2021-11-20, 13:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Kroppsdelar har hittats runtom Stockholm under hösten.

Nu har den lokala SD-politikern som misstänks för styckmord begärts häktad.

– Mordet ska ha skett någon gång under perioden 8-16 september i Nyköping, säger kammaråklagare Marina Chirakova.

Alltså måste mannen ha haft kontakt med någon senast 7 september sedan borta.
Citera
2021-11-20, 13:20
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Om det överhuvudtaget föresvävar en att någon skulle begå ett mord i Nyköping och sen transportera liket till Sveriges huvudstad för att dumpa delarna mitt i city ska man nog hålla sig från att posta något mer i tråden och be föreståndarna på dagcentret om hjälp med att hitta en lämpligare webbsida att surfa runt på.

Som sagt...

Mordet ska ha skett någon gång under perioden 8-16 september i Nyköping, säger kammaråklagare Marina Chirakova.
Citera
2021-11-20, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Jo men se ska man till tåget och från tåget till t banan och från t banan. Skulle tro mellan 20-30 min i vardera riktning, så ToR blir kanske tre timmar, eller i vart fall 2 timmar 40 minuter.
Det är en helt normal restid när man inte bor i stan eller en förort.
Citera
2021-11-20, 13:21
Medlem
Troians avatar
[quote=Myrmarken|77995325]Mgm är alltså kompis med Marttinen, Vinge, Chang Frick mm[/QUOTE

Att man är vän på Facebook betyder inte att man är kompis i egentlig mening. Särskilt inte om den ena är exempelvis opinionsbildare av något slag.
Citera
2021-11-20, 13:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Om det överhuvudtaget föresvävar en att någon skulle begå ett mord i Nyköping och sen transportera liket till Sveriges huvudstad för att dumpa delarna mitt i city ska man nog hålla sig från att posta något mer i tråden och be föreståndarna på dagcentret om hjälp med att hitta en lämpligare webbsida att surfa runt på.
Polisens teori är att mordet skett i Nyköping. Vi får väl anta att de har något som pekar i den riktningen.
Citera
2021-11-20, 13:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vadå, menar du att han tagit huvudet med sig på tunnelbanan? 😳

Ingen aning men hon som styckade sin make 1998 tog med sig huvudet och de andra kroppsdelarna på tunnelbanan från Bandhagen in till Södermalm.

Med mitt förra inlägg så ville jag dock beskriva rätt tunnelbanestation i förhållande till Kronobergshäktet där den aktuella MGM ska ha arbetat.
Citera
2021-11-20, 13:23
Medlem
Alltså historien känns ju väldigt konstig. Vem är offret?!? Varför är det så svårt att hitta en försvunnen person som verkar passa på offret.

Var den MGM forfarande anställd på kronobergshäktet?

Hade offret någon koppling till arbetsplatsen eller området, och placeringen av kroppsdelarna var vilseledningsförsök att mordet skett i stockholm?
Citera
2021-11-20, 13:24
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kroppsdelar har hittats runtom Stockholm under hösten.

Nu har den lokala SD-politikern som misstänks för styckmord begärts häktad.

– Mordet ska ha skett någon gång under perioden 8-16 september i Nyköping, säger kammaråklagare Marina Chirakova.

Alltså måste mannen ha haft kontakt med någon senast 7 september sedan borta.

Okay, lokal manlig SD-politiker i Nyköping. Borde inte vara så svårt att klura ut vem han är genom lite Googlande. Jobbade kronobergshäktet också. Dax att googla då😃

Edit.
Ojdå ni har redan hittat gubben såg jag. Ja jag tänkte väl att någon borde ha gjort det snabbt.
Senast redigerad av Petermadsen 2021-11-20 kl. 13:29.
Citera
2021-11-20, 13:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Nej, min vän, all Sveriges gammelmediaredaktioner samlas inte i hemliga möten tillsammans med ödelmänniskor, Obama och Prince Charles för att diskutera hur de ska skydda en styckmördare eftersom han är bög men samtidigt hänga ut honom eftersom de alltid hänger ut stackars SD:are. Om man nu vill vara en logisk tänkare, som ju SD:are så ofta fantiserar om att vara, så måste man börja med att lära sig skilja på dikt och verklighet.

Det lär ju bli rättegång längre fram. O längre fram betyder närmare valet i September.

Då är det dags att köra hårt på den homofobiske styckmördande SD politikern…
Citera
2021-11-20, 13:27
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kan du bekräfta att han tillhör Staken-I-Baken-folket

Hur rik är han - juste jobb med bra betalt o mycket ob - extraknäcks som politruk
o bor på 20 kvm - hur många miljoner har han - eller vad gör han med sina pengar
(bögar bort dom - spelpzyko)

hur går man tillväga när man bögar bort sina pengar?
Citera
2021-11-20, 13:28
Medlem
Troians avatar
Sexualrelaterat känns faktiskt inte helt främmande. Menar inte själva stickningen då, men kanske mordet (eller dödsfallet rättare sagt, olycka är inte helt orealistiskt). Relationsmord är också ganska sannolikt.

Finns det några konkreta uppgifter som tyder på att mgm skulle vara gay?

Annat spår…har mgm några syskon? Något av dessa som nyligen gått bort?
Citera
2021-11-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

hur går man tillväga när man bögar bort sina pengar?

Man betalar en peng (många) för att tömma sin pung (mycket o i många)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in