2021-11-20, 14:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Grannar till mordoffret berättar hur de sett den misstänkte i huset flera gånger under de senaste åren, och att han verkade trevlig och artig.
– Han var prydlig. Man hälsade i hissen.

https://www.expressen.se/nyheter/grannarna-larmade-nar-mannen-inte-oppnade/

Känns ju som relationsmord. Kanske bodde MGM rent av där.
Citera
Medlem
G.Silverbanes avatar
Foto på MGM från 2021-09-18

https://i.postimg.cc/vZ0MMpND/Screenshot-20211120-145142.jpg
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Och så var det någon nazi som anmälde mina inlägg för att han/hon inte tålde min åsikt om SD.

Så jävla patetiskt och otroligt, men när man väljer att skriva om invandrare eller andra partier så får det jättegärna vara kvar?

SD är kvinnomisshandlare och våldtäktsmän/mördare! Min åsikt!!!!!

Är alla SDare det?
Citera
2021-11-20, 14:58
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Njae…. så är det inte riktigt. Att inte bli upptäckt är nog det viktigaste. Få bort kroppen. Sen vill jag inte äckla in mig i detaljer. Men de som vittnar om sitt brott i styckmord kan både kräkas och ta massa pauser.

Någon som skrev att efter ett mord ( ej dråp), så flyttas gränserna. En förstagångsmördare ( sjukt ord), har nog en rejäl dos av ångest.
Absolut är det så.
Det gäller nog att hugga loss på nästa kropp för att lätta lite på ångesten.
Bodde Eberhart med offret på 20 kvm så kanske han sönderdelade kompisen av utrymmesskäl?
Citera
2021-11-20, 14:58
Medlem
Aleisioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Och så var det någon nazi som anmälde mina inlägg för att han/hon inte tålde min åsikt om SD.

Så jävla patetiskt och otroligt, men när man väljer att skriva om invandrare eller andra partier så får det jättegärna vara kvar?

SD är kvinnomisshandlare och våldtäktsmän/mördare! Min åsikt!!!!!

Och Du har ingen aning om varför du blev anmäld?

Läs ditt eget svar ovan.
Citera
2021-11-20, 14:59
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Men det är ju otroligt korkat att dumpa kroppsdelar i områden som är så frekvent besökta som områden mitt i stan i staden Stockholm! Då är man inte vidare smart. Lär ju finnas många mer undanskymda ställen dit folk nästan aldrig går. Djurgården är ju till och med risk för att Kungen och drottningen ramlar över likfynden.
. Ja…men de tänker ju inte. Har du sett folk dumpa sopor på konstiga platser för att slippa ansvar?

De är både smarta och korkade. Kungen och drottningen 😂, nej va?
Citera
2021-11-20, 14:59
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Delar ur text av chefredaktör för Ekuriren / SN

Citat:
Vi ska i våra publiceringar väga allmänintresset mot den enskildes publicitetsskada. I förhållande till att personen är en offentlig person, har en förtroendeställning och brottets mycket allvarliga natur, väger allmänhetens rätt att få veta i detta fall tyngre.

Därtill var det redan känt via andra mediers publiceringar att det var en lokalpolitiker från ett visst parti som misstänktes, varför risken för att felaktigt peka ut andra i samma parti förelåg.

Generellt ställer vi betydligt högre krav på våra folkvalda än andra offentliga personer.
Citera
2021-11-20, 15:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Men det är ju otroligt korkat att dumpa kroppsdelar i områden som är så frekvent besökta som områden mitt i stan i staden Stockholm! Då är man inte vidare smart. Lär ju finnas många mer undanskymda ställen dit folk nästan aldrig går. Djurgården är ju till och med risk för att Kungen och drottningen ramlar över likfynden.
Kanske för att kroppen inte skulle kopplas till honom. Mannen var ju från Stockholm. Jag gissar på strypsex.
Citera
2021-11-20, 15:14
Medlem
Bara lyser gay om honom..
Citera
2021-11-20, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Spontant känns det som att man skulle vilja dumpa långt från mordplatsen? Då förutsatt att mordplatsen är i Oxelösund/Nyköping med omnejd. Tänker för att förvirra utredningen.

Precis, men det är helt fel tänkt. Han borde dumpat den, alternativt grävt ner den där det inte ens blir någon upptäckt. Nu kommer han att dömas för mord, alternativt dråp eller vållande.
Citera
2021-11-20, 15:21
Medlem
Eberhardt uppger i sin presentation att hans två största intressen är "historia och trädgårdsodling".

Är det någon som har någon aning om var han fått utlopp för sitt intresse av trädgårdsodling?

Det låter lite kryptiskt att polisen söker tips "i närområdet av en fastighet kopplad till den misstänkte mannen", som om det är någon annan fastighet än bostadsadressen som avses.
Citera
2021-11-20, 15:27
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Vilken skön CV han kommer att ha

Kriminalvårdare på Kronobergshäktet i Stockholm. Har jobbat i mer än 30 år inom kriminalvården.

Ledamot kommunfullmäktige.
Ledamot i kultur- och fritidsnämnden.
Ersättare i bygg- och tekniknämnden.
Ledamot i kyrkofullmäktige i Nyköpings församling.
Styrelseledamot i SD Nyköping.

Fritidsintressen:

historia och trädgårdsodling och på senare tid mystiskt leverne och mord med efterföljande styckning.

Och nu blir det 30 år på andra sidan gallret? En Brad Bellick Deluxe ...

Han kan rutinerna i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in