2021-11-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoteborgU
And*rs Eb*rhardt.

Taxerad inkomst på runt 480.000-500.000 kronor per år de senaste åren. Så så länge han inte hade någon grav missbruksproblematik så känns ekonomiskt motiv uteslutet i alla fall.

Folkbokförd i en etta med kokvrå, minsta lägenheten i trappuppgången. Är vi säkra på att det är där han också bodde, eller har han något större någonstans?

Känns helt orimligt att styckmörda ett offer i en sån liten lägenhet högst upp i lägenhetshuset - och ingen märker något?

Dom flesta styckmord sker i ett badrum betydligt mindre än 20 kvadrat. Tror heller inte det är så ofta som styckmördare har privilegiet att få välja plats för utförandet av styckningen. Dom allra flesta blir styckade just på grund av platsbrist. Dom flesta styckmord sker just på grund av utrymmesbrist och knepig logistik. Fem trappor upp är utan tvekan ett exempel på det sistnämnda.
Citera
2021-11-20, 14:05
Medlem
Besticks avatar
Offer och motiv vore intressant att få veta. Någon som sitter inne med information?
Citera
2021-11-20, 14:09
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kanske på väg till möte i Stockholm och han var tvungen att göra sig av med kroppen på vägen dit. Kanske var för stor risk att lämna kroppen hemma och skulle han sjukskriva sig så vore det ännu mer suspekt.

Det vore ju mycket mer logiskt att dumpa nånstans runt Oxelösund.

Det här är en konstig historia...
Citera
2021-11-20, 14:13
Medlem
Två SD-politiker som för tillfället sitter häktade för mord alltså? Ibland överträffar verkligheten dikten.
Citera
2021-11-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bra poäng. Jourdomstol i helgen?

Nyköpings åklagarkammare samt tingsrätt har också jour. Det är faktiskt lite märkligt att ärendet sköts från Stockholm när brottet anses vara begånget i Nyköping, oavsett var mgm är skriven. Kan det ha med offret (identitet) att göra?
Senast redigerad av 9-5 2021-11-20 kl. 14:17.
Citera
2021-11-20, 14:15
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Sitter inte på någon information. Själv såg jag han var borta från missing people någon här länkade.
Den Morgan lever, därför borttagen från Missing People, tänk på hur du formulerar dig.
Citera
2021-11-20, 14:15
Medlem
Kriminalvårdare och SD:are låter inte som någon trevlig kombi för den som sitter häktad?

Någon som har någon erfarenhet av SD-styckmördarens tjänsteutövning?
Citera
2021-11-20, 14:16
Medlem
lindblomsgröns avatar
Han var ordinarie för SD i kommunfullmäktige Nyköping, de hade möte 8 juni, 14 september, 12 oktober och 9 november, han närvarade på alla dessa.

Kyrkofullmäktige Nyköpings var han den ända för SD, sista möte den 10 november då var han närvarande.

Kyrkovalet var den 19 september han stod inte med på listan för SD vad jag kan se.

Offret var från Stockholm i 60 årsåldern, mordet skedde i Nyköping mellan 8-16 september. Den mördade mannen var rapporterad saknad.

Om han var närvarande på andra sammanträden där han var invald har jag inte kollat.
Citera
2021-11-20, 14:22
Medlem
Taggads avatar
Andra mordmisstänkta SD-politikern på två månader
Den mordmisstänkta 59-åringen är den andra SD-politikern på mindre än två månader som har anhållits för mord. I september anhölls och häktades en lokal SD-topp från Sjuhärad efter att ha mördat sin fru.

https://aktuelltfokus.se/huvud-hittades-i-kanalen-sd-politiker-anhallen-for-mord/

Har det utvecklats en mördarkultur i SD?
Citera
2021-11-20, 14:22
Medlem
En tanke som slår mig - MGM var 22 år 1984 när man hittade delar av daCosta, det "största" styckmordet i Sverige enligt mig.
Citera
2021-11-20, 14:29
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Häktningsförhandlingen äger rum i Stockholms tingsrätt klockan 13 i dag lördag. Tingsrättens målnummer: B 16827-21.
Citera
2021-11-20, 14:32
Medlem
Citat:
Är han släkt med David Eberhardt? Inget vanligt efternamn. Kan inte vara kul för DE i så fall...

Det är inte samma stavning David Eberhard utan t på slutet.
Det var en tanke som slog mig också.
Men när jag googlade såg jag skillnaden i stavning, så de är nog inte släkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in