2021-11-20, 18:25
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Många blir extremt glad av att en Sd;are dödar en annan. Liknas vid två flugor i en smäll.

Man kan också se det som ett vanligt bögmord inte helt ovanligt.

Sedan undrar man hur säker är man på att det är rätt man och att det är styckmord eller bara styckning av en avliden och att det skedde för att dölja det pinsamma förhållandet och dylikt.
Vad finns det för pinsamt menar du?
Citera
2021-11-20, 18:25
  #422
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nu blev ju denna historia ännu konstigare, har han alltså fått med sig BO till Nyköping, mördat honom och sedan fraktat tillbaka kroppen till nära där personen bodde?

Finns iofs en logik i att spåren skulle peka bort från Nyköping. Men MGM har ju inte varit särskilt smart då kroppen flyter upp ganska omgående och han verkar ha lämnat spår efter sig på något sätt.

Namnet kommer ut senast på måndag ändå i.om. häktningsprotokollet. Familjen är informerade sedan flera månader tillbaka. Ser inte riktigt vad det hjälper dig att hålla inne namnet.

Vad har flutit upp? Var?[/quote]
Kroppsdelarna vid Junibacken syftade jag på. Antar att de varit synliga från land och att de flutit dit. Vet dock inte detta med säkerhet såklart.

Huvudet hittades av dykare.
Citera
2021-11-20, 18:26
  #423
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Läste intervju med åklagaren tidigare idag och har verkligen försökt hitta den igen men journalisterna verkar ha redigerat i artikeln (ofog). Där ställdes frågan om relationen mellan BO och MGM och av svaret kunde man (jag) tydligt utläsa att det handlade om ett förhållande mellan de två. Sorry, ingen fakta men iaf en insinuation.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Aha! Tack för förklaringen. Då känns det ju som att den misstanken kan ha lite mer grund i alla fall.

Enligt en användare i tråden som kände BO eller båda så var MGM och BO i alla fall arbetskollegor i ca 30 år.

Det är nog den enda säkra relationen, än så länge.
Citera
2021-11-20, 18:28
  #424
Medlem
Det är privatpersoner som tidigare hittade kroppsdelar enligt olika tidningar (ej huvud) . Tänk vad hemskt, vara på promenad på djurgården och träffa på kroppsdelar i en säck. Sjukt
__________________
Senast redigerad av Theresamay2018 2021-11-20 kl. 18:29. Anledning: Stavfel
Citera
2021-11-20, 18:28
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Varifrån kommer egentligen uppgiften om att MGM skulle vara gay? Är det bara en gissning för att BO råkar vara en man i samma ålder eller finns det något annat som skvallrar om den saken?

Det är Flashback. Eftersom han är SD:are så har Flashback panik på att hitta på att han egentligen är bög, invandrare eller f.d. miljöpartist och därmed egentligen inte en äkta SD:are.
Citera
2021-11-20, 18:29
  #426
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt en användare i tråden som kände BO eller båda så var MGM och BO i alla fall arbetskollegor i ca 30 år.

Det är nog den enda säkra relationen, än så länge.

Ja. Men att BO:s grannar kände igen och träffat MGM i hissen, tyder ju i så fall på att de var rätt så nära kollegor. Jag inbillar mig att män som endast har en kollegial relation rätt sällan besöker varandra i bostaden.
Citera
2021-11-20, 18:31
  #427
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Läste intervju med åklagaren tidigare idag och har verkligen försökt hitta den igen men journalisterna verkar ha redigerat i artikeln (ofog). Där ställdes frågan om relationen mellan BO och MGM och av svaret kunde man (jag) tydligt utläsa att det handlade om ett förhållande mellan de två. Sorry, ingen fakta men iaf en insinuation.
När en åklagare säger relation så räknas t.ex. kollegor (som de var) eller grannar, inte bara kärleksrelationer.

Eftersom folk inte förstår detta så kan det låta fel i tidningen och bli misstolkat, precis som du har gjort. Säkert därför de har redigerat intervjun.
Citera
2021-11-20, 18:33
  #428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
MGM är skriven i Nyköping och därför anhållen av tingsrätten i Nyköping. Tingrätten vet inte något om själva mordet utan fått i uppgift att anhålla en person som är skriven i Nyköping och därför skriver kanske slarvigt att mordet skett i Nyköping. Det borde vara mer logiskt om det skett i KA s lägenhet.
Tingsrätten har inte behörighet att anhålla någon överhuvudtaget eftersom det är åklagarens uppgift. Däremot är MGM häktad. Av Stockholms tingsrätt. Tack för ditt bidrag till tråden.
Citera
2021-11-20, 18:34
  #429
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vantör.

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag gick på pers.nr. och han har 01 i början av sista fyra, så född i Stockholms län iaf.

Har också nu sett detta närmare bestämt i Vantör.
Citera
2021-11-20, 18:37
  #430
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket nära vänner en gång i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Insideman
Nej, det är inte denne B*rnd K som du refererar till. Jag vet mycket väl också om att AE och B var mycket nära vänner på 70/80-talet. Men det är inte han, han bor och lever i Täby.

På den tiden var de helt riktigt mycket nära vänner.

Har också sett detta efter att jag skrev det här inlägget att han numera bor i Täby.
Citera
2021-11-20, 18:37
  #431
Medlem
För c:a 15 år sedan kom jag i samspråk med en kvinna i SD:s partistyrelse. Av någon anledning kom vi att tala om homosexualitet och SD:s syn på homosexualitet. Hon hade att berätta att det fanns medlemmar inom partiet som var homosexuella och i förhållanden. Kvinnan bodde på den tiden i Sthlm och nämnde att ett manligt par då och då brukade komma och diskutera politik med henne. Jag citerar henne så gott jag nu kommer ihåg hennes ord:

- De var trevliga på alla sätt och vis men det syntes att de var lite fjolliga av sig.

Jag tror inte att det fanns så många relativt öppna homosexuella inom SD på den tiden.
Att MGM varit SD:are under lång tid verkar klarlagt. BO kanske också? Relationsdrama är min känsla.
Citera
2021-11-20, 18:37
  #432
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja. Men att BO:s grannar kände igen och träffat MGM i hissen, tyder ju i så fall på att de var rätt så nära kollegor. Jag inbillar mig att män som endast har en kollegial relation rätt sällan besöker varandra i bostaden.

Det håller jag helt med om.

Men bekräftade uppgifter är (än så länge), kollegor.

Sedan, 2 män i ca 60 års ålder som aldrig varit gifta.....då funderar man ju mot gay-hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in