Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsmannen
Min poäng är att detta inte handlar om individer. Du måste se det ur ett samhällsperspektiv.
För att svara på din fråga så skulle jag personligen inte bry mig om ifall jag stod vid A eller B.
Ett scenario där en fullt vaccinerad smittar förekommer naturligtvis, ingen har sagt något annat. Sannoliikheten minskar dock. En fullt vaccinerad har högre sannolikhet att vara smittsam en kortare tid och smitta med mindre virusmängd.
För en oskyddad individ är detta mycket dåligt i ett samhälle som inte har restriktioner.
Därav införadet av vaccinpass.
Hur kan detta vara så svårt att förstå?
Friska individer (negativt pcr test) smittar inte.
Hur kan detta vara så svårt att förstå?
Om syftet är att bromsa smittan så är det bättre att kräva del 2 av coronapasset(negativt test) av alla som ser Djurgården-Leksand på plats, än att kräva del 1(vaccindelen).
Om Hovet fylls av vaccinerade åskådare, så finns det potentiellt hundratals smittade individer som kan sprida smitta till andra.
Om alla är testade innan matchstart, så finns inte det problemet?
Inte är det diskriminerande heller, men det verkar som det är segregeringen man önskar sig.
Är man naiv, så tror man det här är sista steget, om man någonsin har öppnat en historiebok, så ser man snabbt att det här bara är steg 1.
Människor ondska mot andra människor har ingen gräns när man menar sig stå på ”de godas sida”.
De goda har aldrig använt tvång som maktmedel..