2021-11-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det var dina invandrande kompisar i äldreomsorgen som gav demente och multisjuke Sven-Bertil 88 år morfin istället för syrgas. De som kom till sjukhus fick vård. Ni vänsterblivna har problem med minnet
Inte alls men det har uppenbarligen du eftersom du har glömt bort att många äldre inte fick åka in till sjukhus och att det var socialstyrelsen sjuksköterskor och läkare som låg bakom det och morfinet..
Citera
2021-11-20, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är märkligt att man inte kommit på det tidigare men nu kanske det blir verklighet, vaccinpass mm mellan V40 och V20 typ. För enkelhetens skull kan man låta det sammanfalla med dubbdäcksperioden så blir det färre datum att hålla reda på.

Japp, och när man ställer om klockan till vintertid så är det dags för en boosterdos! Målet är att vi medborgare ska tänka så lite som möjligt själva, det hade varit det optimala. Staten vet bäst!
Citera
2021-11-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jo man stängde ner Sverige delvis eftersom det numera är uppöppnat igen, precis som det bör vara. För alla, vaccinerade som ovaccinerade.

Vaccinationstäckningen kan vara 100% och det kommer ändå inte stoppa smittspridningen. Inse det någon gång.

Sverige är det enda landet i världen som hållit så öppet som man kan/bör, ändå ska det gnällas..., lättkränkta är bara förnamnet
Citera
2021-11-20, 23:06
Avslutad
Citat:
Sverige är det enda landet i världen som hållit så öppet som man kan/bör, ändå ska det gnällas..., lättkränkta är bara förnamnet

Jag kommer gnälla när man begränsar vår frihet och inskränker våra rättigheter, ja. Du må tycka att det är "lättkränkt", men för mig är det en fullt naturlig reaktion på statens maktmissbruk.

Just nu gnäller jag inte över situationen i Sverige, den är ju i princip normal. Tyvärr vill såna som du förstöra detta och splittra samhället.
Citera
2021-11-20, 23:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hade-hoppats-att-det-skulle-skydda-annu-mer/

Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergström som hade så mycket lovord om vaccinet

Andel genombrottsinfektioner:

2563/6964838=0.00036799133

Katastrof?
Citera
2021-11-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte alls men det har uppenbarligen du eftersom du har glömt bort att många äldre inte fick åka in till sjukhus och att det var socialstyrelsen sjuksköterskor och läkare som låg bakom det och morfinet..

Multisjuka och dementa 90-åringar borde ha fått syrgas ute på sina boenden, ja. Det hade förmodligen räddat liv ett tag till. Det beror dock inte på att som du säger läkare och sjuksköterskor medvetet mördat dessa. Snarare på otydligheter i mandat och styrning i regionerna/kommunerna. Varje dag dör det 250 svenskar, några av dessa hade förmodligen levt ett tag till om de fått annan/bättre vård. Samtidigt så räddar våra sjukhus livet på hundratals varje dag
Citera
2021-11-20, 23:11
Medlem
Citat:
Jag kommer gnälla när man begränsar vår frihet och inskränker våra rättigheter, ja. Du må tycka att det är "lättkränkt", men för mig är det en fullt naturlig reaktion på statens maktmissbruk.

Just nu gnäller jag inte över situationen i Sverige, den är ju i princip normal. Tyvärr vill såna som du förstöra detta och splittra samhället.

Så vad gnäller du över då? Hur vill jag splittra och förstöra samhället genom att under några månader låta några få procent av befolkningen få umgås utomhus eller i mindre sällskap inomhus
Citera
2021-11-20, 23:14
Avslutad
Citat:
Så vad gnäller du över då? Hur vill jag splittra och förstöra samhället genom att under några månader låta några få procent av befolkningen få umgås utomhus eller i mindre sällskap inomhus

Eftersom du skapar ett samhälle som delar upp vaccinerade och ovaccinerade, där man demoniserar den senare gruppen. Det är inget trevligt samhälle.

Risken finns att man normaliserar den attityden och går ännu längre i diskrimineringen mot ovaccinerade, vilket är precis det som sker just nu i flera europeiska länder. Därför är det viktigt att sätta ner foten vid minsta lilla antydan på sådana åtgärder.
Citera
2021-11-20, 23:17
Medlem
Citat:
Multisjuka och dementa 90-åringar borde ha fått syrgas ute på sina boenden, ja. Det hade förmodligen räddat liv ett tag till. Det beror dock inte på att som du säger läkare och sjuksköterskor medvetet mördat dessa. Snarare på otydligheter i mandat och styrning i regionerna/kommunerna. Varje dag dör det 250 svenskar, några av dessa hade förmodligen levt ett tag till om de fått annan/bättre vård. Samtidigt så räddar våra sjukhus livet på hundratals varje dag
Samtidigt så dör många på sjukhus på grund av felbehandling och felmedicinering!
Ditt minne är sämre än vad jag trodde fanns exempel på förkylda patienter på äldreboenden som antogs ha corona och därför förvägrades annan vård än palliativ men efter anhörigas ansträngningar så togs de ändå in på sjukhus och överlevde. Många hade tyvärr inte anhöriga som ansträngde sig och läkare och sjuksköterskor var ofta för fega för att ens besöka sina patienter.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-20 kl. 23:21.
Citera
2021-11-20, 23:24
Medlem
Citat:
Eftersom du skapar ett samhälle som delar upp vaccinerade och ovaccinerade, där man demoniserar den senare gruppen. Det är inget trevligt samhälle.

Risken finns att man normaliserar den attityden och går ännu längre i diskrimineringen mot ovaccinerade, vilket är precis det som sker just nu i flera europeiska länder. Därför är det viktigt att sätta ner foten vid minsta lilla antydan på sådana åtgärder.

Jag känner några vettiga och kloka antivaxxers som har full förståelse för att dessa kommer att få lite begränsningar under några månader, inga konstigheter tycker dom.
Citera
2021-11-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ja, vi är nog på väg att bli som Kina..., konspiratoriker och paranoiker som du går inte att prata med. Fakta är oväsentligt, eller hur..
Du är tydligen totalt faktaresistent.
Eller bara oförmögen att förstå saker som sker mitt framför ögonen på dig.
Fakta är att smittan skenar trots numera väldigt hög grad av vaccinering och dom totalitära åtgärderna införs just nu i ökande omfattning var dag
Citera
2021-11-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Samtidigt så dör många på sjukhus på grund av felbehandling och felmedicinering!
Ditt minne är sämre än vad jag trodde fanns exempel på förkylda patienter på äldreboenden som antogs ha corona och därför förvägrades annan vård än palliativ men efter anhörigas ansträngningar så togs de ändå in på sjukhus och överlevde. Många hade tyvärr inte anhöriga som ansträngde sig och läkare och sjuksköterskor var ofta för fega för att ens besöka sina patienter.

Säkerligen skulle 100 personer som avlider varje dag levt några år till om dom tagit hand om sig bättre. Sjukvården räddar dock många varje dag. Men jag håller med om att speciellt i början på pandemin dog åldringar p g a felbehandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in