2021-11-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Samtidigt så dör många på sjukhus på grund av felbehandling och felmedicinering!
Ja, det är ju för jävligt att sjukvården inte är perfekt, aldrig gör fel och botar alla sjukdomar.
Citera
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är inte alls självförvållat. Det är de 80 procenten som har ställt ett krav som man saknar rättslig eller moralisk grund att ställa.

Låter snarare som om du har skev moral och är helt osolidarisk.
Räkna inte med sympatier.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Intressant studie. Problemet med typen av citering du gör är att du konsekvent väljer att ta saker ur sitt sammanhang för att försöka skapa en illusion av att du har någon form av poäng. Jag tror inte heller att du läst hela studien i kombination med att du inte förstår vad du läser pga dålig kunskap i ämnet.

Jag har läst hela studien och citatets innebörd är oförändrat oavsett vilken kontext du önskar. Vaccinen är extremt dåliga. En jämförelse med Kinas vaccin hade varit intressant.

De uppmäter ingen T-cells aktivitet och inga antikroppar. Att jämföra med naturlig immunitet som är flerårig, kanske livslång.

Vad som är positivt är att de ser en ökad mångfald av antikroppar hos vaccinerade efter infektion, vad det betyder i längden är en annan sak. Utan tvekan har vaccinet präglat immunförsvaret, frågan är till vilken grad.
Citera
2021-11-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Bättre med låg smittspridning än hög smittspridning.
Smittspridningen i sig är bara en siffra, det är konsekvenserna som är intressanta. Så länge belastningen på vården är rimlig kan den få vara så hög den vill.
Citera
2021-11-21, 10:54
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Och målet med det?
Att vi bär munskydd för alltid?
Vi har just nu låg smittspridning, varför då ha munskydd?
Om vården klarar situationen så förstår jag inte syftet. Vi väntar inte på att något magiskt skall hända och pandemin plötsligt skall försvinna

Vi har inte låg smittspridning.
Vi har låg testning (i syfte att kunna hävda låg smittspridning och spara pengar).

Tänk lite längre än näsan räcker.
Att vården räcker till precis just nu spelar ingen roll om två månader.
Ju fler åtgärder som används desto större säkerhetsmarginal framöver.
Citera
2021-11-21, 11:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag har läst hela studien och citatets innebörd är oförändrat oavsett vilken kontext du önskar. Vaccinen är extremt dåliga. En jämförelse med Kinas vaccin hade varit intressant.

De uppmäter ingen T-cells aktivitet och inga antikroppar. Att jämföra med naturlig immunitet som är flerårig, kanske livslång.
Det är exakt den här typen av påståenden som gör att jag direkt klassar dig som någon utan utbildning eller ens förståelse för vad du pratar om. Studien gör alltså klart att de detekterar T-celler. Du har fortfarande inte begripit det trots att det står så i klartext. Här, jag skall hjälpa dig trots att du är totalt okunnig:

Citat:
Cellular Immune Responses
SARS-CoV-2 cellular immune responses were assessed by intracellular cytokine staining (ICS) assays and ELISPOT assays using pooled Spike peptides. Spike-specific CD4+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were 2.1- and 1.8-fold higher, respectively, in vaccinated infected individuals compared with vaccinated uninfected individuals (Fig. 2A; P<0.001 and P=0.02, respectively, Wilcoxon rank-sum tests). Median Spike-specific CD8+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were below the limit of detection in vaccinated uninfected individuals but were 2.7- and 4.4-fold higher, respectively, in vaccinated infected individuals (Fig. 2B; P=0.002 and P=0.002, respectively, Wilcoxon rank-sum tests). Similar trends were observed for ELISPOT responses and CD4+ and CD8+ T cell responses in individuals who received the BNT162b2 and mRNA-1273 vaccines (Fig. S4).

Är du verkligen så här okunnig att du inte ens ser vad jag till och med pekar ut i den rapport du påstår dig ha läst. Eller har du bara läst utan att förstå vad du läser? Det är CD8+ de inte kan mäta (eller T-killer cells i vardagsmun). CD4+ kan de mäta. T-celler. Fattar du? Nej...*hihi*

Herregud.
Citera
2021-11-21, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Dåså. Inga problem mao.

Jag finner det djupt problematiskt att man vill dela upp samhället i två grupper baserat på vaccinationsstatus. Att jag sedan kan vara utan gymmet är en annan sak.
Senast redigerad av countolaf 2021-11-21 kl. 11:14.
Citera
2021-11-21, 11:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Vi har inte låg smittspridning.
Vi har låg testning (i syfte att kunna hävda låg smittspridning och spara pengar).

Tänk lite längre än näsan räcker.
Att vården räcker till precis just nu spelar ingen roll om två månader.
Ju fler åtgärder som används desto större säkerhetsmarginal framöver.

Ok. Så att vi har lägst antal inlagda i Norden har med testningen att göra?

Hur står det till i Hjärnkontoret egentligen?
Citera
2021-11-21, 11:23
Medlem
Citat:
Den totalitära idén är inte munskyddet i sig, utan idén att "pandemin stoppas om alla underkastar sig munskyddet".

Okej, så du menar att Sverige var ett totalitärt samhälle på 1900-talet för att alla värnpliktiga tvingades ha på sig kängor och hjälm?
Citera
2021-11-21, 11:23
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Bättre med låg smittspridning än hög smittspridning.

För att?

Varför stänger inte alla världens länder ner samhället helt för alltid då?
Citera
2021-11-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Smittspridningen i sig är bara en siffra, det är konsekvenserna som är intressanta. Så länge belastningen på vården är rimlig kan den få vara så hög den vill.

Nej, smittspridningen ska vara så låg som möjligt.
Citera
2021-11-21, 11:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det finns flera rörelser som har samma tendenser, ja. Men för att det ska vara totalitärt måste det innebära att alla måste underkasta sig samma lösning, och för att nå framgång krävs en kris. Människor ställer bara upp på totalitärism när de är rädda.

Det är intressant att du tar upp att munskydd inte fungerar "för att vissa har det på hakan". Totalitära rörelser skyller alltid sitt misslyckande på de fåtal som inte underkastar sig idén. Så kallad scapegoating. Det är ett sätt att hålla informationsbubblan intakt och skydda föreställningen om att den totalitära idén fungerar.

Om lockdowns, munskydd eller vaccin fungerade som smittåtgärd så hade stora delar av världen utrotat covid för länge sen. Det här är galenskap. Pandemin rasar som aldrig förr i Europa, med ännu mer fall än förra vintern. I länder där man (på en och samma gång) har munskydd, lockdown och 3/4 av befolkningen är vaccinerade.

Majoriteten behöver ju inte underkasta sig, de vaccinerade kan leva på som vanligt, då är det inte totalitärt enligt din egna definition. Demokrati har sina baksidor också, det är ofta något folk lätt glömmer när saker och ting är på "deras" sida. Personligen har jag levt i en demokratur där rasfrämlingar fått välla in över gränsen mot min vilja, samma individer som drivit pandemin och skjuter sönder vårt samhälle.

När jag säger munskydd tänker jag på andningsskydd (respirator) som används inom sjukvården, ja det fungerar, säger du emot sågar du hela världens sjukvårdssystem och gör dig bara löjlig.

Lockdowns har fungerat utmärkt för att bryta stora utbrott, att hålla det en längre tid går inte för folk orkar inte, ekonomin klarar det inte heller. Att utrota covid gör man bara om man låser in hela jordens befolkning i en månad Esabstyle, men det går ju inte det heller, möjligtvis i Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in