2021-11-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Ursäkta som brusar upp. Czaren förklarar det bättre i bara en enda mening dock, så läs hans inlägg.

Ingen fara! Läste och svarade. Tror vad han kommer svara mig och inte omöjligt att jag kan förstå hans resonemang
Citera
2021-11-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Sant. Men helst inte i förtid för att en del är ängsliga för sprutan. Man borde boka in psykologsamtal för alla antivaccare så att de kommer över sin ångest

Känner du många som dött av covid? Svara ärligt
Citera
2021-11-20, 16:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det är väl ingen mänsklig rättighet att se på hockey?

Citat:
FN:S ALLMÄNNA FÖRKLARING OM DE MÄNSKLIGA RÄTTIGHETERNA
Citat:
1. Vi är alla födda fria och jämlika. Vi är alla födda fria. Alla har vi våra egna tankar och idéer. Vi måste alla behandlas på samma sätt.

2. Diskriminera inte. Dessa rättigheter tillhör alla, oavsett hur olika varandra vi är.
Citat:
13. Rätten att röra sig fritt. Vi har alla rätten att bege oss vart vi vill i vårt eget land och att resa som vi önskar.
https://www.ungdomarformanskligarattigheter.se/what-are-human-rights/universal-declaration-of-human-rights/articles-1-15.html
Citera
2021-11-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Känner du många som dött av covid? Svara ärligt
Ärligt: inte en
Citera
2021-11-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.ungdomarformanskligarattigheter.se/what-are-human-rights/universal-declaration-of-human-rights/articles-1-15.html
Men inte rätten till tillträde överallt.
Citera
2021-11-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ärligt: inte en

Då borde du väl ändå ha en smula förståelse för folk som är lite avvaktande när det gäller att vaccinera sig?
Citera
2021-11-20, 16:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Men inte rätten till tillträde överallt.

Du får inte diskriminera människor. Då bryter man mot de mänskliga rättigheterna. Uppenbarligen gör Sverige det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Önsketänkande från rädda småbarn och kvinnor. Men det är skönt att slippa dig med! Hoppas du sover gott om nätterna utan att hemsökas av livsfarliga förkylningar och ovaccinerade men i övrigt helt friska individer.
Skönt för dig att du inte har/haft någon i din närhet, gammal likväl dom ung, som farit riktigt illa då de drabbats av covid. Så många ändrar uppfattning först när det drabbar dem själva eller (om man har) vänner, släkt el kollegor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vaccinpass känns fantastiskt bra, äntligen har vi i Sverige tagit ett stort steg mot att äntligen kunna återgå till det normala.

Men en sak tycker jag är lite otydlig. Det borde väl finnas inplanerat en tredje dos för att passet ska fortsätta gälla? Och längre fram en fjärde osv om det behövs. Nu har ju många gudskelov börjat få sin tredje booster, tyvärr inte jag själv ännu.

Om man nu inte tar sin tredje dos om det blir obligatoriskt, då borde väl passen sluta gälla automatiskt? Eller hur fungerar det? Om nu vaccinerna gradvis ger sämre skydd (vilket jag personligen tror är foliehattstrams men vi säger det för diskussionens skull), då måste det ju komma ut nya påbud snart så man inte plötsligt står där bland en massa ovaccinerade med ett pass som inte fungerar.

Jag personligen hoppas att det införs obligatoriska hälsoundersökningar varje halvår av hela befolkningen där alla får sin obligatoriska spruta och även undersöks för andra brister i hälsan. Efter det fungerar passet ytterligare ett halvår tills det är dags igen. På det viset får vi tillsammans upp en slags rutin i bekämpningen av detta virus. Ska vi någon gång kunna återgå till det normala tror jag att det är ett bra första steg på vägen.

Jag kan verkligen visualisera mig en morot som dinglar framför ansiktet på dig och du springer efter den i hopp om att du får tag i den en vacker dag, så länge du går med på allt vad eliten säger att du ska göra. Vad exakt är det som krävs för dig för att du ska stanna och tänka till?
Citera
2021-11-20, 16:53
Medlem
Citat:
Då borde du väl ändå ha en smula förståelse för folk som är lite avvaktande när det gäller att vaccinera sig?
Det har jag verkligen. Men samtidigt så tänker jag att bara för att jag inte känner någon som dött av covid så är det inte en potentiellt farlig sjukdom. Är ju uppenbarligen rätt många som dött eller blivit svårt sjuka. Men som sagt - har givetvis förståelse för att man tvekar innan man vill ta sprutan. Har raljerat lite här, ber om ursäkt för det. Men kan tycka också att det inte är orimligt att man vill göra åtgärder för att minska smittan.
Citera
2021-11-20, 16:55
Medlem
Citat:
Det har jag. Men bara för att jag inte känner någon som dött är inte sjukdomen ofarlig.
Citera
2021-11-20, 16:56
Medlem
Citat:
Svarade två gånger, ber om ursäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in