2021-11-20, 15:51
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9-5
Så är det säkert. Upprinnelsen är försvunnen person (i Sthlm) gissningsvis 8 september, därefter fynd i kanalen den 16 september (och övriga två fynd varav minst ett på Junibacken därefter), identifiering av offret, allt i Stockholm. Sedan koppling till mgm men då är redan en FU upprättad. Hur den kopplingen ser ut vet vi inte. Ska bli intressant att se hur de har hittat samband mellan de två så pass snabbt.

Som jag skrev tidigare, så var dom nära vänner , och BO har även han jobbat i en ledande position på kronobergshäktet. Så kopplingen är vänner/ kollegor, men av någon anledning så har något gått väldigt fel.
Citera
2021-11-20, 15:52
  #350
Medlem

BO var en nära vän med den misstänkte som även han har jobbat på Kronobergshäktet i en ledande position. BO heter inte Morgan, och med respekt för nära anhöriga så väljer jag att inte lägga ut några namn, men han var boende i nära anslutning till fyndplatsen.[/quote]

Åh börjar förnamnet på T ? För isf känns det som ett fyllebråk som urartat med tragisk utgång
Citera
2021-11-20, 15:52
  #351
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fastighetsregistret.


Jo, jag var inne där och mycket riktigt kunde man få reda på vem som ägde en viss fastighet, men jag hittade ingen tjänst där man kunde fråga om en viss person ägde något.
Citera
2021-11-20, 15:53
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
"Lyser"?
Jag har ingen aning, sånt vet man bara om man är gay själv.

OnT, nån som har koll på hur lång tid innan eventuellt åtal måste väckas?

20 december, 2021 men mer troligt är att åtal väcks först runt april-juni 2022.
Citera
2021-11-20, 15:54
  #353
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Så SD Politikern karvade av huvudet och hivade det i Karlbergskanalen rent ut
sagt och de andra delarna i Nyköping. - Vad ska man säga

Nä , alla delar är funna i Stockholm såvitt jag har förstått. Mordplats = Nyköping. Högst troligt även där transportstyckningen skedde. Sen har han av någon märklig anledning tagit sin Saab 9-3 och kört delarna till Stockholm och dumpat lite här och där.

Otroligt märkligt genomförande.
Citera
2021-11-20, 16:00
  #354
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM och BO.

Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
BO var en nära vän med den misstänkte som även han har jobbat på Kronobergshäktet i en ledande position. BO heter inte Morgan, och med respekt för nära anhöriga så väljer jag att inte lägga ut några namn, men han var boende i nära anslutning till fyndplatsen.

Vänskap kan vara lurigt. Men "bögspåret" kan också vara intressant. Någon mer som varit framme, varit svartsjuk kanske?
Karlbergskanalen har väl utlopp så att man med båt kan gå från Djurgården och in i kanalen? Åka T-bana eller bil med lik i säck verkar väl inte vara på plats 1.

Mycket intressant detta.

Kan förnamnet ev ha börjat med ett B.? I s f vet jag direkt vem som BO är och vet mer om honom. Denne man AE som nu är utpekad som MGM hade jag en hel del att göra med i slutet av 1970-talet och i det tidiga 1980-talet. AE har/hade en nära vän vars förnamn börjar/började med just ett B. Dessa båda hängde alltid ihop som ler och långhalm.

Umgicks inte personligen med AE på min fritid men när jag hade med honom att göra så var han trevlig och hälsade alltid. Någon närmare kontakt uppstod dock aldrig. Hans nära vän däremot var inte lika lätt att få kontakt med. När jag nu tittar tillbaka ca 40 år i tiden, så ser jag dessa båda personer mycket klart och tydligt framför mig.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-11-20 kl. 16:03.
Citera
2021-11-20, 16:00
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Nä , alla delar är funna i Stockholm såvitt jag har förstått. Mordplats = Nyköping. Högst troligt även där transportstyckningen skedde. Sen har han av någon märklig anledning tagit sin Saab 9-3 och kört delarna till Stockholm och dumpat lite här och där.

Otroligt märkligt genomförande.

Okej, om något märkligt, men Politikern kanske
blev stressad, kan inte vara lätt att stycka upp
en människokropp. Så skruvat ..
Citera
2021-11-20, 16:00
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SofiaLotta
BO var en nära vän med den misstänkte som även han har jobbat på Kronobergshäktet i en ledande position. BO heter inte Morgan, och med respekt för nära anhöriga så väljer jag att inte lägga ut några namn, men han var boende i nära anslutning till fyndplatsen.

Åh börjar förnamnet på T ? För isf känns det som ett fyllebråk som urartat med tragisk utgång[/quote]

Nej, namnet börjar inte på T.
BO hette Kenneth
Citera
2021-11-20, 16:05
  #357
Medlem
lindblomsgröns avatar
Ok finns en som jobbar eller har jobbat på kriminalvården, bor i Sundbyberg är 57 år och singel. Är vän med Anders på Fb. Inga inlägg sedan 1 Juli. Namn J'ari Kiis'ski
Citera
2021-11-20, 16:06
  #358
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Polisen tror att brottet ägt rum i Nyköping. Vem i HELVETE dödar och styckar någon i Nyköping, packar in likdelarna i bilen, kör till Stockholm och slänger ut skiten i innerstan?! Det är så jävla sjukt.

Der er en vis logik i, at MGM efter drabet i Nyköping fører BO's lig/ligdele til Stockholm og smider dem i vandløb dér:

BO boede ifølge Expressen i Stockholm, så når han efterfølgende findes død i samme by, kan man forestille sig, at drabet er sket der (IKKE i Nyköping) og at MGM sandsynligvis også hører til i samme, store by (IKKE i Nyköping).

Den nu arresterede mand har på denne måde forsøgt at fjerne spotlight fra sig selv og sin egen, mindre by, selv om drabet er sket der - det lykkedes tilsyneladende ikke så godt!
Citera
2021-11-20, 16:08
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ok finns en som jobbar eller har jobbat på kriminalvården, bor i Sundbyberg är 57 år och singel. Är vän med Anders på Fb. Inga inlägg sedan 1 Juli. Namn J'ari Kiis'ski

BO hette Kenneth
Citera
2021-11-20, 16:08
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Nä , alla delar är funna i Stockholm såvitt jag har förstått. Mordplats = Nyköping. Högst troligt även där transportstyckningen skedde. Sen har han av någon märklig anledning tagit sin Saab 9-3 och kört delarna till Stockholm och dumpat lite här och där.

Otroligt märkligt genomförande.

Om det stämmer som några skriver i tråden kan BO vara boende nära dessa platser. Och då kan det vara försök att vilseleda. Typ ”oj, ingen jävel är dum nog att transportera ett lin långt så han måste dött häromkring”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in