Citat:
Ursprungligen postat av
PorrePonk
När Rasken pratar om sitt företag så säger han gärna att "vi"- har "vi"- har gjort, och så vidare.
Har han någon anställd i sina dropshipping-affärer eller är det bara för att han vill tro att han är något han inte är, vår finniga lilla affärsbaron?
Kan säkert vara så att han säger så för att låta proffsigare. Men rent tekniskt är det ju fler inblandade. Hans farfar äger bolaget och tror att hans bror är lite av en finansiär.
Förmodligen så vill bara farfar och brorsan att Rask gör något som inte är youtube. Det kvittar nog om det lönar sig eller inte. Det blir tydligt när man ser hur hans lillebrors inställning varit under alla dessa år. Han har hela tiden visat en ovilja att synas, i videon ”RIVER KÖK!”, som är 5 år gammal, visar brorsan tydligt vad han tycker om Rasks högfärdiga beteende. Att han är löjlig. Då var brorsan 23, dvs inte färdigutvecklad i hjärnan, till skillnad från Baronen, som var 26 år, men ändå tyckte det var passande att ta striden mot 12-åriga flickor och göra sig till åtlöje.
Rask skämmer ut sig själv på youtube. Han verkar dock inte bry sig om det. All kritik rinner av honom. Han har själv sagt att han gärna vill ha kritik av sin familj. Det låter jag vara osagt. Det är dock tydligt i ”RIVER KÖK”-videon att L:s fullkomligt relevanta kritik om att Rask är löjlig och inte borde ge sig in i en pajkastning med ett litet barn över en skitsak inte hindrade Rask från att ändå publicera videon med det innehållet.
Då kan man bara tänka sig vad man tycker om videor där Rask sitter i kavaj och gucciglajjor i sin skrotiga merca och pratar om vilken hårt arbetande entreprenör och skattebetalare han är. Eller när han går runt i köket och klämmer fram tårar och söker uppmärksamhet för sin ångest.
Jag kan tänka mig att familjen vet att det är lönlöst att försöka motivera Rask att göra något annat, som ett vanligt kneg, eftersom det inte stärker hans narcissistiska självbild. Men man kan finansiera hans försäljning, ja, till och med betala hans mat, bara det innebär att frekvensen på pinsamma videor blir lägre.
Tänk vad folket i tråden har analyserat av Rask och tänk er sen vad familjen vet. Jag tror dock att man älskar Rask ändå, och någonstans förstår att han är i princip handikappad.