2021-11-20, 13:36
Medlem
kisumixvs avatar
Någon som har häktningsframställan?
Citera
2021-11-20, 13:37
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sexualrelaterat känns faktiskt inte helt främmande. Menar inte själva stickningen då, men kanske mordet (eller dödsfallet rättare sagt, olycka är inte helt orealistiskt). Relationsmord är också ganska sannolikt.

Finns det några konkreta uppgifter som tyder på att mgm skulle vara gay?

Annat spår…har mgm några syskon? Något av dessa som nyligen gått bort?

Spanade lite på hans Facebook men hittar inga släktingar direkt. Däremot så gillar han finska krigsfilmer.

Inga tecken på gay i det offentliga verkar det som.
Citera
2021-11-20, 13:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Man betalar en peng (många) för att tömma sin pung (mycket o i många)

bra poäng. kanske till och med så att han bögat ihjäl brottsoffret? visste sen inte vad han skulle göra av bögliket, drog sig till minnes sommarjobbet som styckare på scan, och vips så har vi ett bögstyckmord.

det är den bästa teorin hittills.
Citera
2021-11-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Undrar hur han tänkte när han dumpade delar i Stockholm om nu mordet skedde i Nyköping?

Kanske att det mördas så mycket folk i Stockholm så ingen kommer märka en död kropp till?

Undrar om han har bil? Han kan ju knappast ha suttit på tåget med kroppsdelar iaf, det blir dessutom ett antal resor...

Han bor ensam i en bostadsrätt på 20m2 på femte våningen och äger en SAAB 9-3 2008.

Är nyss häktad på sannolika skäl.
Senast redigerad av 9-5 2021-11-20 kl. 13:52.
Citera
2021-11-20, 13:39
Medlem
Myrmarkens avatar
[quote=Troian|77995612]
Citat:
Ursprungligen postat av Myrmarken
Mgm är alltså kompis med Marttinen, Vinge, Chang Frick mm[/QUOTE

Att man är vän på Facebook betyder inte att man är kompis i egentlig mening. Särskilt inte om den ena är exempelvis opinionsbildare av något slag.

Självklart, men åtminstone Marttinen har taggat MGM i ett inlägg kring valsedlar på fejsbok.
Citera
2021-11-20, 13:41
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Så han är även homosexuell? Kan det vara varför horbladet sparar på krutet?
Jag tippar på att han är fikus. En gissning alltså och inget bekräftat.

Känner mig som Bäckström och tror att det här rör sig om ett s.k. "bögmord", d.v.s att både GM och BO är homosexuella och att deras samröre på något vis gått snett.

Sammanfattning av tråden hittills:
En 60-årig politiker, kriminalvårdare, jude, Sverigevän och homosexuell man som mördat och styckat en annan man i 60-årsåldern och därefter transporterat likdelar i kollektivtrafiken och dumpat i vattnen runtom i huvudstaden.
Senast redigerad av DoktorNo 2021-11-20 kl. 14:40.
Citera
2021-11-20, 13:41
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Eberhardt. Jude?

Ja, faktiskt.

Tills någon dementerar uppgifterna om att GM är homosexuell så är GM alltså en homosexuell jude.

Jag vet inte vad som känns mest förvirrande:

Själva brottet eller det faktum att Sverigedemokraterna har homosexuella styckmordsjudar inom partiet.
Citera
2021-11-20, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Undrar hur han tänkte när han dumpade delar i Stockholm om nu mordet skedde i Nyköping?

Kanske att det mördas så mycket folk i Stockholm så ingen kommer märka en död kropp till?

Undrar om han har bil? Han kan ju knappast ha suttit på tåget med kroppsdelar iaf, det blir dessutom ett antal resor...

Kanske på väg till möte i Stockholm och han var tvungen att göra sig av med kroppen på vägen dit. Kanske var för stor risk att lämna kroppen hemma och skulle han sjukskriva sig så vore det ännu mer suspekt.
Citera
2021-11-20, 13:44
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag tippar på att han är fikus. En gissning alltså och inget bekräftat.

Känner mig som Bäckström och tror att det här rör sig om ett s.k. "bögmord", d.v.s att både GM och BO är homosexuella och att deras samröre på något vis gått snett.

Det är även folk på Facebook som skriver att han är en korvryttare. De kanske har läst denna tråd dock, vem vet.
Citera
2021-11-20, 13:45
Medlem
Vilket brott avser häktningen? Frågar därför att enl åklagaren så skulle ju det misstänkta mordet ha begåtts i Nyköping, och åtal för mord borde väl därför ske i Nyköping. Eller tänker jag fel?
Citera
2021-11-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Om det överhuvudtaget föresvävar en att någon skulle begå ett mord i Nyköping och sen transportera liket till Sveriges huvudstad för att dumpa delarna mitt i city ska man nog hålla sig från att posta något mer i tråden och be föreståndarna på dagcentret om hjälp med att hitta en lämpligare webbsida att surfa runt på.

Du menar att de flesta tänker rationellt efter ett mord/styckmord?

För övrigt så är det inte första gången någon dumpar styckade kroppsdelar mitt inne i Sveriges huvudstad. Catrine Da Costa hittades på nästan exat samma plats som detta offer. Det har dumpats kroppsdelar runt om hela stan genom åren.
Citera
2021-11-20, 13:54
Medlem
And*rs Eb*rhardt.

Taxerad inkomst på runt 480.000-500.000 kronor per år de senaste åren. Så så länge han inte hade någon grav missbruksproblematik så känns ekonomiskt motiv uteslutet i alla fall.

Folkbokförd i en etta med kokvrå, minsta lägenheten i trappuppgången. Är vi säkra på att det är där han också bodde, eller har han något större någonstans?

Känns helt orimligt att styckmörda ett offer i en sån liten lägenhet högst upp i lägenhetshuset - och ingen märker något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in