2021-11-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Vart är beläggen då?

Saker som hans inkomst? Det faktum att han påstår sig ha jobbat sen han var 15? Skulder? Det är inte bara hatande för hatandets skull, utan legitim kritik. Jag säger inte att det är värt att svara på, men det finns faktiskt användare här som försöker ha en sansad konversation utan att sväva iväg.

Lägg ner nu Kubis.
Citera
2021-11-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Om du är övertygad om att vissa människor inte ska ha yttrandefrihet så kanske du bör fråga dig själv om du befinner dig i en sekt där vissa medlemmar ska tystas för att dom pratar illa om sekten eller dess ideologi.

Jag kallar Rask för en sektmedlem i en eller flera sekter.. och anser tillåmed att samhället är en sekt som har ledare som vill ha pengar av medlemmarna genom skatter .. och att alla som inte tycker tvångsbeskattning är livets mening blir bestraffade. Vilket är exakt hur en sekt fungerar när nån ifrågasätter ledaren eller ideologin som oftast handlar om att ledaren vill ha pengar för att utföra en hemlig plan som medlemmarna inte får reda på förens dom har tagit självmordspillret för att bli upphämtade av utomjordingarna.

Självklart får man hat från sektmedlemmar om man pekar på sekten som dom inte kan se.

Sjuk i huvudet är vad sektmedlemmar säger om nån ifrågasätter sektens ideologi.

Se bara på Rask som hittar nån ny syndare hela tiden som ifrågasätter sekternas ideologi och guden som heter pengar.

Du får gärna fortsätta skriva. Jag skulle aldrig neka någon sin yttrandefrihet. Men dina inlägg leder inte någonvart, du bara svävar iväg och sällan får du svar (för det är så jävla mycket text).

Kvalitet framför kvantitet, testa det.
Citera
2021-11-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorrePonk
När Rasken pratar om sitt företag så säger han gärna att "vi"- har "vi"- har gjort, och så vidare.
Har han någon anställd i sina dropshipping-affärer eller är det bara för att han vill tro att han är något han inte är, vår finniga lilla affärsbaron?

Kan säkert vara så att han säger så för att låta proffsigare. Men rent tekniskt är det ju fler inblandade. Hans farfar äger bolaget och tror att hans bror är lite av en finansiär.

Förmodligen så vill bara farfar och brorsan att Rask gör något som inte är youtube. Det kvittar nog om det lönar sig eller inte. Det blir tydligt när man ser hur hans lillebrors inställning varit under alla dessa år. Han har hela tiden visat en ovilja att synas, i videon ”RIVER KÖK!”, som är 5 år gammal, visar brorsan tydligt vad han tycker om Rasks högfärdiga beteende. Att han är löjlig. Då var brorsan 23, dvs inte färdigutvecklad i hjärnan, till skillnad från Baronen, som var 26 år, men ändå tyckte det var passande att ta striden mot 12-åriga flickor och göra sig till åtlöje.

Rask skämmer ut sig själv på youtube. Han verkar dock inte bry sig om det. All kritik rinner av honom. Han har själv sagt att han gärna vill ha kritik av sin familj. Det låter jag vara osagt. Det är dock tydligt i ”RIVER KÖK”-videon att L:s fullkomligt relevanta kritik om att Rask är löjlig och inte borde ge sig in i en pajkastning med ett litet barn över en skitsak inte hindrade Rask från att ändå publicera videon med det innehållet.

Då kan man bara tänka sig vad man tycker om videor där Rask sitter i kavaj och gucciglajjor i sin skrotiga merca och pratar om vilken hårt arbetande entreprenör och skattebetalare han är. Eller när han går runt i köket och klämmer fram tårar och söker uppmärksamhet för sin ångest.

Jag kan tänka mig att familjen vet att det är lönlöst att försöka motivera Rask att göra något annat, som ett vanligt kneg, eftersom det inte stärker hans narcissistiska självbild. Men man kan finansiera hans försäljning, ja, till och med betala hans mat, bara det innebär att frekvensen på pinsamma videor blir lägre.

Tänk vad folket i tråden har analyserat av Rask och tänk er sen vad familjen vet. Jag tror dock att man älskar Rask ändå, och någonstans förstår att han är i princip handikappad.
Citera
2021-11-21, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Har inte läst tråden sedan sist jag var här.
Jag har aldrig ens påstått att jag jobbat ihjäl mig?
Du läser tråden nästan dagligen idiot.
Citera
2021-11-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Du läser tråden nästan dagligen idiot.

Garanterat varje dag. Det blir så tydligt. I varenda live bemöter han indirekt vad som diskuteras i tråden för dagen, i varje fall om ämnet är Raskens manipulation och lögnaktiga beteende. Det är en öm punkt som han bara inte kan hålla sig om att ta upp. Förmodligen för att det gör honom väldigt irriterad.

Sen är hans invändning att han aldrig läser, men han får prints skickade till sig. Vad är egentligen skillnaden.

Jag tittar själv aldrig på SVT1, jag mår så dåligt av innehållet på den kanalen. Däremot så spelar min morsa in programmen, som jag tar del av varje dag. Men det är viktigt att förtydliga att jag aldrig slår på kanalen. För jag mår så fruktansvärt dåligt av det jag ser.
Citera
2021-11-21, 12:28
Avslutad
Det är ju precis det som är grejen, jag som person kan välja vad jag vill tala om och inte, och det kan skifta för stunden, och det har jag ju full rätt att göra med tanke på att det är mig det gäller.
Min utredning, min övervakan osv är även det saker som jag inte heller talar särskilt mycket om längre.
All and all så har jag blivit mindre personlig på mina sociala medier och kanaler just pga att jag tycker det är mitt privatliv.
Jag är inte det minsta otrevlig, tvärt om, jag är mycket trevlig och är noga med att ge ett varmt bemötande, men jag kommer lixom inte att bemöta personer som kallar mig slagord i syfte att kränka mig på ett trevligt sätt.
Jag "anpassar" min trevlighet till omgivningen, precis som de flesta.

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Men dina utredningar hos psykiatrin, det är inte privat? Din övervakning hos frivården, det är inte privat? Listan kan göras längre. Sanningen är förstås att du älskar att prata om ditt privatliv, när det passar dig. Men delar där du kan ifrågasättas, det är aldrig uppe för diskussion.

Jag förstår dig. Jag själv skulle aldrig starta en youtubekanal där jag pratar om mig själv och om allt som händer i mitt liv. I synnerhet inte sitta och ljuga och överdriva saker så folk kan ha saker att nysta i. Det har faktiskt du gjort. Du får vara konsekvent i det, du har gjort dig till en kändis med allt vad det innebär, där du öppnat upp för att en jävla massa främlingar vet vem du är och har åsikter om livet du lever.

Till saken hör också att du verkligen är helt sjukt otrevlig. Det måste du förstå. Du är en skrävlare som uppenbarligen ser dig som lite bättre än alla andra och som ljuger på rutin, därför är det bara kul att folk drar upp dina uppgifter om inkomster efter att du sagt att jag har minsann alltid jobbat stenhårt och aldrig gått på bidrag. Hade du varit trevlig och ödmjuk så hade ingen haft ett nöje i att dra upp dina inkomster och gjort narr av det, oavsett hur låga de var. Det hänger samman med din person.
Citera
2021-11-21, 12:30
Avslutad
Citat:
Jag försökte hitta men sånt togs väl ner och mycket återuppladdas inte.

Joz har den videon dock så han kanske kan ladda upp den igen.

Ska kolla lite mer om jag hittar den för det skulle vara roligt att se igen även om jag tror att mordförsök och tråkigheter blev bieffekter av den videon som Rask en gång gjorde om att Joz "bevisligen" är våldtäktsman baserat på skärmdumpar.

Det är väl ingen hemlighet att Jockeboy försökte få Joz att se ut som en våldtäktsman för att han hade sex med nån mentalt ostabil kvinna i Jockes garderob.. en kvinna som användes för att utmåla Joz som våldtäktsman.

Jo det är ju oftast så, att så fort någon ber om starkare bevis än ord så har något tagits ned eller raderats eller så hittar man det inte elelr kommer inte ihåg.
Diskussioner skall vara på lika villkor och sålänge inte mina ord räcker gör inte heller dina det, så varsågod att backa upp dina ord eller hålla käften =)
Citera
2021-11-21, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Froge
Han är sjuk i huvudet, det tjuter nog en del i hans huvud så det inte värt att lägga tid på. Vi må alla vara FB-losers, men KungPungPat är värst av oss alla.

Finns faktiskt riktig kritik (med fakta och belägg) som kan besvaras istället för att slösa tid på en sekt-fantast som går på repeat.

Även om riktig och faktiskt befogad kritik finns så har jag ingen lust att bemöta den under dessa omständigheter, på ett anonymt internetforum, jag är inte bekväm med främlingar i kluster, i maskopi alla mot mig.
Citera
2021-11-21, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Jag tror att absolut hela internet hade hyllat dig och hejjat på dig om du började göra något för att försörja dig och din familj; och det hade blivit bra content också. Du hade kunnat gå svetsutbildning eller maskinförare; vad som helst som leder till jobb hade varit positivt och du hade kunnat dokumentera det. Du hade efter hand kunna starta egen firma också om du är ute efter lite större pengar.

Absolut hela internet hade hejjat på dig om du gjorde ärliga försök. För den här business-grejen som håller dig flytande nu ser mest ut som en dålig genväg om du fattar.

Du klarar detta, det kanske är lite kämpigt i början, men det är bara att ge gas så ordnar det sig.

Alternativet är att ditt liv ser likadant ut (eller värre) om 1-3 och om 5 år.

Pröva att förbättra dig själv och din familjs situation litegrann varje dag. På bara några få år kan det bli väldigt stora skillnader.

Lycka till!

Allt detta rör mitt privatliv och är inget jag vill diskutera i öppna inlägg på ett öppet forum bland anonyma användare, vilket för de allra flesta är fullt förståeligt.
Citera
2021-11-21, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hela den här tråden och till och med Chrippa da Kräfta hade hejat på dig om du kunde erkänna för dig själv att du varit arbetsskygg och lat och bara gjorde NÅNTING åt saken som inte är en extrem halvmesyr. Ta tryckkort och börja vicka eller jobba nätter. Det kan varenda sopa i världen, till och med Hoffa som du så hårt fördömde för att han gick på festival en gång om året. Är du så mycket bättre själv alltså? Han jobbar mig veterligen ihop en månadslön i månaden och åker långväga arla morgnar för att ta hand om sin familj. Du åker ett par hundra meter i veckan för att lägga ett par skäggoljor på lådan.

Fast Varken "Chrippa da kräfta" eller någon annan för den delen berörs det minsta utav mig och mitt liv, vad har man då för anledning att yttra sig övh taget?
Jag har rätt till mitt eget privatliv, precis som alla andra.
Citera
2021-11-21, 12:35
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Fast Varken "Chrippa da kräfta" eller någon annan för den delen berörs det minsta utav mig och mitt liv, vad har man då för anledning att yttra sig övh taget?
Jag har rätt till mitt eget privatliv, precis som alla andra.
Det var ett svar på ” Oavsett vad jag svarar så kommer du att trycka tillbaka det där det kom ifrån.” Man kan inte säga PRIVATLIV STJÄRNSTOPP till vad som helst…
Citera
2021-11-21, 12:36
Avslutad
Citat:
Om du är övertygad om att vissa människor inte ska ha yttrandefrihet så kanske du bör fråga dig själv om du befinner dig i en sekt där vissa medlemmar ska tystas för att dom pratar illa om sekten eller dess ideologi.

Jag kallar Rask för en sektmedlem i en eller flera sekter.. och anser tillåmed att samhället är en sekt som har ledare som vill ha pengar av medlemmarna genom skatter .. och att alla som inte tycker tvångsbeskattning är livets mening blir bestraffade. Vilket är exakt hur en sekt fungerar när nån ifrågasätter ledaren eller ideologin som oftast handlar om att ledaren vill ha pengar för att utföra en hemlig plan som medlemmarna inte får reda på förens dom har tagit självmordspillret för att bli upphämtade av utomjordingarna.

Självklart får man hat från sektmedlemmar om man pekar på sekten som dom inte kan se.

Sjuk i huvudet är vad sektmedlemmar säger om nån ifrågasätter sektens ideologi.

Se bara på Rask som hittar nån ny syndare hela tiden som ifrågasätter sekternas ideologi och guden som heter pengar.

Säg aldrig mer att jag förtalar osv, för det enda du gör är att dra skit ur arslet och konstatera att så är det minsann, och kör över mig totalt.
Du har anklagat mig från allt att vara sektmedlem till jag vet inte vad, det är fartal om inte något, grovt också med tanke på spridningen, så vad är skillnaden på förtalsbaronen och dig?
Backa upp allt du skriver eller håll käften som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in