2021-11-20, 18:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Eberhardt uppger i sin presentation att hans två största intressen är "historia och trädgårdsodling".

Är det någon som har någon aning om var han fått utlopp för sitt intresse av trädgårdsodling?

Det låter lite kryptiskt att polisen söker tips "i närområdet av en fastighet kopplad till den misstänkte mannen", som om det är någon annan fastighet än bostadsadressen som avses.

Nyköping, det ligger liksom mitt i smeten när det gäller sommarstugor. Det finns hur mycket som helst runt om, i alla väderstreck.

Han kan ju ha hyrt/arrenderat "svart/under bordet" i många år, exempelsvis. Det finns många herrgårdar, säterier m.m. runt omkring med små torp som hyrts ut till samma person i åratal.
Citera
2021-11-20, 18:06
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så MGM är alltså född i Stockholm.

Han var i a f redan boende i Nyköping för ca 40 år sedan. Måste ha hamnat tidigt där. Kollade upp detta och han var enligt Sveriges befolkning 1980 då skriven i Oxelösund.
Jag gick på pers.nr. och han har 01 i början av sista fyra, så född i Stockholms län iaf.
Citera
2021-11-20, 18:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelkrumelur
Att det skulle vara en homosexuell som begår mord är utifrån statistiken väldigt liten risk.

Jag har ingen aning om det finns någon korrelation mellan sexualitet och våldsbrott, men min fråga var inte huruvida det är vanligt eller inte utan snarare varifrån den uppgiften kommer. Är det en "trådsanning" bara för att MGM och BO är två ogifta (?) män i samma ålder, eller finns det något annat som pekar åt det håller?
Citera
2021-11-20, 18:09
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
MGM är skriven i Nyköping och därför anhållen av tingsrätten i Nyköping. Tingrätten vet inte något om själva mordet utan fått i uppgift att anhålla en person som är skriven i Nyköping och därför skriver kanske slarvigt att mordet skett i Nyköping. Det borde vara mer logiskt om det skett i KA s lägenhet.
Citera
2021-11-20, 18:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag har ingen aning om det finns någon korrelation mellan sexualitet och våldsbrott, men min fråga var inte huruvida det är vanligt eller inte utan snarare varifrån den uppgiften kommer. Är det en "trådsanning" bara för att MGM och BO är två ogifta (?) män i samma ålder, eller finns det något annat som pekar åt det håller?
Läste intervju med åklagaren tidigare idag och har verkligen försökt hitta den igen men journalisterna verkar ha redigerat i artikeln (ofog). Där ställdes frågan om relationen mellan BO och MGM och av svaret kunde man (jag) tydligt utläsa att det handlade om ett förhållande mellan de två. Sorry, ingen fakta men iaf en insinuation.
Citera
2021-11-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Läste intervju med åklagaren tidigare idag och har verkligen försökt hitta den igen men journalisterna verkar ha redigerat i artikeln (ofog).

Var hittar man den intervjun?
Citera
2021-11-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket intressant detta.

Kan förnamnet ev ha börjat med ett B.? I s f vet jag direkt vem som BO är och vet mer om honom. Denne man AE som nu är utpekad som MGM hade jag en hel del att göra med i slutet av 1970-talet och i det tidiga 1980-talet. AE har/hade en nära vän vars förnamn börjar/började med just ett B. Dessa båda hängde alltid ihop som ler och långhalm.

Umgicks inte personligen med AE på min fritid men när jag hade med honom att göra så var han trevlig och hälsade alltid. Någon närmare kontakt uppstod dock aldrig. Hans nära vän däremot var inte lika lätt att få kontakt med. När jag nu tittar tillbaka ca 40 år i tiden, så ser jag dessa båda personer mycket klart och tydligt framför mig.

Nej, det är inte denne B*rnd K som du refererar till. Jag vet mycket väl också om att AE och B var mycket nära vänner på 70/80-talet. Men det är inte han, han bor och lever i Täby.
Citera
2021-11-20, 18:18
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Kan inte länka från mobilen. Sök på:

"Ännu en skandal, minst den 8:e i Centerpartiet som rör sig om pedofili"

Så får du upp en del.

Med tanke på den misstänkte gärningsmannens efternamn så är det typ 99% chans att han har judiskt ursprung. Om man söker på hans efternamn och "jewish" så blir det ganska glasklart.
Sök på efternamnet och Nazi så hittar du en tysk Brigadführer och en General från WWII med det efternamnet...
Senast redigerad av JustLikeMoney 2021-11-20 kl. 18:22.
Citera
2021-11-20, 18:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Läste intervju med åklagaren tidigare idag och har verkligen försökt hitta den igen men journalisterna verkar ha redigerat i artikeln (ofog). Där ställdes frågan om relationen mellan BO och MGM och av svaret kunde man (jag) tydligt utläsa att det handlade om ett förhållande mellan de två. Sorry, ingen fakta men iaf en insinuation.

Aha! Tack för förklaringen. Då känns det ju som att den misstanken kan ha lite mer grund i alla fall.
Citera
2021-11-20, 18:21
Avslutad
Läste detta på DN:

"Kroppsdelen, som enligt DN:s källor låg i en sopsäck, har analyserats av Rättsmedicinalverket och identifierats. Den tillhör en 60-årig man som anmäldes försvunnen strax innan fyndet i Karlbergskanalen gjordes."

Någon som alltså blev anmäld försvunnen relativt sent sett till när mordet beräknas ha skett. Hur många 60åringar anmäldes försvunna kring 17/9? Kan inte vara många!
Citera
2021-11-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
BO var en nära vän med den misstänkte som även han har jobbat på Kronobergshäktet i en ledande position. BO heter inte Morgan, och med respekt för nära anhöriga så väljer jag att inte lägga ut några namn, men han var boende i nära anslutning till fyndplatsen.

Nu blev ju denna historia ännu konstigare, har han alltså fått med sig BO till Nyköping, mördat honom och sedan fraktat tillbaka kroppen till nära där personen bodde?

Finns iofs en logik i att spåren skulle peka bort från Nyköping. Men MGM har ju inte varit särskilt smart då kroppen flyter upp ganska omgående och han verkar ha lämnat spår efter sig på något sätt.

Namnet kommer ut senast på måndag ändå i.om. häktningsprotokollet. Familjen är informerade sedan flera månader tillbaka. Ser inte riktigt vad det hjälper dig att hålla inne namnet.[/quote]

Vad har flutit upp? Var?
Citera
2021-11-20, 18:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max111
Var hittar man den intervjun?
Som sagt så verkar formuleringen vara bortredigerad, det var i en av kvällstidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in