2021-11-20, 16:58
Medlem
Ur en smittosynpunkt skulle man kunna säga såhär.

Om vaccinet är immunicerande så skulle passen inte behövas för då skulle bara ovaccinerade vara en fara för varandra.

Om vaccinet inte är immunicerande så behövs passen fortfarande inte för då kan vem som helst vara smittbärare oavsett om de är vaccinerad eller inte.

Slutsats... passen behövs inte... men så har meningen med passen aldrig varit att minska smittspridningen utan att öka statens kontroll över folket...

Det beklämmande är det faktum att så många inte bara villigt försätter sig själva i slaveri utan de hurrar hela vägen dit...
Citera
2021-11-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Det har jag. Men bara för att jag inte känner någon som dött är inte sjukdomen ofarlig.

Nä, men det borde ju väcka lite tankar ang hur korrekt all rapportering om pandemin är?
Citera
2021-11-20, 17:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
För att den ligger till grund för exakt ALL lagstiftning som berör medicinska experiment?

"In 1966, the*International Covenant on Civil and Political Rights*was adopted by the*United Nations, and supposed to be in force by 23 March 1976. Article seven prohibits experiments conducted without the "free consent*to medical or scientific experimentation" of the subject. The Covenant has 173 states parties as of September 2019."

Eller
"The idea of free or informed consent also served as the basis for International Ethical Guidelines for Biomedical Research Involving Human Subjects proposed by the World Health Organization."
Nej , det gör den inte alls. Det har dessutom aldrig varit en erkänd lag eller liknande.

Nurembergkoden har INGENTING med medicinska experiment att göra idag. Det är Helsingforsdeklarationen som är den överenskomna principen som alla rättar sig efter. Inom Europa har vi sedan en lagstiftning. Nurembergkoden har ingen som helst status.
Citera
2021-11-20, 17:09
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Det är väl ingen mänsklig rättighet att se på hockey?

Gör dig inte dum.
Det handlar om att under hot om att bli av med sin fria rörlighet och kroppsliga autonomitet genomgå ett medicinskt ingrepp.
Citera
2021-11-20, 17:09
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Folk sade ju att man inte dör i Covid om man är vaccinerad? Det värsta är att man blir inlagd men att man tillfrisknar? Bara lögner efter lögner som bl.a upprepas här på forumet.

Många både vaccinerade/ovaccinerade kommer dö, inte enbart på grund av covid men med risk att det blir 'sidekick' dödsorsak covid. Alla äldre är väl i princip vaccinerade, men har ändå risk att bli i bästa fall lindrigt sjuka ändå -och hamnar av 100 olika andra anledningar på sjukhus -som gamla människor ofta gör.

Hade varit intressant att veta var gränser går i statistiken. ligger du med kol och diabetes på sjukhuset och testar positiv för covid -vilket håll lutas statistiken åt då när denne avlider? räknas vederbörjande in i krigsrubrikerna? '7 dödsfall i covid idag' Det är därför statistiken är en sån förbannad lögn många gånger. 'Ja x dog i covid' men scrollar vi i journalen så finns både hjärt och kärlsjukdom höga kolesterolvärden etcetera. dog verkligen x till 100% av covid då? hur många procent död i covid kontra andra komplikationer gäller för att dödsorsaken ska vara covid. Illa är det att allt måste vara så svart och vitt | antingen eller hela tiden, inte konstigt att alla blir arga vare sig de är för eller emot att vaccinera sig
Senast redigerad av Rodrigo 2021-11-20 kl. 17:19.
Citera
2021-11-20, 17:10
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Svårt att säga. Men tre doser håller jag inte allt för osannolikt.
Intressant. Ett tag benämndes dubbelvaccinerade som "fullvaccinerade". Jag gissar att trippelvaccinerade aldrig kommer att benämnas som "fullvaccinerade". Vad tror du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpediemsi
Jag kan verkligen visualisera mig en morot som dinglar framför ansiktet på dig och du springer efter den i hopp om att du får tag i den en vacker dag, så länge du går med på allt vad eliten säger att du ska göra
Haha ungefär så.

Men jag tror många är här och trollar riktigt lättbemötta pro-medicinskregistrerings-"green pass" osv-utlägg för att ge frihetssidan öppet mål. Men det är svårt att veta ibland... (Pekar inte på någon, bara säger det)
Senast redigerad av .Void 2021-11-20 kl. 17:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Nä, men det borde ju väcka lite tankar ang hur korrekt all rapportering om pandemin är?
Faktiskt inte. Jag tror inte att bara för att man får covid så dör man. De flesta klarar det bra. Men inte alla och särskilt inte de svagaste i samhället. Bara för att jag inte i min närhet observerat detta så finns det inte
Citera
2021-11-20, 17:12
Medlem
Bankdosas avatar
Har julbord med jobbet den 4e december på en restaurang. Är det bara att glömma nu när man väntat med vaccinering?
Citera
2021-11-20, 17:15
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Svårt att säga. Men tre doser håller jag inte allt för osannolikt.

Syftet med att få så många som möjligt immuniserade är just att kunna betrakta det som en säsongsinfluensa. Danmark försökte med det och även Kanada. Det gick tyvärr åt helvete pga för låg immunitetsgrad. Deltavarianten ger ett betydligt högre r0-tal är de ursprungliga varianterna. Persoligen tror jag aldrig det går att stoppa detta virus helt och hållet.

Jag är absolut helt emot tvångsvaccinering. Det måste vara upp till var och en att ta vaccin eller inte.
Begränsningar är däremot nödvändigt. Vaccinpass som en tillfällig lösning kan då vara effektivt. Det kan bidra till att fler vaccinerar sig och även hjälpa till med en ”trycka ner kurvan”-strategi.

Förövrigt viktigt att jobba med tester, smittspårning och isolering. Att som FHM rekommendera fullvaccinerade att inte testa vid symptom var enligt mig vansinnigt dumt.
Jag respekterar att du skriver det kursiva.

Men tänkte bemöta det fetade.
Känns det inte kontraproduktivt (eller aningen konspiratoriskt) att FHM slopade alla restriktioner bara för några veckor sedan?
Citera
2021-11-20, 17:17
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej , det gör den inte alls. Det har dessutom aldrig varit en erkänd lag eller liknande.

Nurembergkoden har INGENTING med medicinska experiment att göra idag. Det är Helsingforsdeklarationen som är den överenskomna principen som alla rättar sig efter. Inom Europa har vi sedan en lagstiftning. Nurembergkoden har ingen som helst status.

Jo det gör den visst, Helsingforsdeklarationen är direkt sprungen ur Nürnbergkonventionen.
Däremot så är Helsingforsdeklarationen inte heller något lagstadgat dokument.

Nürnbergkonventionen användes som bas för följande dokument:
Helsingforsdeklarationen
U.S Code of federal Regulations
International Covenant on Civil and Political Rights(FN)
International Ethical Guidelines for Biomedical Research Involving Human Subjects(WHO)

Marcus Muller rektor vid Wiens Medicinska högskola benämner den såhär:
"constitutes one of the most important milestones in the history of medicine, providing for the first time a proper framework for research on human subjects."

Så ta en vända till på Bitchute lillkisen.
Citera
2021-11-20, 17:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Jo det gör den visst, Helsingforsdeklarationen är direkt sprungen ur Nürnbergkonventionen.
Däremot så är Helsingforsdeklarationen inte heller något lagstadgat dokument.

Nürnbergkonventionen användes som bas för följande dokument:
Helsingforsdeklarationen
U.S Code of federal Regulations
International Covenant on Civil and Political Rights(FN)
International Ethical Guidelines for Biomedical Research Involving Human Subjects(WHO)

Marcus Muller rektor vid Wiens Medicinska högskola benämner den såhär:
"constitutes one of the most important milestones in the history of medicine, providing for the first time a proper framework for research on human subjects."

Så ta en vända till på Bitchute lillkisen.
Nurembergkoden har INGENTING med medicinsk forskning idag att göra, lika lite som Västgötalagen eller Landskapslagarna styr hur lagen tillämpas i Sveriges Tingsrätter.

Citat:
Importance. The Code has not been officially accepted as law by any nation or as official ethics guidelines by any association. In fact, the Code's reference to Hippocratic duty to the individual patient and the need to provide information was not initially favored by the American Medical Association.

Att jag påpekade att vi i Europa har en befintlig lagstiftning missade också i din iver att spela pajas. Här kommer länken till den lagstiftningen.

https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/research-development/clinical-trials/clinical-trials-regulation

Fler frågor om saker du inte har den blekaste om?
Pajas.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-11-20 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in