen läser tråden, haha.
Jag har inte läst sedan sist jag var här, däremot har jag läst ikapp allt som skrivit sedan dess, varför skulle jag säga att jag inte läste tråden om jag läste den?
Hur gör den saken skillnad i någons liv ens OM jag skulle ljuga om det menar jag?
Citera
2021-11-21, 12:53
Medlem
Citat:
Även om riktig och faktiskt befogad kritik finns så har jag ingen lust att bemöta den under dessa omständigheter, på ett anonymt internetforum, jag är inte bekväm med främlingar i kluster, i maskopi alla mot mig.

Det är så fruktansvärt synd om dig, Rask.
Citera
2021-11-21, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det var ett svar på ” Oavsett vad jag svarar så kommer du att trycka tillbaka det där det kom ifrån.” Man kan inte säga PRIVATLIV STJÄRNSTOPP till vad som helst…

Förstår inte ett dugg av vad du menar, vad försöker du säga?
Citera
2021-11-21, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är så fruktansvärt synd om dig, Rask.

Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in